Hej Morten Det var noget af en fordom du lige fik luft for der...! Jeg er omfattet af min tavshedspligt, men jeg kan roligt sige, at med min tidligere baggrund som medarbejder i en familieafdeling i en stor kommune at din tese ikke slet ikke holder stik set i et større statistisk perspektiv. Børn i alle samfundslag vanrøgtes, tæskes og negligeres. Dette er uafhængigt af forældreness indkomst, erhvervsvalg eller politiske overbevisning. Prøv at undersøge dette hos Børns Vilkår og du vil finde bekræftigelse på min påstand. |
Som tidligere redder, kan jeg fortælle nogle ganske forfærdelige historier, jeg forstår godt at børn vokser op og bliver narkomaner, voldsmænd og meget andet....de bliver udsat for oplevelser som de fleste har svært ved at forestille sig og som man ikke ønsker for sin værste fjende.
De gange hvor jeg har oplevet noget på jobbet, har vi kontaktet politiet med det samme, og ventet i ambulancen indtil de er ankommet. Så jeg ville faktisk kontakte politiet, da det er en lov overtrædelse der er fundet sted. (muligvis)
Når de gælder børn, er 10 anmeldelser for meget, bedre end en for lidt.