Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad skal jeg tage i avance og hvordan beregner jeg den?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 20. Nov 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg importerer reservedele til traktorer fra EU-lande og jeg har et
spørgsmål vdr. avancen. Jeg ved ikke hvor meget jeg bør beregne i avance i
denne branche. Er der en officiel regel? Hvis ikke, hvad er avancen til de
andre virksomheder som sælger reservedele til køretøjer?

Tilmeldt 18. Oct 10
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 13:20

Du må ikke tage det så hårdt, men det er altså et meget underligt spørgsmål. Begrebet avance kan du slet ikke bruge til noget når du skal regne dine salgspriser ud, det gør man ved at opstille en kalkyle med forventet omsætning, afsætning, diverse omkostninger osv, og så er det dækningsbidraget du skal kigge på. Du skal nok overveje at finde en udbyder af regnskabsservice eller lignende for at lave det for dig.

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 13:33

Tre83:

Du må ikke tage det så hårdt, men det er altså et meget underligt spørgsmål. Begrebet avance kan du slet ikke bruge til noget når du skal regne dine salgspriser ud, det gør man ved at opstille en kalkyle med forventet omsætning, afsætning, diverse omkostninger osv, og så er det dækningsbidraget du skal kigge på. Du skal nok overveje at finde en udbyder af regnskabsservice eller lignende for at lave det for dig.

Nu må du ikke ta' det så hårdt, men du vrøvler! ;) trådstarterens spørgsmål giver skam meget god mening :) men desværre sidder jeg ikke med tal indenfor traktorbranchen. Har du ikke en god kunde som du kan spørge hvad hans mark up er?

Tilmeldt 18. Oct 10
Skrevet kl. 13:47

AnnetteD:

Tre83:

Nu må du ikke ta' det så hårdt, men du vrøvler! ;) trådstarterens spørgsmål giver skam meget god mening :) men desværre sidder jeg ikke med tal indenfor traktorbranchen. Har du ikke en god kunde som du kan spørge hvad hans mark up er?

Jeg tager det ikke hårdt :-) Men jeg ved hvad jeg snakker om, så jeg synes ikke du skal give ham et dårligt råd. Hans konkurrenters priser kan han ikke bruge til noget som helst når han skal regne sine egne salgspriser ud, med mindre han aftager præcis de samme varer i de samme antal til de samme priser fra de samme leverandører!

Mark up og avance og andre udtryk kan hverken han eller andre ikke bruge til at regne sine priser ud, han skal bruge sine egne tal som jeg tidligere har nævnt. Men jo, han kan sikkert godt sige; nå min største konkurrent tager x kroner for en vare, jeg har en der ligner, så sælger jeg den 10% billigere. Men det er ikke seriøst, og det er ikke sådan han opnår den største indtjening. Når han har så har lavet sin kalkyle, kan han godt sammenligne sine priser med sine konkurenters, og se om det ser fornuftigt ud. Men det andet er amatøragtigt.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 13:47

Hvor meget kan du tillade dig at tage for dine varer? Når du har fundet ud af det, kan du fratrække din kostpris - og så er du nået frem til din avance :)

Fra Viborg
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 279
Fra  Kidzshop.dk (MyAgenzy A/S) Skrevet kl. 13:57

Tre83:

Men jeg ved hvad jeg snakker om, så jeg synes ikke du skal give ham et dårligt råd. 

Det er skam ikke et dårligt råd at han skal finde ud af hvad markup butikker/værkssteder skal ha' som minum for at de kan/vil sælge hans varer. Først herefter kan han begynde at regne hvilke priser han vil vejl. butikkerne.

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 09
Indlæg ialt: 109
Skrevet kl. 14:06

Så bottomline, skal du have en god snak med dine aftager om hvad pris de kan sælge det til, og udfra de kan du se om der er plads til dig ind imellem.

normalt vil man undersøge det først inden man begynder og importerer, så din konstellation er lidt anderledes, og vil sikkert lykkedes, det kræver dog lidt maskespil.

MJ

Gratis kaffe til dine kunder - www.intel-ad.com

Tilmeldt 18. Oct 10
Skrevet kl. 14:14

AnnetteD:

Tre83:

Men jeg ved hvad jeg snakker om, så jeg synes ikke du skal give ham et dårligt råd. 

Det er skam ikke et dårligt råd at han skal finde ud af hvad markup butikker/værkssteder skal ha' som minum for at de kan/vil sælge hans varer. Først herefter kan han begynde at regne hvilke priser han vil vejl. butikkerne.

Trådstarteren snakker om hvor meget han skal beregne i avance, så går jeg ud fra det er på hans egne varer. Han kan altså ikke bruge butikkernes og forhandlernes avance til noget hvis han vil levere til dem. Det han skal bruge fra dem er deres forventede afsætning, og den skal han bruge til at regne sine salgspriser ud.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15052
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tre83:

Jeg tager det ikke hårdt :-) Men jeg ved hvad jeg snakker om, så jeg synes ikke du skal give ham et dårligt råd. Hans konkurrenters priser kan han ikke bruge til noget som helst når han skal regne sine egne salgspriser ud, med mindre han aftager præcis de samme varer i de samme antal til de samme priser fra de samme leverandører!

Mark up og avance og andre udtryk kan hverken han eller andre ikke bruge til at regne sine priser ud, han skal bruge sine egne tal som jeg tidligere har nævnt. Men jo, han kan sikkert godt sige; nå min største konkurrent tager x kroner for en vare, jeg har en der ligner, så sælger jeg den 10% billigere. Men det er ikke seriøst, og det er ikke sådan han opnår den største indtjening. Når han har så har lavet sin kalkyle, kan han godt sammenligne sine priser med sine konkurenters, og se om det ser fornuftigt ud. Men det andet er amatøragtigt.

Sorry men dit råd er direkte skræmmende, når der er tale om handel med fysiske produkter! Fair nok at din kalkyle virker ved programmering, design osv, og den sikkert også virker ved produktion af et produkt...

Men hvis man ik tager udgangspunkt i markedsprisen, så går det totalt galt. Bare spørg Fona eller Merlin, hva deres fortjeneste er på et TV kontra omkostningerne, og du vil få dig dit livs chok! Det lille eksempel beviser blot, at din fremgangsmåde ik er holdbar...
Og self skal han kigge på sine omkostninger osv i forløbet, men trådstarter er nødtil at tage udgangspunkt i markedsprisen og lave kalkyler derfra!

Tilmeldt 18. Oct 10
Skrevet kl. 14:28

Fashion-Seller:

Tre83:

Sorry men dit råd er direkte skræmmende, når der er tale om handel med fysiske produkter! Fair nok at din kalkyle virker ved programmering, design osv, og den sikkert også virker ved produktion af et produkt...

Men hvis man ik tager udgangspunkt i markedsprisen, så går det totalt galt. Bare spørg Fona eller Merlin, hva deres fortjeneste er på et TV kontra omkostningerne, og du vil få dig dit livs chok! Det lille eksempel beviser blot, at din fremgangsmåde ik er holdbar...
Og self skal han kigge på sine omkostninger osv i forløbet, men trådstarter er nødtil at tage udgangspunkt i markedsprisen og lave kalkyler derfra!

Markedet omkring programmering, design osv. kan jeg ikke sige så meget om, men jeg er uddannet HD i regnskab og revision så jeg ved godt hvordan man laver det her. Selvfølgelig skal han kigge på markedspriserne, som jeg også skriver, men det er ikke det første man gør. Man kan da ikke tage udgangspunkt i andres priser,  med mindre kan køber på de samme vilkår! Du tror da forhåbentlig ikke at Fona eller Merlin beregner deres priser ud fra deres konkurrenters?

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)