Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udsving på 40% i adwords/analytics info

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se at der er en forskel på hele 40% når jeg tjekker vores adwordskampagner op mod analyticsdata. Analytics viser det mindste tal.

Kan det virkelig passe?

Derudover kunne jeg godt tænke mig at kunne se hvor meget der er solgt for i adwordskampagnerne - så jeg direkte kan se om det kan betale sig. Som det er nu tjekker jeg hvad vi har givet for kliks i perioden - og så går jeg i analytics og ser hvad der er omsat for i samme periode. Hvilket jo giver et ret dårligt billede når data åbenbart ikke er ens....

Nogen der kan hjælpe?

Kh Helle

Fra Århus
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 131
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle

Jeg havde tænkt mig at følge op på samme problematik, så det bliver spændende at se om der kommer nogle gode forklaringer på dette.. Det virker sært.  

 

Fra San Francisco
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1335
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tilslutter mig. Adwords blærer sig også hér med ca. 40% flere salg, end Analytics siger den er skyld i. 

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle,

Hvilke tal er der tale om med 40 % forskel? 

Umiddelbart kan det forklares med, at AdWords tæller klik og analytics tæller besøg. 

Derudover skal du selvfølgelig linke din AdWords konto med din Analytics konto. Hvis du har eHandel slået til i Analytics vil du nu kunne se præcis hvor meget din AdWords annoncering omsætter for, samt andre fantastiske statistikker på AdWords. 

Jeg har beskrevet linket og hvordan du gør dette i min gratis AdWords bog, som du frit kan hente her: AdWords Bog

Ellers kan du også kan læse mere om hvordan du gør dette her: http://www.google.com/support/analytics/bin/answer.py?hl=da&answer=55507

Mvh. Andreas.

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Lone S. Hansen:

Jeg tilslutter mig. Adwords blærer sig også hér med ca. 40% flere salg, end Analytics siger den er skyld i. 

Er du 100 % sikker på, at du kun har oprettet ét konverteringsmål i AdWords?... Nogle gange glemmer man, at man også har tilføjet nyhedsbrevtilmelding til i Adwords og deslignende. 

Mvh. Andreas.. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Lolk:

Hej Helle,

Hvilke tal er der tale om med 40 % forskel? 

Umiddelbart kan det forklares med, at AdWords tæller klik og analytics tæller besøg. 

Derudover skal du selvfølgelig linke din AdWords konto med din Analytics konto. Hvis du har eHandel slået til i Analytics vil du nu kunne se præcis hvor meget din AdWords annoncering omsætter for, samt andre fantastiske statistikker på AdWords. 

Jeg har beskrevet linket og hvordan du gør dette i min gratis AdWords bog, som du frit kan hente her: AdWords Bog

Ellers kan du også kan læse mere om hvordan du gør dette her: http://www.google.com/support/analytics/bin/answer.py?hl=da&answer=55507

Mvh. Andreas.

Hej Andreas,

Der er tale om antal konverteringer. Jeg har lige tjekket, og jeg har ikke andre mål end gennemførte salg. Så er det ikke meget mærkeligt? Jeg har før læst at andre havde samme problem... og hvilket et af stederne skal man så regne med som det troværdige?

Vi har koblet adwords og analytics sammen - så jeg kan godt se i min analytic hvad der er kommet af salg og hvorfra. Men jeg skal stadig tilbage i adwords for at se hvor mange penge der er brugt på hver kampagne og om den kan betale sig at have kørende. Det ville være rart at kunne se samme sted (eks i adwords kampagnerne = 10 salg har kostet 500 kr og har skabt en omsætning på 5000 kr). Så ville det jo være meget nemmere hurtigt at overskue hvor der skal reguleres. Men det kan man så ikke?

Mange hilsener Helle

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Lolk:
Jeg har beskrevet linket og hvordan du gør dette i min gratis AdWords bog, som du frit kan hente her: AdWords Bog

Hej Andreas,

Jeg vil bare lige sige tak for din virkelig gode e-bog om adwords. Jeg har brugt det meste af dagen i dag på at læse den, og få indstillet og rettet til i mine kampagner. Den er supergodt skrevet og let at læse og forstå!!!

Jeg er bare mega spændt på hvordan det hele udvikler sig de næste dage - for der er godt nok lavet meget om. Det eneste jeg ikke har ændret er at jeg har konverteringsoptimering slået til stadigvæk... så må jeg se om jeg skal tage pr klik i stedet for, når jeg lige får overblikket :·)

5 stjerner herfra - tak :·)

Mange hilsener Helle

Fra København
Tilmeldt 11. Mar 08
Indlæg ialt: 639
Fra  White Shark Media Inc. Skrevet kl. 00:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Andreas Lolk:
Jeg har beskrevet linket og hvordan du gør dette i min gratis AdWords bog, som du frit kan hente her: AdWords Bog

Hej Andreas,

Jeg vil bare lige sige tak for din virkelig gode e-bog om adwords. Jeg har brugt det meste af dagen i dag på at læse den, og få indstillet og rettet til i mine kampagner. Den er supergodt skrevet og let at læse og forstå!!!

Jeg er bare mega spændt på hvordan det hele udvikler sig de næste dage - for der er godt nok lavet meget om. Det eneste jeg ikke har ændret er at jeg har konverteringsoptimering slået til stadigvæk... så må jeg se om jeg skal tage pr klik i stedet for, når jeg lige får overblikket :·)

5 stjerner herfra - tak :·)

Mange hilsener Helle

Hej Helle,

Tak for de gode ord. Det er jeg rigtig glad for at høre :)

Mht. problematikken i AdWords vs. Analytics, så er det højst sandsynligt pga. forskellen i måden de to stykker software tæller besøgende og konverteringer. 

Jakob Kildebogaard har måske en mere detaljeret forklaring, men jeg er næsten sikker på, at svaret er i den boldgade. 

Og nej desværre - Du kan ikke se omsætning o.l. per søgeord inde i AdWords interfacet. Til gengæld kan du se det hele inde i Google Analytics. Så er det bare at gå tilbage i AdWords og justere bud mm. efterfølgende. 

Mvh. Andreas.. 

Vil du gerne have mere succes med AdWords? Download min gratis danske AdWords bog på 189 sider!

Fra Brøndbt Strand
Tilmeldt 4. Jun 08
Indlæg ialt: 414
Fra  Kipimo Webjuice.dk Skrevet kl. 08:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Partner i digitalbureauet Ambition, samt ejer af webshoppen https://froesnapperen.dk/ 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)