Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt lysthus søger medarbejdere

Side 5 ud af 9 (81 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 02:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se at emnet er hot, så nu får i lige min mening også ;)

Kan i denne sammenhæng ikke lade være med at tænke på hvordan man ville have set på situationen, hvis ens egen mor havde valgt at prostituerer sig. Desværre er, især (enlige) mødre en af de tunge grupper i erhvervet, og fælles for disse piger/kvinder er at de ikke giver deres børn et valg. Jeg er sikker på at du som barn i Danmark heller ville undvære din playstationen samt de dyre mærkevare, og bare nøjes med at  spille PS hos vennerne, og gå i 2nd-hand tøj, hvis du var vidne om at mor afregnede ved kasse 1, med diverse seksuelle ydelser til vildt fremmede mænd. Hvis man ellers sætter tæring efter næring, dør man altså ikke af sult i danmark, men det er klart at skal man være med på "moden" og altid have den nyeste guccitaske, PS3 til børnene ,den rigtige adresse, osv,. osv,. så skal der penge i kassen.

Trist at matrielle goder bliver vægtet højere end selvrespekt og familie,.. fakta er at man ikke tilgodeser andet end egne behov, når man sælger sin egen krop, for at købe matrielle ting, om det så er til ungerne eller eget forbrug. (så længe man ikke er ved at dø af sult, som i  U-landene) Så alt i alt  er det skide synd for ungerne, også selvom møderene sikkert mener det bedste, og desværre ender det ofte med at "mor" må give afkald på ungernen pga. stofmisbrug efter noget tid i brancen.

Så prøv at vær ærlig og kig i bagspejlet,..ville DU syntes det havde været et godt valg hvis din mor eller søster, havde solgt sig selv, inden du nåede dit voksenliv ? ..kunne især godt tænke mig at høre dit svar Dennis..

Der er også de udenlanske "import" prostituerede som i mange tilfældet er tvunget til at betjene et højt antal kunder dagligt, og til fyraften skumme skruppelløse alfonser så hovedeparten af pengene. Der findes mange grumme historier, og mon ikke af flere af disse piger hellere var blevet hjemme, for at sige det mildt. Det er da skræmende er at der stadig den dag i dag findes menneskehandel sted i europa, nu dog på en mere snu (læs, EU pro forma ægteskaber,dokumentfalsk osv)

De prostituerede der misbrugerer hårde stoffer, er nok de mest udsatte i brancen, de må tage al skraldet, altså de kunder som de mere etablerede steder ikke vil have. De der opsøger narkoprostituerede er ofte folk med dårlig hygiejne, psykiske/mentale problemer, og generelt folk med ekstremt dårligt selvværd. Denne coktail af håbløshed ender desværre tit med bizzare former for seksuelle udnyttelse, hvor kunderne, udnytter den prostitueredes afhængighed til at få udlevet sine syge lyster.

SÅ er der så resten tilbage,..og de kan for min skyld sælge både deres krop og deres sjæl, hvis det er det de har lyst til, så er der sikkert både råd til fladskærme og jacucci på den rigtige adresse,..bare husk lægge lidt i sparegrisen til terapi, så du kan købe noget hjælp hvis det viser sig at du alligevel ikke kunne gå alderdommen i møde uden deprissioner og diverse psykiske mén. ,..og det er skam ment som et godt råd.

Tror absolut heller ikke på "den lykkelige luder" skrønen...

Tilmeldt 26. Nov 05
Indlæg ialt: 356
Skrevet kl. 03:03
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 03:12
Jeg elsker weekendavisen - og uden at have læst artiklen endnu, så vil jeg gerne invitere folk til vesterbro til at mødes på et mere positivt grundlag :) Jeg skal nok også guide folk hen til den berømte gade, men ellers til mere mere "berygtede" steder :)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 03:36
OK... Nu har jeg læst debatten, og grundlæggende er der mange udsagn i begge retninger.. Egentlig mente jeg, at debatten indeholdt de udsagn, der skulle til for at kalde det et "afsluttet kapitel" - i hvert fald for denne gang. Men så kom Bos indlæg.

Bo, jeg har læst artiklen - har dog ikke søgt efter den komplette rapport, og hvis den findes, så er jeg meget interesseret i at læse den.

Det er mit klare indtryk, at Cristina Alzaga (som nævnes i artiklen) glemmer meget væsentlige dele i sin forestillede empiriske feltundersøgelse af prostitution på klinikniveau.

Hun nævner alt det positive om et miljø af kvinder, der er i samme båd om noget pirrende, på kant med loven. Et fællesskab, der er usammenligneligt med den almindelige sociale sikkerhedstilværelse som de fleste mennesker lever i. Og et savn, når man i en periode ikke er på arbejde. Alt sammen forhold, jeg sagtens kan sætte mig ind i, og som sikkert er sandt for mange "organiserede" prostitueredes tilfælde.

Det forekommer mig dog vanskeligt at forstå, hvorfor Cristina Alzaga ikke nævner den seksuelle akt som en del af den prositiueredes liv. Der nævnes viljestyrke i forbindelse med besværlige kunder og økonomisk måleenhed for deres præstation på lagnet. Det er ikke stort anderledes end i andre jobs, så jeg kan forstå hvorfor hun trækker disse egenskaber op.

Men: den seksuelle akt er biologisk set en metode til at forplante sig på. Forplantningens "resultat" vækker urinstiktet i mennesker og de begynder at nære følelser i form af kærlighed og symbiose. Dette mener jeg ikke er til diskussion. Til gengæld mener jeg bestemt, at det er til diskussion om de prostituerede rent faktisk er glad for deres arbejde (=den seksuelle akt) eller om de er glade for deres kolleger, miljøet og rammerne.

Jeg tror ikke at du kan få nogen til at synes at sex med tilfældige ikke-selvvalgte mennesker er noget, som er fedt og rart. Jo, der kan sikkert dukke en lækkerbidsken op i ny og næ, men for det meste er det sandsynligvis mennesker, som den prostituerede i alle andre sammenhæng ikke ville bruge et sekund på, havde det ikke været for pengene eller spændingen ved at bryde grænser.

Ikke alle grænser skal brydes.Hvis du begyndte at tage LSD jævnligt for at bryde grænser (hmm.. hvor mange gange kan man få et rush af at bryde den samme grænse igen og igen?), så vil du sikkert også synes at det er fedt... De første par gange... Så bliver det trivielt, men du kan stadig godt lide de venner, som du sidder og gør det med... Så du bliver ved.

En dag er dine venner væk af den ene eller anden årsag, og du beslutter dig for at stoppe med LSD. Der går desværre ikke længe, før du bitterligt fortryder at du nogensinde startede, dels fordi du konsekvent får tilbagefald og dels fordi du som 50-årig sidder og kigger tilbage på hvad f**** du egentlig brugte hele dit unge liv på...

At kunne tåle at lade sin krop blive sexuelt objektificeret gang på gang er i psykologiens verden betegnet som følelsesmæssig afstumpethed. Det er et savn af noget mere nærværende, måske en anden energi, der aldrig bliver brugt. Det er min stærke tro, at enhver prostitueret på et eller andet tidspunkt vil lide af selvforagt - med mindre den følelsesmæssige afstumpethed har slået så hårdt at følelsen af selvværd er blevet fortrængt dybt ned i underbevidstheden. Resultatet bliver et menneske, der tror at det er tilfreds med sit liv, men alligevel har en uforklarlig knude af ubehag i maven.

Blot mit syn og min "analyse" af den fine og i mine øjne dybt uintelligente og unuancerede artikel.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 03:45
Hej Goaften

Det var iøvrigt et rigtigt godt link du lige smed; meget relevant for debatten! Tak.

mig, at intervieweren er SÅ postitiv og, at hele artiklen har en agenda om, at dette fænomen skal indpasses og helst forstås på en "human" måde. Hvor er kritiken om, at hvad de omtalte siger, måske er sagt på et grundlag man kan diskuttere? Hvor er de følelser vi som "almindelige mennesker tænker"? Hvor er skildringen af det kyniske benhårde arbejde for de kvinder, at arbejde som de gør??

Det er en pæn artikel - men jeg tror det er prosa mere end journalistik..Desværre..

"

Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 04:02
Tak Peter, du siger det temmeligt rammende..

"At kunne tåle at lade sin krop blive sexuelt objektificeret gang på gang er i psykologiens verden betegnet som følelsesmæssig afstumpethed. Det er et savn af noget mere nærværende, måske en anden energi, der aldrig bliver brugt. Det er min stærke tro, at enhver prostitueret på et eller andet tidspunkt vil lide af selvforagt - med mindre den følelsesmæssige afstumpethed har slået så hårdt at følelsen af selvværd er blevet fortrængt dybt ned i underbevidstheden. Resultatet bliver et menneske, der tror at det er tilfreds med sit liv, men alligevel har en uforklarlig knude af ubehag i maven."

Den artikel er præget af forkert sympati - og det er ligeså farligt, at prøve at legalisere indefra som udefra: det er, som jeg ser det, noget der fordærver.

Hvis vi skal have en egentlig analyse, så skal vi også have et udsagn fra brugeren - dem der bruger prostituerede.

Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 08:16
Jeg tror heller ikke et øjeblik på myten "den lykkelige luder". Jeg har diskuteret dette emne til bevidstløshed på et andet forum for et stykke tid siden, og fandt ud af, at synet på prostitution afhænger til dels af vedkommendes menneskesyn og troen på de myter der forsvarer prostitution...........fx at prostitution mindsker voldtægt ( hvor man så helt glemte at tage højde for, at prostituerede er meget udsatte for overgreb) samt tankegangen.....jamen de har jo selv valgt, og man har ansvaret for sit eget liv.......den såkaldte superliberalistiske overbevisning.

Prostitution er et hårdt miljø, kriminaliteten indenfor "faget" er stor, tvang, vold, narko ja man kan jo blive ved. Så kommer der det sociale aspekt  ind i billedet, mennesker som arbejder med prostitution er en stigmatiseret gruppe i samfundet.

Det er ingen menneskeret at have adgang til sex, og det skulle være forbudt at købe sex, sålænge man ikke vil sikre de prostituerede bedre arbejdsforhold fra lovgivningens side.

Hvis man synes det er ok at nogen køber sex, ja så må man da også sørge for, at de mennesker der skal arbejde i dette fag, sælge varen, har samme vilkår som alle andre på det danske arbejdsmarked.

Dobbeltmoralen længe leve.

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9733
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:35
> gruppe af kvindelige iværksættere

Jeg må sige at jeg er overrasket over en så sygelig omskrivning af modbydelige overgreb på kvinder. Hvis du ikke mener at prostitution er et overgreb, men derimod iværksætteri, så må du jo være helt vild med trækkerdrenge og teenagepigerne på gaden, right? Det er jo godt at de unge kommer igang med iværksætteriet tidligt, ik''?. En fed mand i 50''erne der røvboller en 12 årrig dreng, mens blodet sprøjter til højre og venstre se DET er ægte iværksætteri og en sund start på et godt liv!

Fy for satan siger jeg bare. Man skal satme være et afstumpet menneske hvis man kan forsvare sexuelle overgreb på mennesker.
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 08:52
Dato: 30-01-2007 03:03:02 Forfatter: Goaften

De som ønsker at blive lidt klogere på dette emne kan med stort udbytte læse her:

http://www.weekendavisen.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070126/IDEER/101260141

De som ønsker at beholde deres fordomme om en stor gruppe af kvindelige iværksættere og de som mener, at ”kunderne, udnytter den prostitueredes afhængighed til at få udlevet sine syge lyster”, altså at sex er syge lyster, bør nok ikke klikke på linket.

mvh. Bo jensen

Butik Go’aften

www.goaften.dk

> Til Godaften.

Det er da svært så dygtig du er Bo,.. du formår både at tage dele af mit indlæg ud af sammenhæng, og samtidig neglicerer problemerne, i en grad, at du får mig til at sidde tilbage med en underlig fornemmelse.

Hvad er dit motiv for dette?

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:57
Fin artikel, Bo.

Den falder blot selv i den fælde, som den gode forskerpige ønsker at snige sig udenom. Den beskriver nemlig kun sagen set fra én side.

I Universitetsavisen har man valgt en lidt mere nuanceret vinkel, omend man stadig glemmer diskussionen af konsekvenserne for pigernes videre liv.

Her skriver journalisten:

I det hele taget er pigernes univers præget af en gennemtrængende ambivalens: De er stærke for så vidt at de arbejder som selvstændige der iscenesætter sig selv for at tjene penge og siger til og fra overfor kunder i spillet om salg af sex. Samtidig er de i den grad præget af den omgivende verdens negative syn på prostitution, og der lurer hele tiden i baggrunden en angst hos pigerne for at ende som en kopi af deres egne og andres billeder af prostituerede.
Derfor er miljøet i baglokalet på massageklinikken både præget af en munter, selskabelig og selvsikker tone og samtidig af en altid nærværende fordømmelse af egne og andres handlinger for så vidt de menes at nærme sig stereotyperne på prostitution

Så selv i forskerens "bevis" for myten om "Den Lykkelige Luder", dukker ord som "angst" og begreber som "en altid nærverende fordømmelse af egne (...) handlinger" til overfladen. Netop fordømmelse af egne handlinger er nedbrydende for en stærk psyke - hvorfor mon pigerne er mellem 18 og 35 år? Har 50-årige "lykkelige ludere" ikke lyst til sex?

Jeg synes stadig, vi mangler Dennis'' svar, men måske er han så meget tøsedreng, at han ikke kan tåle modstand. Hvis man ikke tør stå ved det, man laver, så synes jeg man burde lade være.

mvh Hans

Side 5 ud af 9 (81 indlæg)