Først. Jeg aner ikke om det er det rigtige sted at starte posten, men så må I flytte den :) Jeg har siddet og læst og læst og jeg bliver sgu bare mere og mere forvirret og det her affiliate, adsense, adwords facebook osv. Jeg har brug for noget hjælp! Jeg vil gerne igang i denne verden, da jeg ikke kan overleve på det jeg tjener nu. Jeg er p.t. handikaphjælper for min kone og kommer til at være det i mange år. Vi har en datter og jeg står for ALT. Det eneste tidspunkt jeg ville kunne få et ekstrajob på er om natten og det magter jeg ikke, da jeg også skal klare datteren om morgenen. SÅ! Jeg søger noget hjælp til at få mig igang med affiliate marketing. Jeg har ingen penge at give dig nu, men er villig til at give dig 50% af ALT hvad der bliver tjent, det næste år, på det du nu hjlæper mig igang med. Jeg vil gerne lære hvordan jeg sætter adwords / facebook annoncer op. Jeg kan godt selv smide en hjemmeside op, men har ingen idé til hvordan jeg kommer videre. Jeg håber der en der vil sætte sig ned og, lære mig hvordan jeg kommer igang. Det skal IKKE ske ved at købe div. bøger, da jeg ikke har råd til det. Det skal ske via de domæner jeg har eller via Facebook/Adwords. Jeg håber at høre fra en, der er villig til at smide lidt/noget tid efter mig :) /Flemming |
Det bliver svært/umuligt uden kapital.
Hvis du kører AdWords som ny kunde, så har du kun en kredit hos Google på 2.000,- kr., hvilket betyder at du skal have nogle penge til løbende at betale Google med.
Hvis du har en affiliateside der konverter godt, så tjener du 2,- kr. hver gang du bruger 1,- kr. på AdWords, men...
Dine indtjeninger er bagudbetalt. Nogle annoncører har en kredit på løbende måned + 60 dage + de dage der går indtil affiliatenetværkets månedlige udbetalingsdato.
Vi har en millionomsætning for at lave 2 lønninger, hvilket kræver et stort cashflow og en masse bundne midler.
Du kan som ny affiliate ikke få samme cut, som en affiliate med stor omsætning, hvilket betyder at din konvertering ikke vil være så god.
Hertil kommer udgifter til en hjemmeside.
At køre kampagner direkte på Facebook eller AdWords er ikke bare noget man lige gør. Der er en chance for at ramme skævt med en kampagne der ikke konverterer og igen, så kræver det nogle skarpe priser på kampagnerne - hvilket man som ny affiliate ikke bare får.
Eneste mulighed er organisk trafik, men det kræver både SEO viden og hårdt arbejde. Vores side med gratis taletid passer næsten sig selv, men der ligger en masse linkbuilding forud for at vi bliver fundet organisk. Det er heller ikke noget man bliver rig af, jeg mener at siden genererer omkring 2.000,- kr. i måneden.
Beklager hvis jeg skød dine drømme ned, men jeg tror at et afløserjob som f.eks. natportier vil være bedre økonomisk i dit tilfælde.
/Nicolaj