Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyt lysthus søger medarbejdere

Side 4 ud af 9 (81 indlæg)
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 20:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Som du selv er inde på "fx udlejer lokalerne til en uacceptabel høj pris".

Så det kan sagtens gøres lovligt, så længe man udlejer det til markedspris, eller en aftalt pris, som ikke er for høj (Hvor end grænsen så tilfældigvis er).

Jeg er ikke tilhænger af bordeller eller lign. Men jeg bliver også bare irriteret over folk der mener det er så og så kummerligt, ulovligt, og en masse andet - Så længe de betaler deres skat, moms og andre ting så er jeg sådan set ligeglad med hvad de render og laver...

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1748
Skrevet kl. 20:29
"..jeg synes i skal se mere nuanceret på dem.."

Nu er jeg jo ikke sociolog eller socialarbejder, men der er umiddelbart to grupper prostituerede, der står 30 meter fra min hoveddør: den ene består af illegale indvandrere fra Afrika eller et østland, som er kommet til Danmark for at finde lykken. Den anden gruppe er kvinder på overførelsesindkomst, men som ikke kan leve af den - måske fordi de har et misbrug, eller måske bare fordi de bor i København (her er temmelig dyrt).. Begge grupper har det tilfælles, at de angiveligt ikke har nogen uddannelse, de egner sig ikke til arbejdsmarkedet og de har nogle psykiske problemer, som ikke bliver bedre af, at de må gå i seng med små tykke mænd med overskæg eller en gruppe mænd af anden etnisk oprindelse, som lige kommer forbi i en minibus (det sidste skete for en time siden, da jeg skulle ned og hente en pakke cigaretter..).

De står på en åben gade  i al slags vejr på alle tider af døgnet, hvor et af de eneste faste holdepunkter er de nøgne neonpærer inde på Kødbyen (ironisk nok ligger den dér).

Når jeg bliver antastet af en ung kvinde med livet foran sig, som småjamrende spørger om jeg har lyst til sex fordi hun skal bruge nogle penge - så kan jeg desværre ikke andet, end at føle det er tragisk! Jeg har også svært ved bare at gå min vej; jeg bliver nødt til at sige pænt nej tak og evt. byde hende en cigaret og spørge om det ellers går godt. Det går som regel fint - som leder mig hen til - som du har set, at der er prostituerede der er glade for hvad de laver - og selvfølgelig; de har jo ikke råd til andet, hverken økonomisk eller følelsesmæssigt, for de vil ikke kunne gøre det de gør, hvis de først begynder at tænke for meget over det..

- Bare lige for at nuancere lidt :)

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 21:09
De står på en åben gade  i al slags vejr på alle tider af døgnet, hvor et af de eneste faste holdepunkter er de nøgne neonpærer inde på Kødbyen (ironisk nok ligger den dér).

Derfor er det måske bedre, at de har et sted at være og hvor de kan arbejde under normale forhold, til en rimelig husleje og hvor de kan dele deres tanker med andre i samme situation/ med samme erhverv? (skulle til at skrive oplevelser og erfaringer, men det ville nok virke forkert i dette sammehæng )

gazela.dk 40820055
Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 22:05
Der ligger det der hedder "Reden" et par gader herfra, som er et samlingssted for bla. prostituerede kvinder; der må de dog ikke arbejde, men der kan de netop snakke osv..

Jeg véd ikke hvad en realistisk løsning vil være - noget med noget uddannelse og behandling; og det findes sikkert allerede - men, alt hvad jeg bare vil sige er, at jeg synes det er tragisk og der er altså ikke nogen grund til at komme med platte og "hvis de bare betaler deres moms og skat, så er jeg ligeglad"-agtige kommentarer - jeg bor simpelthen for tæt på (og er måske også for følsom) til, at jeg kan overse, at prostitution i mange tilfælde er en sørgelig affære..

Og nu tror jeg jeg vil holde min mund :)

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 22:10
David,

Det var ikke gade-pigerne jeg hentydede til, som jeg før skrev så er det en sørgelig affære med dem.

Dem jeg omtalte i mit indlæg er dem som arbejder fra et fast sted - indendøres, herovre i Jylland har vi ihvertfald mange af sådanne bordeller, hvor de arbejder, og det er dem jeg mener at de må passe sig selv så længe de betaler til samfundet, de har et sted at bo, samt diverse andre ting.
De der befinder sig på gaden har sikkert ikke ret meget, desværre...

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 22:26
Jesper

Jeg tror ikke der er nogen der siger, at de ikke har ret til at eksistere, men måske bare at de har ret til et bedre liv og andre muligheder.

Du omtaler at (fra den der doku) de har det bedre og tjener mere end "de andre" og det syntes jeg er en sær målestok.

Mennesker tilpasser sig og acceptere de "særeste" vilkår og betingelser her i livet, specielt dem der har det svært.

Jeg har aldrig hørt en tidligere eller nuværende prostituret på 60 år, fortælle om sit fantastiske liv.....kun en accept at det var det livet bød sig

Det er os, der har resurser der har "råd" til at kæfte op om farven på lokumspapiret.

Og det kan godt være at du mener at det "moralske opstød", men det andet er da pladder humanisme så det batter.

Anne Fogel - smykker med mod
Fra Kolding
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 185
Skrevet kl. 23:47
Hej David

Egentlig ville jeg ogsaa holde min mund, men kunne ikke dy mig for et ironisk indlaeg tidligere i debatten, fordi jeg blev saa irriteret over et indlaeg her paa amino, der er saa aabenlyst nedvaerdigende overfor kvinder, saa er det egentlig underordnet om det er ment for sjov eller ej. Vi der debatterer herinde, kunne og kan vel stadig ikke helt gennemskue om indlaegget var ment i sjov eller ej, hvordan pokker skal andre besoegende saa kunne? 

Ellen Dancontact telemarketing www.dancontact.dk

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 00:47
Der er helt sikkert nogen der har skrevet umiddelbare indlæg med en kant af ironi og sjov i sig - det er et ømtåleligt emne - og jeg er ikke spor på nakken af nogen af dem. Dét at skrive sammen i et forum som her kræver lidt gefühle og plads.

Tingene bliver efter min mening først interessante, når man virkelig giver udtryk for sin mening, så der for meddebatanter ikke er nogen tvivl om hvad man mener.

Jeg er ikke helt sikker på hvad du mener med dit indlæg, men du har nok ikke trådt nogen over tæerne - og det håber jeg heller ikke jeg selv har, selvom jeg åbenbart har en mening om dether område (det er iøvrigt lige en hentydende til Jesper :)

For 20 min. siden gav jeg tre afrikanske kvinder alt hvad jeg havde i lommen på nær en 25øre, så de kan købe noget kakao. Jeg vil ikke ligge skjul på, at jeg synes det er belastende, at jeg bliver oppasset hvergang jeg skal til eller fra mit hjem - men, der er noget i mig der hedder sympati og det kan ikke diskutteres - og derfor vil jeg nu virkelig prøve på at holde min kæft i denne debat, da jeg tror min egentlige pointe er feset ind hos de fleste :)

Fra Haderslev
Tilmeldt 8. Jul 05
Skrevet kl. 00:55
Tilføjelse:

- og det håber jeg heller ikke JEG SELV HAR,

Altså, fri bevægelighed af mening er midlet - gensidig indsigt er målet.

Kærlig hilsen Yoda ;)

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:28
Jeg tror ikke en meter på myten om den lykkelige luder. Man bliver følelsmæssigt afstumpet, smadret og handicappet af at sælge sin krop til sex. Punktum. Men det er klart at myten lever. Kvinderne har brug for den for at overleve, og mændende for at undskylde deres overgreb.

Side 4 ud af 9 (81 indlæg)