Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsøgende salg (telebranchen)

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 6. Dec 10
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Faldt lige over denne hjemmeside og lyder til i er rigtig godt til at hjælpe hinanden med ider, salgs teknikker, impudts mm.

Nu er det ikke ligefrem fordi jeg selv er iværksætter, arbejder i Telia som sælger..! Hvilket også går rigtig godt for BtC, men der hvor jeg stadig har meget at lære er BtB.. Har altid været et mål, så det skal da også indfries på et tidspunkt.. :)

Men jeg kan ikke vente, så vil gerne begynde i det smug med lidt opsøgende salg..! starte med mindre virksomheder, give den en komplet samt rigtige løsning.  
Ved da jeg har været i branchen, i 3 år der er rigtig mange penge for virksomheder med 5-30 ansatte.
Mange mindre virksomheder køre på samme abo. som for 3-4 eller måske 20år siden, selvom deres behov ofte har ændret sig. De følgere ikke med i udviklingen inden for telebranchen, forståligt nok da de har deres egen virksomhed at holde styr på.
Men et x antal 1000kr sparet i måneden bare på telefonregningen, kan jo kun gavne virksomheden..

Men selv hvis man havde den perfekte løsning for jer erhvervsdrivende, hvordan skaber man så bedst muligt kontakten til jer? for arrangeret en møde hvor lige netop jeres løsning skal præsenteres?
Den lætteste løsning er selvfølgelig at ringe ud og aftale en møde, men ved de færreste vil takke ja til sådan en møde. endten pga. tidsmangel eller fordi de er sikker på deres nuværende løsning er den rette og de ikke ved hvad der "Måske" kan spares.
Men samtidig kan jeg også læse fra flere af jer her inde at møde op uopfordret bestemt heller ikke er sagen, hvilket jeg også sagtens kan følje jer i..!

Tror i bund og grund virksomheder er lidt skræmt ved tanken om at skulle skifte abo. eller telefon udbyder, måske fordi det ikke altid er lige nemt at gennemskuge? da det er en branche med meget forviring og uigennemskulighed.

Men hvad skal jeg så? hvordan fanger jeg jeres opmærksomhed? hvad skal til før i er villige til at arrangere et møde? Er der for travlt i virksomhederne til et sådan møde kan klemmes ind, eller er et møde overflødig?

Meget jeg ikke er klar over og har så mange spørgsmål.. :) Håber i kan komme med nogle gode og bund ærlige meninger om dette!

Mvh. Henrik Jacobsen

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 23:38

Hej Henrik.

Det er et super initiativ, og det er da i hvert fald relavante sprøgsmål. Du skal dog nok regne med, at du er oppe mod onfone, Telmore osv. Men hvis dit produkt er godt nok, burde det ikke være noget problem :o)

Der er dog noget jeg ikke kan få til at hænge sammen. Du arbejder i Telia som sælger BtC, altså må jeg formode at du står i en Telia butik. Med mit kendskab til Telia, kan jeg ikke få det til at stemme med at du lige pludselig skal rende rundt og holde møder med erhvervskunder?

Mig bekendt har de (ekstern) telesalg til at håndtere små kunder, og egne konsulenter til at tage sig af større kunder. Og der er jeg ret sikker på at butikkerne ikke er en del af den salgsstrategi. Ikke en gang til salg af telefoner, da det styres via web.

EDIT: Den sidste del er slettet :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 6. Dec 10
Skrevet kl. 01:12

Du har ret, der er konkurrence fra nogle af web operatørende som onfone og telmore som du selv nævner..! Men de er ikke kunkuranter inden for BtB sektoren..

Disse selvskaber kan levere en rigtig billig løsning til personer som har en telefon i forvejen og ikke har behov for at kunne henvende sig i en butik.
Online selvskaberne har ikke subsitier(tilskud til telefonen) på deres terminaler, altså skal du købe en telefon uden abo. fx. onfone.. ved telmore er der ikke særlig store subsitere, altså en højre udgift på terminalen.
Dette er kun forskellen på telefonen, men så kommer der abo.! Der har de større selvskaber en meget mere fordelagtig løsning til kunderne..

Fx. kollega kald.. det vil sige du snakker gratis mellem alle de telefoner som er på det pågældene kontrakt nr.! altså en virksomhed med 50 ansatte ingen udgift har internt. dette følger med i alle erhvers abo. hos fx. telia.. ikke en pakker der skal tilknyttes abo.

Så har vi hvordan minutstakten afregnes, dette glemmer mange at kigge efter.. de fleste steder afregnes det pr. påbegyndt min, altså snakker du i 1 min. og 2 sek. betaler kunden for 2 min.
Hvor hvis det var sek. afregnet, havde kunden betalt for den relle tid der var snakket.. ;)

også kan jeg fortsætte, det er jo alt det jeg gerne vil ud og forklare da det er de færreste som tænker i det store billede.. men tager det som umiddelbart er billigst..
Kender priser på flere selvskaber, da det er mit job og sidder mig ind i det.. derfor ved jeg også hvor jeg kan gøre en forskel og hvor jeg ikke kan.. :)

Nå tilbage til det du spurget om.. :) Du har ret, jeg står i en shop nu.. denne butik er ved at blive erhvervs butik, så derfor er jeg også meget intrasseret i hvordan jeg takler jer erhvervsdrivende på den rette måde..
Men som mange andre butikker har mangle på kunder, så har vi også.. Derfor må vi forsøge at finde andre måder at nå budgettet på.. :)
Og syntes dette var en kanon mulighed for at åbne vejen til BtB..

Det er rigtigt at der er lejet ekstern telesælgere til mindre virksomheder, men de har ofte ikke 100% styr på de forskellige løsninger, da de som du selv siger ikke er ansat i virksomheden.. kan jeg give kunderne 10% bedere oplevelse er det en sejer for mig og forhåbentlig også telia..
Side gevinsten er jo også at jeg for erfaring inden for erhverv, alt hvad der hedder BtB kræver 5 års erhvervserfaring hvis det skal være en spænden og godt job..

Men syntes jeg mangler lidt svar på mit første spørgsmål..! hvad skal der til for at fange jeres opmærksomhed.. :)

mvh. Henrik J

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 01:48

A6ooo:
Fx. kollega kald.. det vil sige du snakker gratis mellem alle de telefoner som er på det pågældene kontrakt nr.! altså en virksomhed med 50 ansatte ingen udgift har internt. dette følger med i alle erhvers abo. hos fx. telia.. ikke en pakker der skal tilknyttes abo.

Det har stort set alle operatørerne da såvidt jeg ved? Jeg har endnu ikke mødt nogen der ikke kan tilbyde dette.

A6ooo:
Så har vi hvordan minutstakten afregnes, dette glemmer mange at kigge efter.. de fleste steder afregnes det pr. påbegyndt min, altså snakker du i 1 min. og 2 sek. betaler kunden for 2 min.

Det kan man vist også få hos alle operatørerne. Nogen steder er det dog et tilvalg i abonnement / afregningsmodellen.

A6ooo:
Men syntes jeg mangler lidt svar på mit første spørgsmål..! hvad skal der til for at fange jeres opmærksomhed.. :)

1. Noget unikt som ikke allerede findes alle andre steder i forvejen.

2. Hvis du vil ramme de mindre virksomheder (hvor mange kan være I/S eller enkeltmandsvirksomhed), så skal du også lige få Telia (hvis det er dem du skal sælge for), til at droppe deres åndsvage optagelsesbetingelser for mindre erhvervsdrivende af denne type (bl.a. krav om cpr, underskrift på dårlige betingelser for kunden m.v.) - Det er ikke nødvendigt hos mange andre udbydere.

3. En gennemskuelig prismodel istedet for 1000-vis af mærkelige rabatter og afregningsmetoder som kun lyder som varm luft, og slet ikke er til at se sig igennem.

4. Et online interface hvor forbrug og essentielle ting vedr. abbonementet kan ændres og holdes øje med.

Fra Aalborg
Tilmeldt 10. Dec 08
Indlæg ialt: 611
Skrevet kl. 02:02

Jeg har faktisk sidet her til aften og skrevet et lille indlæg omkring forskellen på B2C kunder og B2B kunder når det gælder salg, det håber jeg da kunne give dig lidt godt med på vejen :)

Du kan se mit på på Tholst.dk - Forskelen på B2C og B2B

Held og lykke :)

Mvh Thomas

Vi slår et slag for bedre Blogs! Blogbattle.dk - Tilmeld din blog GRATIS!

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 09:51

A6ooo:

Jeg vil lade det andet ligge for nu :o)

Nu er jeg ikke den mest interessante, men hvis jeg selv skulle fanges skulle det være på abonnementer med én fast pris hvor jeg bare kan bruge løs, uden at der kommer alle mulige ekstra småbeløb oven i den faste abonnementsafgift.

Derudover skulle det være nemt, og gerne foregå telefonisk, men med mulighed for at jeg kan gå ind i en butik og klare det med underskrifter osv.

Og så er det vigtigt for mig, at min konsulent er til at stole på, og husker at fortælle mig om "det med småt", og jeg ikke selv skal sidde og hive det ud af ham, eller selv få overreaskelserne når fakturaen kommer. Og ikke mindst skal det være let at få fat i konsulenten, også efter salget.

Nu kan jeg ikke få billigere telefoni end det jeg har, så jeg er som nævnt ikke specielt interessant. Men det er hvad der ville betyde noget for mig hvis jeg var i markedet for en ny løsning.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 6. Dec 10
Skrevet kl. 22:16

CMS:

A6ooo:

Det har stort set alle operatørerne da såvidt jeg ved? Jeg har endnu ikke mødt nogen der ikke kan tilbyde dette..

Du har ret, alle kan tilbyde det.. men ofte er dette en tillægsydelse og ikke noget der er inkluderet i selve abo.
men det største problem er de firmaer som ikke har fået tilpasset deres abo. så de køre videre med deres gamle aftale, hvor dette ikke er ink.

A6ooo:

Det kan man vist også få hos alle operatørerne. Nogen steder er det dog et tilvalg i abonnement / afregningsmodellen..

Endnu engang har du ret, men hvad har i firmaer? tror det er de færreste der ved hvad deres abo. indeholder..
Derfor jeg gerne vil ud og lave en samlede løsning, hvor fx. dette kan gøre en stor forskel for slut regningen..

A6ooo:

1. Noget unikt som ikke allerede findes alle andre steder i forvejen.

2. Hvis du vil ramme de mindre virksomheder (hvor mange kan være I/S eller enkeltmandsvirksomhed), så skal du også lige få Telia (hvis det er dem du skal sælge for), til at droppe deres åndsvage optagelsesbetingelser for mindre erhvervsdrivende af denne type (bl.a. krav om cpr, underskrift på dårlige betingelser for kunden m.v.) - Det er ikke nødvendigt hos mange andre udbydere.

3. En gennemskuelig prismodel istedet for 1000-vis af mærkelige rabatter og afregningsmetoder som kun lyder som varm luft, og slet ikke er til at se sig igennem.

4. Et online interface hvor forbrug og essentielle ting vedr. abbonementet kan ændres og holdes øje med..

1. Unikt. det i selvskaber efterlyser er jo ikke noget unikt, i efterlyser et produkt der er stabilt til den rigtige pris.. Ville undre mig hvis salget gik i gennem fordi man kan komme 2 for 1's pris i bio. hver tirsdag.. :)

2. Kan udemærket godt forstå problematikken og bøvlet med kontrakten der skal underskrives osv.! men kan jeg som sælger jo ikke rigtig gøre noget ved..
Men dette vil jo kun være et problem pr. telefon og ikke ved personlig fremmøde..

3. Rabatter osv. det er ikke noget som fremstår af regningen hos telia.. Tror du refere til TDC og Telenor, hvor man fx først betaler for telefonsvare og længere nede på regningen kommer der en rabat så den bliver udlignet.. i stedet for slet ikke at skrive noget da det ikke koster noget for kunden..

4. onlinesitet fungere jo allerede, men da det oftes kan være svært for kunderne at finde hovede og hale i alle de forskellige abo., rettigheder, bindingsperioder, terminalpriser osv. osv.. Derfor vil jeg jo gerne fungere som konsulent for de firmaer jeg nu engang har..

Tilmeldt 6. Dec 10
Skrevet kl. 22:19

Thomas Holst Frederiksen:

Jeg har faktisk sidet her til aften og skrevet et lille indlæg omkring forskellen på B2C kunder og B2B kunder når det gælder salg, det håber jeg da kunne give dig lidt godt med på vejen :)

Du kan se mit på på Tholst.dk - Forskelen på B2C og B2B

Held og lykke :)

Mvh Thomas

Takker for dit link Thomas..! du må gerne uddybe det med erhverv endnu mere næste gang du skriver et indlæg.. :)

Fra Odense
Tilmeldt 25. Nov 10
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 00:24

Hej Henrik

Før jeg startede selvstændigt har jeg igennem flere år bl.a. haft ansvaret for telefoni-løsningerne i de virksomheder jeg har været i. Det har godt nok været i firmaer med 100+ ansatte, og der er nok en forskel i forhold til dem med 5 ansatte, men jeg tror du tager fejl, hvis du tror at firmaer med ca 30 ansatte ikke kender deres telefoni-abonnementer, og stadig har den samme aftale som for 4-5 år siden. Der har i de seneste år været stor fokus i de fleste virksomheder på at reducere de faste omkostninger, så jeg er ret sikker på at telefoni-omkostningerne også er blevet kigget efter i sømmene.....

Men telefoni er et område som jo hele tiden udvikler sig voldsomt, og der er ingen tvivl om at du kan finde mange virksomheder som kan spare nogle penge ved at skifte til en ny leverandør. Hver gang jeg har skiftet har der været store besparelser.

Så spørger du hvordan du får de virksomhedernes opmærksomhed.

For mit vedkommende har det altid været via telefonen, der har været størst chance for at få lavet en aftale om et møde. Og når du så ringer, så gælder det om at få mig til at tro på, at du kan dække et behov hos mig, som jeg faktisk ikke er klar over at jeg har. Om det så er en bedre måde til at jeg kan følge omkostningerne via en web-løsning eller nemmere kontakt til kundeservice er egentlig underordnet. Men kort sagt: Skab tillid til at du har noget at tilbyde. Du skal helt sikkert ikke starte med at sige at jeg kan spare penge ved at skifte til dig. For det ved du jo reelt ikke noget om....

Jeg tror faktisk ikke der er ret mange virksomheder der er skræmt over at skulle skifte teleselskab, det er jo ikke besværligt, og hvis man vælger dig som leverandør, så sørger du jo for alt det praktiske med at portere numre og få oprettet hvad der nu skal oprettes.

Det  har aldrig været vigtigt for mig om den ene eller anden lille specielle feature var indbygget i abonnementet eller skulle tilvælges mod et ekstra gebyr. De fleste selskaber kan tilbyde det meste, så i sidste ende er det jo det beløb der står nederst på fakturaen som er afgørende i den henseende. Og hvis der er penge at spare uden at man får en dårligere løsning eller service og måske ovenikøbet får noget ekstra, så er det altid muligt at "klemme" et møde med dig ind..

Så bare kom igangSmile

Mvh Leif

Professionel hjælp til bogføring og regnskab allerede i dag.

www.proaccounts.dk

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:35

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)