Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsøgende salg (telebranchen)

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 19:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Tobias Kjærgaard:

3: Du sidder og repræsenterer en virksomhed, som måske ikke er interesseret i at have dig som repræsentat, til netop dette segment.

Jeg kan sagtens forstå at du gerne vil dygtig-gøre dig inden for B2B, for det er et rigtigt spændende, og svært, område. Men jeg tror bare at du skal vente, til du har dit firmas opbakning. Tag en snak med din leder om, at du gerne vil have mere med B2B og gøre, og måske noget salgstræning.

Jeg har meget vanskeligt ved at forestille mig en virksomhed, som ikke ønsker at deres sælgere selv ønsker at dygtiggøre sig og forsøge at sælge firmaets produkter, uanset om det pågældende produkt så ligger udenfor medarbejderens normale arbejdsområde.

Professionel hjælp til bogføring og regnskab allerede i dag.

www.proaccounts.dk

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Leif - ProAccounts:

Jeg har meget vanskeligt ved at forestille mig en virksomhed, som ikke ønsker at deres sælgere selv ønsker at dygtiggøre sig og forsøge at sælge firmaets produkter, uanset om det pågældende produkt så ligger udenfor medarbejderens normale arbejdsområde.

Jeg tror heller ikke at der er mange der har problemer med at deres medarbejdere dygtiggør sig. Men man kunne forestille sig at et firma i Telias størrelse har en afdeling der står for den offentlige kommunikation udadtil. Og det er ikke sikkert at de er enige i, at dette er måden at gøre det på.

Derudover er der også et par afdelinger der står for salget. Og igen, er det ikke sikkert at de er interesserede i at dette er måden at gøre det på.

Men jeg ved det selvfølgelig ikke med sikkerhed :o)

EDIT: Men jeg er ret sikker på, at Telia ikke ønsker at fremstå som nogen der sviner konkurrenternes produkter offentligt.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, nu tror jeg vist det er ved at være tid til en lille forklaring..! For der er flere som ikke helt har forstået budskabet.. :)

Thomas, kan fornemme du ikke helt kan hitte ud af det her..!

Jeg er her inde på siden fordi det lød som en super side at få gode imputs, da jeg gerne vil være bedere til BtB sekteren..
Dette er noget vi skal have indført i butikken fra starten af det nye år da vores butik er udvalgt som Erhvervs center bånede med BtC ogBtB.. men da jeg ingen erfaring har inden for denne sekter søger jeg selvfølgelig råd.. :)
Der er også allerede booket kurser som også vil blive påbegyndt i starten af det nye år, men har brug for alt den viden jeg kan få og hvem er mere nærliggende at spørge end jer erhvervsdrivende selv.. :) dette gør jeg i min fritid da jeg vil være godt forberet på den opgave butikken har fået.. Går op i det jeg laver og vil være forberet til at kunne takle det meste..
Bonusen er jo så at jeg for en masse erfaring, til det jeg gerne vil nemlig BtB med større kunder selvfølgelig.. dette er bestemt ikke noget nemt job at få, derfor skal jeg præstere max for at kunne bruge dette til noget..

Prøver og ønsker ikke at sælge noget på denne side, dette er ikke en salgs siden men en side med råd og ider.
Blev spurgt tidligere i bloggen og jeg kunne gøre en specefik kundes regning billigere, havde ikke mange oplysninger at gå efter. Men ud fra de informationer jeg kunne læse mig til prøvede jeg at lave et anslag til et abo.
Der er ikke taget hensyn til kundens behov ned i detaljer, men med et abo. hvor alt stort set er ink. og kunden kunne stadig spare omkring 600kr ex. moms i måneden..
Valgte at bringe tilbudet på bloggen da det viser et godt billede af hvor mange penge der er at spare, selvfølgelig bringer jeg et tilbud for Telia da det er min arbejdesgiver, men kunden kan også kontakte hendes nuværende opratør og få regningen væsentlig ned pr. månede..

Jeg håber bestemt ikke jeg har forsøgt at nedgøre nogle af mine konkurrenter, har lige læste hele bloggen igennem og kan ikke se jeg har sagt noget negativt om nogle selvskaber..
Men find det sted du mener jeg har nedgjordt andre virksomheder! for det kan være en forkert måde jeg har udtrykt mig på og det vil jeg meget gerne være klar over så jeg kan ændre på det frem over.. :)

Du må endelig ikke tro jeg sidder og repræsenterer en virksomhed som ikke er interesseret i mit forhavende. Hvilken virksomhed ville ikke ønske deres ansatte blev dygtigere til deres job.. Men forstår slet ikke hvorfor og hvordan det kommer ind i billedet med mit spørgsmål i første omgang..! Formålet med denne blog var ligenettop at vide hvordan man kommer bedst muligt i kontakt med jer erhvervsdrivende, ikke om jeg har fået lov at mit job(hvilket jeg så har, eller nærmere skal da det bliver et nyt kunde sekment for mig).

For at tage det hele med, da der er mange som kritisere mig for at glemme kundens behov..!
Har ikke skrevet særlig meget om kunden behov på denne blog, da det er indgangsvinklen til salget jeg efterspørge og ikke det efterfølgende..
Når man har fået fat i en kunde kommer den entlige behovs analyse jo først, for som andre også har skrevet kan man ikke lavet et tilbud uden at kende kundens behov.. :) kan ikke være mere enig!
Men det må komme i en anden blog :)

Håber vi kan komme tilbage på sporet og forhåbeligt for jeg en masse gode redskaber til mit nye og butikkens projekt..!

 

Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

A6ooo:

Okay, nu tror jeg vist det er ved at være tid til en lille forklaring..! For der er flere som ikke helt har forstået budskabet.. :)

Thomas, kan fornemme du ikke helt kan hitte ud af det her..!

Jeg er her inde på siden fordi det lød som en super side at få gode imputs, da jeg gerne vil være bedere til BtB sekteren..
Dette er noget vi skal have indført i butikken fra starten af det nye år da vores butik er udvalgt som Erhvervs center bånede med BtC ogBtB.. men da jeg ingen erfaring har inden for denne sekter søger jeg selvfølgelig råd.. :)
Der er også allerede booket kurser som også vil blive påbegyndt i starten af det nye år, men har brug for alt den viden jeg kan få og hvem er mere nærliggende at spørge end jer erhvervsdrivende selv.. :) dette gør jeg i min fritid da jeg vil være godt forberet på den opgave butikken har fået.. Går op i det jeg laver og vil være forberet til at kunne takle det meste..
Bonusen er jo så at jeg for en masse erfaring, til det jeg gerne vil nemlig BtB med større kunder selvfølgelig.. dette er bestemt ikke noget nemt job at få, derfor skal jeg præstere max for at kunne bruge dette til noget..

Prøver og ønsker ikke at sælge noget på denne side, dette er ikke en salgs siden men en side med råd og ider.
Blev spurgt tidligere i bloggen og jeg kunne gøre en specefik kundes regning billigere, havde ikke mange oplysninger at gå efter. Men ud fra de informationer jeg kunne læse mig til prøvede jeg at lave et anslag til et abo.
Der er ikke taget hensyn til kundens behov ned i detaljer, men med et abo. hvor alt stort set er ink. og kunden kunne stadig spare omkring 600kr ex. moms i måneden..
Valgte at bringe tilbudet på bloggen da det viser et godt billede af hvor mange penge der er at spare, selvfølgelig bringer jeg et tilbud for Telia da det er min arbejdesgiver, men kunden kan også kontakte hendes nuværende opratør og få regningen væsentlig ned pr. månede..

Jeg håber bestemt ikke jeg har forsøgt at nedgøre nogle af mine konkurrenter, har lige læste hele bloggen igennem og kan ikke se jeg har sagt noget negativt om nogle selvskaber..
Men find det sted du mener jeg har nedgjordt andre virksomheder! for det kan være en forkert måde jeg har udtrykt mig på og det vil jeg meget gerne være klar over så jeg kan ændre på det frem over.. :)

Du må endelig ikke tro jeg sidder og repræsenterer en virksomhed som ikke er interesseret i mit forhavende. Hvilken virksomhed ville ikke ønske deres ansatte blev dygtigere til deres job.. Men forstår slet ikke hvorfor og hvordan det kommer ind i billedet med mit spørgsmål i første omgang..! Formålet med denne blog var ligenettop at vide hvordan man kommer bedst muligt i kontakt med jer erhvervsdrivende, ikke om jeg har fået lov at mit job(hvilket jeg så har, eller nærmere skal da det bliver et nyt kunde sekment for mig).

For at tage det hele med, da der er mange som kritisere mig for at glemme kundens behov..!
Har ikke skrevet særlig meget om kunden behov på denne blog, da det er indgangsvinklen til salget jeg efterspørge og ikke det efterfølgende..
Når man har fået fat i en kunde kommer den entlige behovs analyse jo først, for som andre også har skrevet kan man ikke lavet et tilbud uden at kende kundens behov.. :) kan ikke være mere enig!
Men det må komme i en anden blog :)

Håber vi kan komme tilbage på sporet og forhåbeligt for jeg en masse gode redskaber til mit nye og butikkens projekt..!

 

 

"Igang" vil også meget gerne høre hvor du føler jeg har svinet andre teleselvskaber til offentlig.! bare så jeg kan forbygge dette frem over, for kan ikke rigtig selv se hvor jeg har svinet eller talt negativt om andre selvskaber.. :)

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :

A6ooo:

"Igang" vil også meget gerne høre hvor du føler jeg har svinet andre teleselvskaber til offentlig.! bare så jeg kan forbygge dette frem over, for kan ikke rigtig selv se hvor jeg har svinet eller talt negativt om andre selvskaber.. :)

"Sviner" var også et forkert ordvalg. Kritiserer, ville have været mere rigtigt.

Men det er formuleringen: "Dette er ikke nogen særlig billig aftale du har fået lavet med TDC..!
", der kunne have været mere elegant.

Eks: "1.200 pr. måned bør kunne gøres billigere. Jeg kan tilbyde dig Telias Business premium bla bla bla."

Det er en lille detalje, men du skal huske på at ikke alt hvad du siger og skriver, bliver opfattet som du måske tror det gør. Og selvom du sandsynligvis ikke mener ovenstående kommentar som kritik, eller en billig "sviner" af TDC, kan det let opfattes sådan, da jeg ved at du repræsenterer en af deres konkurrenter.

Og især når man formulerer sig på skrift, kan tingene komme til at fremstå på en helt anden måde end tiltænkt.

Men fred med det. Nu er jeg lidt klogere på sammenhængen, og du virker som en engageret medarbejder, som Telia skal være glade for at have. Med dit ønske om at suge viden til sig, skal det nok blive godt.

For at vende tilbage til dit oprindelige spørgsmål, er det meget forskelligt hvad der "tricker" modtageren. Jeg formoder at det er standard abonnementerne du skal ud og afsætte, og dermed er det sandsynligvis i målgruppen 1 - 20 / 30 abonnementer du skal ud og fange.

Jeg går også ud fra, at telefonen bliver et af dine vigtigste redskaber, og at det nok primært vil være sådan du skal fange dine kunder.

Der er ikke nogen facitliste, da det er forskelligt fra person til person, om de helst vil have et møde, eller om de vil klare det hele pr. telefon og mail. Hvis der i dit job er mulighed for begge dele, skal du bare lade det være op til kunden at afgøre hvad der passer ham / hende bedst. Der er (sandsynligvis)ikke noget økonomi i at tage ud og holde møde med en kunde der skal have 2 value 49 abonnementer, og her skal du selvfølgelig sørge for at det klares telefonisk.

Du har en butik du kan vise telefonerne frem i, så det ideelle vil selvfølgelig være at holde et evt. møde hos dig. Så sparer du også værdifuld tid på transport, samtidig med at du har alt vedr. abonnementer, og mulighed for at demoe de telefoner kunden er interesseret i. Og det optimerer muligheden for at lukke aftalen med det samme.

Det er både hårdt og spændende hvad du skal i gang med, og du skal bare blive ved med at suge en masse viden til dig. Og så skal du prøve en masse ting af. Selvfølgelig skal du starte med alt det du lærer på de kommende salgskurser, og så skal du prøve nogle helt andre ting. til sidst har du så meget erfaring, at du ved nøjagtig hvad der skal til for lige netop den person du taler med.

Jeg synes det er et spændende projekt, og jeg håber at det er første skridt på vejen mod at afskaffe telesalg :o)

Jeg vil ikke bore for meget i din aflønningsform, men hvis den er som jeg er informeret, skal du bare huske at også eksisterende kunder kan få brug for nye / flere abonnementer. Derfor skal du også huske dem, efter at kontrakten er underskrevet :o)

TILFØJELSE: og som en anden var inde på: Når du kritiser det produkt kunden har valgt, er det en indirekte kritik eller nedgørelse af kunden selv og dennes beslutninger.

Hvis du kom ind i en tøjbutik, og ekspedienten godt nok synes det var noget uheldigt tøj en anden butik har solgt dig, vil du nok ikke synes rigtig godt om denne ekspedient eller butikken. For det er sandsynligvis dig selv der har valgt det tøj du har købt, og dermed er det dine beslutninger ekspedienten kritiserer.

Dette er uanset om du det mener det som kritik eller ej. Hvis kunden opfatter det som kritik, så er det kritik.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :

igang:

A6ooo:

"Igang" vil også meget gerne høre hvor du føler jeg har svinet andre teleselvskaber til offentlig.! bare så jeg kan forbygge dette frem over, for kan ikke rigtig selv se hvor jeg har svinet eller talt negativt om andre selvskaber.. :)

 

"Sviner" var også et forkert ordvalg. Kritiserer, ville have været mere rigtigt.

Men det er formuleringen: "Dette er ikke nogen særlig billig aftale du har fået lavet med TDC..!
", der kunne have været mere elegant.

Eks: "1.200 pr. måned bør kunne gøres billigere. Jeg kan tilbyde dig Telias Business premium bla bla bla."

Det er en lille detalje, men du skal huske på at ikke alt hvad du siger og skriver, bliver opfattet som du måske tror det gør. Og selvom du sandsynligvis ikke mener ovenstående kommentar som kritik, eller en billig "sviner" af TDC, kan det let opfattes sådan, da jeg ved at du repræsenterer en af deres konkurrenter.

Og især når man formulerer sig på skrift, kan tingene komme til at fremstå på en helt anden måde end tiltænkt.

Men fred med det. Nu er jeg lidt klogere på sammenhængen, og du virker som en engageret medarbejder, som Telia skal være glade for at have. Med dit ønske om at suge viden til sig, skal det nok blive godt.

For at vende tilbage til dit oprindelige spørgsmål, er det meget forskelligt hvad der "tricker" modtageren. Jeg formoder at det er standard abonnementerne du skal ud og afsætte, og dermed er det sandsynligvis i målgruppen 1 - 20 / 30 abonnementer du skal ud og fange.

Jeg går også ud fra, at telefonen bliver et af dine vigtigste redskaber, og at det nok primært vil være sådan du skal fange dine kunder.

Der er ikke nogen facitliste, da det er forskelligt fra person til person, om de helst vil have et møde, eller om de vil klare det hele pr. telefon og mail. Hvis der i dit job er mulighed for begge dele, skal du bare lade det være op til kunden at afgøre hvad der passer ham / hende bedst. Der er (sandsynligvis)ikke noget økonomi i at tage ud og holde møde med en kunde der skal have 2 value 49 abonnementer, og her skal du selvfølgelig sørge for at det klares telefonisk.

Du har en butik du kan vise telefonerne frem i, så det ideelle vil selvfølgelig være at holde et evt. møde hos dig. Så sparer du også værdifuld tid på transport, samtidig med at du har alt vedr. abonnementer, og mulighed for at demoe de telefoner kunden er interesseret i. Og det optimerer muligheden for at lukke aftalen med det samme.

Det er både hårdt og spændende hvad du skal i gang med, og du skal bare blive ved med at suge en masse viden til dig. Og så skal du prøve en masse ting af. Selvfølgelig skal du starte med alt det du lærer på de kommende salgskurser, og så skal du prøve nogle helt andre ting. til sidst har du så meget erfaring, at du ved nøjagtig hvad der skal til for lige netop den person du taler med.

Jeg synes det er et spændende projekt, og jeg håber at det er første skridt på vejen mod at afskaffe telesalg :o)

Jeg vil ikke bore for meget i din aflønningsform, men hvis den er som jeg er informeret, skal du bare huske at også eksisterende kunder kan få brug for nye / flere abonnementer. Derfor skal du også huske dem, efter at kontrakten er underskrevet :o)

TILFØJELSE: og som en anden var inde på: Når du kritiser det produkt kunden har valgt, er det en indirekte kritik eller nedgørelse af kunden selv og dennes beslutninger.

Hvis du kom ind i en tøjbutik, og ekspedienten godt nok synes det var noget uheldigt tøj en anden butik har solgt dig, vil du nok ikke synes rigtig godt om denne ekspedient eller butikken. For det er sandsynligvis dig selv der har valgt det tøj du har købt, og dermed er det dine beslutninger ekspedienten kritiserer.

Dette er uanset om du det mener det som kritik eller ej. Hvis kunden opfatter det som kritik, så er det kritik.

 

Hold da op nu sker der noget.. :) virkeligt et lækkert indlæg du har fået lavet her, det er noget jeg kan bruge da der er masser af konstroktiv kretik.. Lækkert at kunne arbejde videre med den kretik man for.. :)

Vi for lavet en afdeling i butikken som primært skal være til erhverv, det bliver lukket lidt af så man kan sidde i ro og fred med kunden uden den normale støj og forvirring der kan være i butikken.. Så det primære salgssted/møde lokation vil være i butikken, men som du selv skriver større kunder ville man godt kunne komme til kunden..
Men det du skriver med at alt allerede er i butikken altså demo telefoner m.m. gør jo selvfølgelig butikken til den ideelle salgssted.. :)

Har taget det med omtalen af kundens nuværrende løsning kraftig til eftertanke, da jeg udemærket kan se hvad du mere.. Selvom det bestemt ikke er hensigtin.. :)
Dette vil jeg lægge stor vægt på.. STOR hjælp.. :)

Du har ret i vores aflønningsform..! vi er primært betalt for nye kunder, men det er dårlige sælgere som kun tænker på nysalg..
Hemmeligheden bag en god sælger er at skabe en behov for kunden der referer til lige netop ham og ikke sine kollegaer, kunden skal føle sig trykke med sælgeren og gå ud af døren med en god fornemmelse samt den bedst mulige løsning til kunden..
Folk snakker og det er den bedste reklame en virksomhed kan købe, har flere kunder som jeg har fået da allerede eksisterende kunder har anbefalet telia og specefikt mig(den oplevelse de har fået i butikken)!
Erhverv fungere formentlig på samme måde og holder man kontakten med virksomhede samt er der for dem i salg eller sager hvor der ingen provotion ligger i, jamen så er det også selv samme sælger som bliver kontaktet næste gang der skal bestilles et nyt abo. :)

Endnu engang tak for en fantastisk indlæg.. :)

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil have en sælger der yder service også efter salget,  en kontaktperson der kan ordne ting og sager vdr mine kommunikationsløsninger .

 

 

Side 3 ud af 3 (27 indlæg)