Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Psykisk overgreb på børn - Hvor anmelder man ?

Side 4 ud af 5 (50 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Kenneth:
JEg siger ikke at nogen her bærer sig forkert af i deres opdragelse, eller med henblik på deres behandling af kommune/stat, men der jeg ser det store problem, er alle de børn der idag får en prognose, fordi at deres forældre ikke er der for dem. Og det gør jo netop at vi som ikke forældre tit vil negligere Jeres problemer, og mere mene at I skal tage mere ansvar, og være der noget mere, istedet for at være et sted, hvor I prøver at realiserer jer selv. For der er nogle ting som der tager ens tid, og det er bla. børn, og firma.

Hvis du havde sat dig lidt ind i tingene, så kunne vi bedre snakke sammen. Du har ikke børn selv, så du har ikke den fjerneste ide om hvad det vil sige. Det havde jeg heller ikke før den dag jeg stod med barnet i armene. Sådan er det bare!

Derudover skriver du her ovenfor at du ikke angriber os for at bære sig forkert ad i sin opdragelse - og slutter af med at vi prøver at realisere os selv. Synes det er totalt grove ord - når du ikke har den fjerneste ide om vores arbejdstider, ægtefælle og i det hele taget hvordan familielivet er skruet sammen. Du skriver også at børn får en diagnose fordi forældrene ikke er der for dem - hvor pokker har du det fra???

Sorry - men jeg kan ikke tage dig alvorligt - du mangler at mærke det på egen krop :·)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:35
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Helle

Først så elsker jeg det trumfkort, med at man ikke ved noget med mindre man selv står i det....

Jeg har af gode grunde fravalgt et familie liv, netop for at kunne sætte migselv højst. Og det er netop forskellen på dig og mig. Jeg kan tillade mig at fravælge alt uden konsekvenser. Det kan du ikke.

Og så kan man sidde nok så tilbage lænet og sige en masse ting. Men det nytter ikke, for det er dig og andre forældre der står med lorten, når det går galt. I sidder her og brokker jer over det offentlige, og vil ikke tage konsekvensen, fordi at I ikke vil gå fra det ny indkøbte hus, hvor er offer viljen så henne????

Det er simpelthen fraskrivelse af ansvar ikke andet.

/Kenneth

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:38

Grow up, Kenneth. Du lyder som en lille forkælet unge uden nogen form for virkelighedssans. Det er ikke rigtig til at tage alvorligt.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:48
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Mikkel deMib Svendsen:

Grow up, Kenneth. Du lyder som en lille forkælet unge uden nogen form for virkelighedssans. Det er ikke rigtig til at tage alvorligt.

Hej Mikkel

Nu ved jeg ikke hvad der er mest seriøs, at man konstant skal hænge kommunen ud, eller tage det ansvar der er ved at tage nogle valg her i livet.

Der problemet er mellem os to, er at du lever i din holbæk villa, mens jeg lever i min lille lejlighed ved i et stort socialt område i Århus, og derfor er mine holdninger mere rå og kolde end dine.

Jeg siger ikke at du ikke tager dine forbehold, men det som jeg savner, og det generalt, er at I tager et ansvar, istedet for at kaste det hele i hovedet på kommunen. Det kan aldrig være kommunens ansvar, at forældre ikke kan tilpasses. Hvis der ikke er det ene i vejen med det ene eller andet, så skal man brokke sig over det tredje.

Istedet for at være glad for at de forskellige kommuner, ud af deres begrænsede økonemi, kan tilbyde, vejbelysning, asfalt. Og at der er frisk vand i vandhanen. Men det er ikke nok. Vi sætter vores lid til at kommunen skal opdrage vores børn.  Via vuggestuer(dagpleje) børnehaver skole(SFO) og så skal de lige også have et tilbud til de unge alle ugens 7 dage, så de ikke hænger på gadehjørnerne.

/Kenneth

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:54

Kenneth, du kender jo tydeligvis ikke lovgivningen, så start med at sætte dig ind i den inden du udtaler dig om hvilke forpligtelser kommunerne har.

Faktum er, at kommunerne i stigende grad bryder med den lovgivning som vi andre aggerer på baggrund af. Og løsningen på ulovligheder ER altså ikke, at folk skal gå fra hus og hjem. Det er en helt absurd tankegang.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:00

Hej Mikkel

Men kommer du rendende med bål og ild....samt en høtyv, og råber paragraffer op, så lukker samarbejdet.

Er du så sikker i din sag med lovgivningen, så hyr en advokat. Kan egentlig ikke se det store problem her. Du har jo resourcerne til det.

/Kenneth

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 20:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Kenneth:

Først så elsker jeg det trumfkort, med at man ikke ved noget med mindre man selv står i det....

Det viser sig så bare desværre i langt de fleste tilfælde, at folk alligevel ikke ved hvad de snakker om når de ikke oplever det på egen krop. Det er set masser af gange, og folk som ikke har prøvet tingene selv, har kun en teori at gå ud fra.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:17

Kenneth:

Hej Helle

Jeg har af gode grunde fravalgt et familie liv, netop for at kunne sætte migselv højst. Og det er netop forskellen på dig og mig. Jeg kan tillade mig at fravælge alt uden konsekvenser. Det kan du ikke.

Og så kan man sidde nok så tilbage lænet og sige en masse ting. Men det nytter ikke, for det er dig og andre forældre der står med lorten, når det går galt. I sidder her og brokker jer over det offentlige, og vil ikke tage konsekvensen, fordi at I ikke vil gå fra det ny indkøbte hus, hvor er offer viljen så henne????

Det er simpelthen fraskrivelse af ansvar ikke andet.

/Kenneth

Fordi du er egoist og vil sætte dig selv højest, og dermed fravælger børn, så betyder det jo ikke at alle andre er ligesom dig. Du er nødt til at tænke længere end din egen næse, hvis du skal sætte dig ind i hvad der foregår.

Hvis børn der har det svært ikke får hjælp - hvor tror du så de ender? Statistikken siger de bliver kriminelle og afhængige af eks alkohol og stoffer. Men det kan man jo bare tage til den tid, eller hvad?

Eller er der en forventning om at man som forældre skal kunne mange års psykiatri så man selv kan fikse det hele.....?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:19

Hej Morten

Nu er det jo også mine skatte kroner som der går til at finansere alle de tiltag, der sker i ens kommune.

Og derfor mener jeg så også at det er tilladt at man har en mening om hvordan de resourcer skal bruges.

Jeg siger jo heller ikke at jeg ved hvordan det er på de pågældende på kroppen, det har jeg ikke udtalt mig om. Jeg har udtalt at jeg ikke ville kunne give de rammer, et barn kræver.

Jeg siger sådan set kun, at det som der er det store problem er at mange mennesker bruger mere tid på at brokke sig istedet for at tage konsekvensen af den manglende samarbejde fra kommunen. For vi kan jo alle sidde her bag hver vores skærm og forlange det ene eller andet, og gøre opmærksom på det tredje, uden af vi egentligt vil offer noget for det.

Man køber en villa i et fint kvarter, i en anden kommune og forventer at fra dag et af, så skal der tages specielle forhold for vores børn, uden at sagsbehandlere, når at få papirne i hånden. Vi forventer, at når man bor i et fint område, så er der bedre forhold. Og problemet er jo tit at de der lever i et fint område, er også dem der har så travlt med deres kariere, at de ikke har tid til børnene. Og det betyder så igen, at de er til en større belastning for det offentlige system.

Vi alle her prioriterer jo udfra hvor vi står i vores hverdag, og der er det klart at dem der er i famlier vil prioriterer den højre. Jeg som ikke har det luksus problem, vil jo helst prioriter det meget ned. Og ligge det over i forældrene hænder. Sådan at jeg ikke skal betale ekstra for alle de kommunale tilbud, som der efterhånden er.

Jeg har på intet tidspunkt sagt at nogle her er dårlige forældre, eller at de ikke er i deres ret til at holde på deres ret.

/Kenneth

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:25

Morten Falk Nielsen:

Det viser sig så bare desværre i langt de fleste tilfælde, at folk alligevel ikke ved hvad de snakker om når de ikke oplever det på egen krop. Det er set masser af gange, og folk som ikke har prøvet tingene selv, har kun en teori at gå ud fra.

Ja, Kenneth demonstrerer da i hvert fald med sit forsimplede og uvirkelige syn på virkeligheden, at han netop ikke forstår hvordan de her sager virkeligt forløber blandt rigtige mennesker og hvilke muligheder der faktisk er til stede.

Side 4 ud af 5 (50 indlæg)