Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hosting af Summa

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 21:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Når du logger på den Remote Klient i Windows, sætter du bare flue-ben i at den skal medtage adgangen til dine lokale printere, og så lige gyldigt hvor du er, har du altid adgang til dine lokale printere, bare du sætter det i opsætningen før du logger på :-)

Hej Jannik,

Det er helt korrekt når du logger klienten op mod en Terminalserver, men har du testet om det virker når det er til RemoteDesktop på en klient, eks. WinXP eller Windows7.

Jeg har ingen erfaring på det område så jeg er lidt nysgerrig.

Stor hilsen
/Brian 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:29

Brian Reinhold Jensen:
Hej Jannik,

Det er helt korrekt når du logger klienten op mod en Terminalserver, men har du testet om det virker når det er til RemoteDesktop på en klient, eks. WinXP eller Windows7.

Jeg har ingen erfaring på det område så jeg er lidt nysgerrig.

Stor hilsen
/Brian 

Hej Brian, 

Jeg bruger ikke Win7, til noget der nærmer sig professionelt - så det aner jeg ikke.. De maskiner jeg opgradere fra WinXP bliver til Ubuntu - mit liv i Windows og microsoft is game over! ;-)

Men, imod en klient i win xp virker det skam også. Det er alene på klient basis, hvor du attacher de printere, imod det du nu engang logger på. :-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Fra  Vipindi Skrevet kl. 22:46

Jannik Hansen:

Jeg bruger ikke Win7, til noget der nærmer sig professionelt - så det aner jeg ikke.. De maskiner jeg opgradere fra WinXP bliver til Ubuntu - mit liv i Windows og microsoft is game over! ;-)

Men, imod en klient i win xp virker det skam også. Det er alene på klient basis, hvor du attacher de printere, imod det du nu engang logger på. :-)

Hej Jannik,

Jeg er helt med på hvordan det virker på RDP klientsiden, det jeg er i tvivl om er hvis du bruger eks. WinXP eller Windows7 som "server".

Det er mit indtryk at det er det setup Casper overvejer. I det tilfælde er det jo relevant for ham at vide om det vil virke.

Vi arbejder med hosting på et andet plan en fjerovertagelse af Klient-OS, så jeg ved ikke om det vil virke, men umiddelbart tvivler jeg på at printerstyringen er så ligetil.

Stor hilsen
/Brian 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:50

Hej Igen Brian, 

Jeg bruger faktisk et lign. setup hver evig eneste dag :-) Jeg har faktisk en XP-maskine (kald den "server"/host om du vil) på mit kontor, som jeg overtager skiftevis fra forskellige computere, deriblandt andre xp-maskiner eller min mac. Og med den klient-konfiguration jeg tidligere har beskrevet, så kan jeg blot trykke crtl+p i hvert et program og se en liste over printere, som både er installeret på "host" computeren, og på den lokale maskine jeg logger på fra :-)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Fra  Vipindi Skrevet kl. 22:55

Hej igen,

Super, jeg var ikke sikker på at vi talte om det samme.

Det er da egentlig cool nok af Microsoft at den feature er med i det setup, de plejer at være gode til at begrænse "serverfunktioner" i deres klient-OS. Eks. antallet af sessioner i IISen på XP, mulighed for domainmembership på Home-udgaver osv.

@Casper: Tak for lån af tråden og undskyld forstyrrelsen, jeg håber du fik lidt ud af det

Stor hilsen
/Brian 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:00

Men, jeg vil nærmere vil lidt mere bekymret for selve driften, ved at lade en XP være host for en 24/7 drift. OS'et er ikke bygget til 24/7 drift, og gør man det alligevel - skal det være noget der er bedre en blot en alm. klient - derfor holder jeg meget af at købe noget virtuelt i byen eventuelt. 

Driver man det selv, skal man huske som minimum spejlede diske (Raid 1), og et backup - og så husk at have en løsning hvis det brænder :-) Ved ikke hvor kritiske dine data er, men bare husk at tage overnævnte forholdsregler - det er min bedste anbefaling. :-)

@Brian: Ja, meget er begrænset - også at der kun er een terminal-licens i XP Pro, men vi ved alle hvor dygtige MS er til at tjene penge :-) Der er kun en fremtidig vej - Linux/Unix/OS X - Sorry to say it - but its true! :-) Selv Ubuntu er faktisk blevet MEGET brugervenligt - til selv de ikke særligt it-kyndige :-)

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 23:04

Er det udelukkende remote adgang til en virtuel pc med Summa Summarum du leder efter?

Forventer du at skulle installere andre programmer på den eventuelle virtuelle pc, eller have adgang til internettet fra den som virtuel desktop?

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:08

Som udgangspunkt nej. Jeg skal bare kunne logge på via min laptop et sted i verden. Det samme skal min bogholder. Hun har behov for at kunne printe, det har jeg ikke.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Fra  Vipindi Skrevet kl. 23:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

IOOS Internet ApS:

Som udgangspunkt nej. Jeg skal bare kunne logge på via min laptop et sted i verden. Det samme skal min bogholder. Hun har behov for at kunne printe, det har jeg ikke.

Hej Casper,

Så vil min helt klare anbefaling til dig være at få/leje en Hosted Desktop (eller hvad ydelsen nu hedder rundt omkring). Der er ingen grund til at du selv skal administere en virtuel server og der er slet ingen argumenter for at du skal have en maskine stående hjemme og bruge strøm, samtidig med at du skal håndtere backup og evt. recovery i tilfælde af hardwarefejl.

Der findes flere udbydere af den ydelse, så du kan sikkert finde en der passer til dig i pris og kvalitet.

Stor hilsen
/Brian 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5907
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 23:19

Det er meget enkelt, jeg får slet ikke lov til at sætte mere udstyr op derhjemme... Hvis det så simpelt som du fortæller, og der tilsyneladende slet ikke skulle være nogle printer problemer, så er det den vej jeg vil gå :-). 

Men det var kanon med lidt faglig debat i tråden anyway.

Side 2 ud af 3 (21 indlæg)