Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt privat/firmarelateret øv

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 02:15
Hvor mange stjerner giver du? :
I den bygning, hvor jeg driver virksomhed fra har jeg i længere tid mødt modstrid fra ejendommens bestyrelse. Det skal lige fortælles, at jeg selv er beboer i ejendommen, og ejer både min lejlighed samt mit firmalokale.

Det hele starter pludselig efter en tid, hvor jeg selv sad i bestyrelsen. Jeg var visionær og meget anerkendende overfor folks problemstillinger og manglende forståelse for bureaukrati. Mine bestyrelseskolleger afslutter bestyrelsesperioden med at spørge mig, om jeg har tænkt mig at stille op igen, for så vil de bestemt ikke også gøre det.

I ejerforeningen er det meget småt med engagement, så jeg beslutter mig til at springe fra, idet vi ellers risikerer at stå uden bestyrelse.

Jeg mistænker den siddende bestyrelse for at føle sig truet af min åbne facon, hvor jeg forsøger at undgå at banke folk i hovedet med regler og retningslinier, men i stedet vil give folk gulerødder for at deltage socialt og aktivt i foreningens vedligeholdelse. Det var så forhistorien.

Jeg erhverver mig mit forretningslokale i 2003 og det kræver en ordentlig omgang. Nyt gulv, slibe og tapetsere vægge, opsætte hylder, etc. Pludselig ligger der et brev fra administrationen om, at jeg larmer for meget og udenfor de anerkendte tidspunkter. På intet tidspunkt har der været nogen henne og fortælle mig, at det er et problem, hvorfor jeg står med en tom fornemmelse i maven. Er folk virkelig så konfliktsky?

Senere skal jeg privat have fikset gulvet efter nogle uheld med en tissende kat. Dette er naturligvis også foranlediget af et brev fra administrationen og uden personlige henvendelser. Nå.. Jeg lægger nyt gulv, og er nødsaget til at skifte dørtrin. Jeg køber et dørtrin, som jeg finder pænt, men får et brev mere fra administrationen om at dørtrinnet skal have samme grå farve som de andre i opgangen.

Jeg undersøger vedtægterne og finder kun angivet væggenes og dørenes farver. Jeg reagerer (måske lidt voldsomt) ved at fortælle dem, at det skal de ikke blande sig i.

Til førstkommende arbejdsdag opdager jeg til min overraskelse et bestyrelsesmedlem, som er igang med at male mit dørtrin!

Mit firma lejer en parkeringsplads i ejerforeningen og efter utallige forsøg på at få folk til at undlade at parkere foran denne plads, som førhen kun blev brugt til skrammel og affald, så begynder jeg at benytte pladsen. Før jul begynder jeg en oprydning i firmaet - nye maskiner skal ind, gamle skal ud, og herunder kontorinventar, pap og andet bliver stillet hhv. i kælderen og på parkeringspladsen, således at det kan komme med den næste storskraldsbil. Jeg ser, at andre ejere også har sat diverse møbler og affald fra sig på samme sted, og det har endda stået der meget længe, så jeg tænker at det vel ikke kan være et problem at jeg også gør det i en måneds tid. Omstrukturering gøres jo ikke fra dag til dag.

Pludselig ligger der endnu et brev fra administrationen, som truer med at ekskludere mig fra ejerforeningen, hvis jeg fortsætter med at svine på den måde. Jeg tænker "WTF???" og spørger min nabo (som også har ting stående) om vedkommende også har fået et brev. Det har de ikke.

Jeg begynder efterhånden at opfatte dette som chikane - især fordi det er målrettet mig og ikke andre, der gør det samme. Jeg mistænker at der er nogen i bestyrelsen, som er misundelig, fordi det er lykkedes mig at komme ud af et lønjob og ind i selvstændigt erhverv. Det er naturligvis kun gisninger.

Nu er mit spørgsmål til Jer, kære kyndige debattører: Er der lov mod chikane? Kan jeg politianmelde bestyrelsen for denne opførsel?

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 02:35
Personligt ville jeg kontakte den bedste advokat jeg kunne finde, og spørge vedkommende til råds om mine muligheder. Ville der være bare den mindste chance for at vinde en retsag, ville jeg sagsøge bestyrelsen langt ned i *BIP*. Jeg bliver edderspændt ond over sådanne mennesker!

Jeg kender ikke politiet hvor du bor, men i Hillerød er de ualmindelige sløve, så dem ville jeg ikke sætte den store lid til.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1269
Fra  PB Tryk & Grafik v/Peter Boyford Skrevet kl. 02:45
Min assertive holdning er der ikke ændret ved, trods denne chikane. Jeg er stadig mest anlagt for at læse sagerne i fordragelighed, men når jeg ligefrem bliver truet med ekskludering, så bliver jeg nok nødt til at tage affære... Man kan ikke ekskludere en ejer, kan man? Det mener jeg i hvert fald bestemt ikke, at man kan, med mindre der ligger meget alvorlige årsager til grund.

Min tanke var også at hive fat i en advokat, men ville lige høre andre, om mit scenario kan beskrives som chikane - og om der er nogen, der kender den nøjagtige lovmæssige definition af chikane.

Vh
Peter

http://pbtryk.dk: Danmarks billigste bannere!

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 03:04
Hej Peter

Lige en lille indskydelse fra mig!

Det er jo typisk for en konflikt det der sker her. Jeg tror bestemt, at du seriøst skal overveje at skifte spor inden det ender med rigtig dårlig stemming i Jeres lille ejerforening. Se dig selv som den store i denne situation, og tag første skridt til at ændre historien.

Nå, men vi som mennesker har en forfærdelig tendens til, at tankelæse på alle andre, hvilket jeg syntes at kunne læse netop ud fra dit indlæg. Nemlig at du "tror" og "gætter" dig til hvad deres formål er med de forskellige ting de gør og de gør uden tvivl det samme og på den måde bliver det kun værre og værre. Du skriver også " Er folk virkelig så konfliktsky?" hvorefter du nu spørger omkring politianmeldelse osv. Det afhjælper ikke situationer og jeg vil da foreslå dig, at være ikke konfliktsky :) og tale DIREKTE til dem. Kun sådan finder i en god løsning for alle parter.

I er jo næsten endt i revolver politik hvor i skiftens til at skyde med skarp og true hindanden. Tag det første skridt og tag en snak med dem!

Fra Hvidovre, Danmark
Tilmeldt 12. Jan 06
Indlæg ialt: 403
Skrevet kl. 08:24
Politi - advokat?
Stop nu lige en ½.

Du skriver de er konfliktsky men har du på noget tidspunkt taget en ordentlig snak med dem omkring tingene.

Mange af de ting du skriver er helt ''standard'' i ejerforeninger. Der er regler, nogle af den er så heldige at stå i vedtægterne, andre er opfundet men ikke skrevet ned etc. Det kan du selvfølgelig bruge hvis du vil.

Der findes mennesker som ikke har så meget at gå op i og det at være regelrytter i en ejerforeningsbestyrelse er måske en måde de får afløb for dagens strabasser.

Tag kontakt til dem. Sæt et møde op med dem og se hvad der sker. Så har du da også det som noget at bruge hvis det skulle komme yderligere.

Mvh, Lars Brink

Projekt: LatinoNews.dk events, koncerter m.v.

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 1187
Skrevet kl. 10:14
Hej Peter,

Det er virkelig en træls situation, og jeg ville dælme godt nok blive rasende hvis der stod en og malede mit dørtrin, når der ikke står noget i vedtægterne om farven.

Generelt går jeg ind for at reglerne skal være ens for alle, så synes du skulle indkalde til møde med bestyrelsen og bede dem om en forklaring, på hvorfor du bliver chikaneret, og de andre ejere ikke modtager breve om deres rod i gården.
Ville måske tage min advokat med, for at denne kan overhøre mødet, så kan de true lige så tosset som de vil, advokaten kan jo så fortælle dem hvad de må og hvad de ikke må...

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:38

Der er næsten ubegrænset muligheder for at chikanere folk indenfor lovens grænser - og det kan jo så gå begge veje :)

Jeg ville personligt skide dem et stykke. De kan ikke smide dig ud af din ejerlejlighed uden at påføre foreningen betragtelige udgifter til en usikker retssag. Og spørgsmålet er, om de andre beboere vil betale for det. Det tvivler jeg på.

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:11
Hej Peter

Her kommer lige nogle rent ud af posen ikke assertive og alt for generaliserende holdninger, som nok skal tages med forbehold, for jeg har i den grad aversioner overfor den slags mennesker, som skaber problemerne for dig.

Der er en slags små mennesker, som altid villigt melder sig ind i bestyrelser for ejendomsforeninger, antenneforeninger og alle mulige andre steder, hvor de kan få magt fordi kompetente mennesker har andet at tage sig til, er meget besværlige mennesker. De er ikke kun interesserede i at hjælpe fællesskabet med at finde de bedste løsninger, det handler i høj grad også om at udøve magt på en måde, som andre ikke kan lide. Jeg ved ikke hvorfor de har det behov, men det er også ligegyldigt. De har behovet, og de kan slet ikke lade være.

Når de laver regler, er de så specifikke og frihedsindskrænkende, at almindelige mennesker står helt af. Hvis man stiller spørgsmålstegn ved behovet for så mange og så detaljerede regler, så kommer de efter en med bål og brand og chikane – for de må og skal bevare deres magt til at bestemme et eller andet.

Jeg kan selv ikke udstå at leve under den slags regler og at skulle affinde mig med deres evige søgen efter overtrædelser. Livet er for kort til den slags pjat.

Hvad pokker gør man så, med den slags mennesker? Glem alt om at lære dem fornuftig dialog. Glem alt om at lære dem noget som helst. De ændrer sig ikke. Det eneste man kan gøre, hvis man ikke kan slippe af med dem er at tage magten fra dem med deres egne regler (vinde deres bestyrelsespladser ved næste generalforsamling) eller man kan gøre dem bange. Den slags mennesker holder ikke op med at plage én, hvis man imødekommer dem. Så har de fundet et perfekt sted at fortsætte deres syge magtudøvelse. De holder til gengæld helt op lige pludseligt, hvis man får dem gjort bange. Bange besværlige mennesker er rigtigt gode til at holde sig væk og til at helt at glemme, at du eksisterer.

Og hvordan gør man dem så bange? Jeg tænker ikke på ulovligheder selvsagt. Det handler om at lade dem forstå, at du ikke er bange for deres trusler og at det kommer til at koste dem deres magt, hvis de ikke holder afstand til dig. Lav alliancer med kompetente mennesker osv.

Det lyder helt sygt, men med kategorien, Besværlige Mennesker, er der ikke meget andet at gøre end at spille deres syge spil mod dem. Pludselig holder de op, og du kan leve i frihed og i fred! J

Læs evt. en af de nye bøger om at håndtere Besværlige Mennesker for inspiration.  

Kort fortalt: Sæt dig ind i reglerne. Find evt. en advokat, som kan skræmme dem lidt. Lav en alliance til at stjæle deres elskede pladser i bestyrelsen og lignende. Og husk for guds skyld at virke fuldkommen ligeglad og uskræmt, når de kommer med deres uhyrligheder. De skal føle sig små og uværdige, når de taler til dig.

Ok, det var lige en gang aversioner. Tag dem med forbehold, Peter! J

Hilsen Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12316
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:58
Husk på denne fødekæde:
Folk der igennem længere tid er medlem af bestyrelser i andels- eller ejerforeninger har i tidernes morgen drømt om at være politibetjente, det kunne de ikke blive, så de prøvede at bliver p-vagter, da det heller ikke lykkedes, prøvede de at bliver togkontrollører, da også det glippede forsøgte de sig som bademestre i den lokale svømmehal og heller ikke det gik. Nu sidder de i et eller andet job hvor de ikke har magt over noget som helst og derfor udlever de deres tyraniske drømme i en forening hvor de kan skalte og valte med folk.
Var de født for 60 år siden og tilfældigvis var tyske, var det dem der havde hældt det hvide pulver ned i baderummene..
Med andre ord, fuck dem! ;-)

Dbh Martin

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 20:16
Dato: 29-01-2007 19:58:13 Forfatter: Martin Thorborg

Husk på denne fødekæde:
Folk der igennem længere tid er medlem af bestyrelser i andels- eller ejerforeninger har i tidernes morgen drømt om at være politibetjente, det kunne de ikke blive, så de prøvede at bliver p-vagter, da det heller ikke lykkedes, prøvede de at bliver togkontrollører, da også det glippede forsøgte de sig som bademestre i den lokale svømmehal og heller ikke det gik. Nu sidder de i et eller andet job hvor de ikke har magt over noget som helst og derfor udlever de deres tyraniske drømme i en forening hvor de kan skalte og valte med folk.
Var de født for 60 år siden og tilfældigvis var tyske, var det dem der havde hældt det hvide pulver ned i baderummene..
Med andre ord, fuck dem! ;-)

Dbh Martin

Er du nu sikker på at togkontrollører ikke kommer før p-vagter  

Ej vil dog ikke nøjes med at skrive et ligegyldigt indlæg, så Peter hvis jeg var dig, ville jeg nok opsøge en advokat, ligesom de andre i tråden råder dig til, det er jo en alvorlig sag når vi taler om ekskludering

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)