"Igang" vil også meget gerne høre hvor du føler jeg har svinet andre teleselvskaber til offentlig.! bare så jeg kan forbygge dette frem over, for kan ikke rigtig selv se hvor jeg har svinet eller talt negativt om andre selvskaber.. :)
"Sviner" var også et forkert ordvalg. Kritiserer, ville have været mere rigtigt.
Men det er formuleringen: "Dette er ikke nogen særlig billig aftale du har fået lavet med TDC..!
", der kunne have været mere elegant.
Eks: "1.200 pr. måned bør kunne gøres billigere. Jeg kan tilbyde dig Telias Business premium bla bla bla."
Det er en lille detalje, men du skal huske på at ikke alt hvad du siger og skriver, bliver opfattet som du måske tror det gør. Og selvom du sandsynligvis ikke mener ovenstående kommentar som kritik, eller en billig "sviner" af TDC, kan det let opfattes sådan, da jeg ved at du repræsenterer en af deres konkurrenter.
Og især når man formulerer sig på skrift, kan tingene komme til at fremstå på en helt anden måde end tiltænkt.
Men fred med det. Nu er jeg lidt klogere på sammenhængen, og du virker som en engageret medarbejder, som Telia skal være glade for at have. Med dit ønske om at suge viden til sig, skal det nok blive godt.
For at vende tilbage til dit oprindelige spørgsmål, er det meget forskelligt hvad der "tricker" modtageren. Jeg formoder at det er standard abonnementerne du skal ud og afsætte, og dermed er det sandsynligvis i målgruppen 1 - 20 / 30 abonnementer du skal ud og fange.
Jeg går også ud fra, at telefonen bliver et af dine vigtigste redskaber, og at det nok primært vil være sådan du skal fange dine kunder.
Der er ikke nogen facitliste, da det er forskelligt fra person til person, om de helst vil have et møde, eller om de vil klare det hele pr. telefon og mail. Hvis der i dit job er mulighed for begge dele, skal du bare lade det være op til kunden at afgøre hvad der passer ham / hende bedst. Der er (sandsynligvis)ikke noget økonomi i at tage ud og holde møde med en kunde der skal have 2 value 49 abonnementer, og her skal du selvfølgelig sørge for at det klares telefonisk.
Du har en butik du kan vise telefonerne frem i, så det ideelle vil selvfølgelig være at holde et evt. møde hos dig. Så sparer du også værdifuld tid på transport, samtidig med at du har alt vedr. abonnementer, og mulighed for at demoe de telefoner kunden er interesseret i. Og det optimerer muligheden for at lukke aftalen med det samme.
Det er både hårdt og spændende hvad du skal i gang med, og du skal bare blive ved med at suge en masse viden til dig. Og så skal du prøve en masse ting af. Selvfølgelig skal du starte med alt det du lærer på de kommende salgskurser, og så skal du prøve nogle helt andre ting. til sidst har du så meget erfaring, at du ved nøjagtig hvad der skal til for lige netop den person du taler med.
Jeg synes det er et spændende projekt, og jeg håber at det er første skridt på vejen mod at afskaffe telesalg :o)
Jeg vil ikke bore for meget i din aflønningsform, men hvis den er som jeg er informeret, skal du bare huske at også eksisterende kunder kan få brug for nye / flere abonnementer. Derfor skal du også huske dem, efter at kontrakten er underskrevet :o)
TILFØJELSE: og som en anden var inde på: Når du kritiser det produkt kunden har valgt, er det en indirekte kritik eller nedgørelse af kunden selv og dennes beslutninger.
Hvis du kom ind i en tøjbutik, og ekspedienten godt nok synes det var noget uheldigt tøj en anden butik har solgt dig, vil du nok ikke synes rigtig godt om denne ekspedient eller butikken. For det er sandsynligvis dig selv der har valgt det tøj du har købt, og dermed er det dine beslutninger ekspedienten kritiserer.
Dette er uanset om du det mener det som kritik eller ej. Hvis kunden opfatter det som kritik, så er det kritik.