Så det kan sagtens gøres lovligt, så længe man udlejer det til markedspris, eller en aftalt pris, som ikke er for høj (Hvor end grænsen så tilfældigvis er). Jeg er ikke tilhænger af bordeller eller lign. Men jeg bliver også bare irriteret over folk der mener det er så og så kummerligt, ulovligt, og en masse andet - Så længe de betaler deres skat, moms og andre ting så er jeg sådan set ligeglad med hvad de render og laver... |
"..jeg synes i skal se mere nuanceret på dem.."
Nu er jeg jo ikke sociolog eller socialarbejder, men der er umiddelbart to grupper prostituerede, der står 30 meter fra min hoveddør: den ene består af illegale indvandrere fra Afrika eller et østland, som er kommet til Danmark for at finde lykken. Den anden gruppe er kvinder på overførelsesindkomst, men som ikke kan leve af den - måske fordi de har et misbrug, eller måske bare fordi de bor i København (her er temmelig dyrt).. Begge grupper har det tilfælles, at de angiveligt ikke har nogen uddannelse, de egner sig ikke til arbejdsmarkedet og de har nogle psykiske problemer, som ikke bliver bedre af, at de må gå i seng med små tykke mænd med overskæg eller en gruppe mænd af anden etnisk oprindelse, som lige kommer forbi i en minibus (det sidste skete for en time siden, da jeg skulle ned og hente en pakke cigaretter..).
De står på en åben gade i al slags vejr på alle tider af døgnet, hvor et af de eneste faste holdepunkter er de nøgne neonpærer inde på Kødbyen (ironisk nok ligger den dér).
Når jeg bliver antastet af en ung kvinde med livet foran sig, som småjamrende spørger om jeg har lyst til sex fordi hun skal bruge nogle penge - så kan jeg desværre ikke andet, end at føle det er tragisk! Jeg har også svært ved bare at gå min vej; jeg bliver nødt til at sige pænt nej tak og evt. byde hende en cigaret og spørge om det ellers går godt. Det går som regel fint - som leder mig hen til - som du har set, at der er prostituerede der er glade for hvad de laver - og selvfølgelig; de har jo ikke råd til andet, hverken økonomisk eller følelsesmæssigt, for de vil ikke kunne gøre det de gør, hvis de først begynder at tænke for meget over det..
- Bare lige for at nuancere lidt :)