Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til Amio

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Indlæg ialt: 910
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Er ved at oprette en butik på http://amio.dk hvor man kan sælgeunikka her vil jeg sælge mine småmøbler og diverse andre restaurerede ting.

Der står under priser og fragt, at prisen er inkl moms og fragt, men er ikke momsregistreret, skal jeg være det før end jeg kan gå videre med projektet mon??

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:37

Hvis du sælger noget og du ikke er momsregistreret, så må der ingen steder fremgå noget med moms :)

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 14. Apr 10
Indlæg ialt: 975
Skrevet kl. 10:37

Hej Lone.

Du skal kun momsregistreres hvis du tjener mere end 50.000 på løbende måneder.

men hvis du ikke er momsregistreret, kan du ikke trække moms fra, det kan du kun hvis du er momsregistreret. men det er altså ikke en nødvendighed.

Mvh Tobias.

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 10:39

Nej det er jeg klar over, men kan ingen steder vælge muligheden at priserne er eckl moms, så skal vel være momsregistreret for at gå videre medd et hele......?

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 10:50

Hvis ikke du ellers ikke er forpligtiget til momsregistrering jf lovgivning behøver du ikke at være momsregistreret for at sælge på Amio, - fordi Amio henvender sig til forbrugere.

Når det er formuleret sådan i Amios retningslinier, er det fordi priser til private altid skal være inklusive alt, dvs. eventuel moms, sukkerafgift, punkafgifter og hvad poltikerne ellers har velsignet os med af afgifter.

Du skal altså opgive den pris som kunden skal betale for at få varen i hånden, og al anden afregning er op til dig at ordne. Hvis der altså er noget at afregne.

Michael

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:56

Michael Dyrebil:

inklusive. eventuel moms,

Der må IKKE være nævnt noget med moms overhovedet. Så det er ikke inklusive noget der har med det at gøre.

Hvis man skriver noget er inkl. moms, så er det fordi man er registreret til at betale merværdiafgift til staten i form af moms.

Er man ikke momsregistreret må det på ingen måde fremgå om det er med eller uden, da det jo slet ikke er der.

Køb ren argan olie her

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 10:58

Tak Michael.

Puha, der er meget at sætte sig ind i, må lige undersøge det hele nærmere inden jeg går online.....

Ved ikke hvad de afgifter er, har aldrig hørt om dem......

Vil sidde med min kæretse imorgen og kigge på det hele, for er lidt forvirret.....

Hvis jeg sælger en kommode fx skal det så være inkl fragt, minus moms idet jeg ikke regner  med at tjene mere end 50.000 kr.

?

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 11:01

Tak Michael, må forstå det hele lidt bedre, er lidt uvidende om det hele...

Hvis jeg ikke regner med at tjene mere end 50.000 kr. så må jeg godt sætte prisen uden moms, men det skal være inkl fragt?

Må sætte mig ned og 1: læse betingelserne grundigt igennem, 2: sidde med min kæreste imorgen stille og roligt og se det igennem.....

Er bange for at gøre noget forkert......

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 11:05

Lone71:

Tak Michael.

Puha, der er meget at sætte sig ind i, må lige undersøge det hele nærmere inden jeg går online.....

Ved ikke hvad de afgifter er, har aldrig hørt om dem......

Vil sidde med min kæretse imorgen og kigge på det hele, for er lidt forvirret.....

Hvis jeg sælger en kommode fx skal det så være inkl fragt, minus moms idet jeg ikke regner  med at tjene mere end 50.000 kr.

?

Glem nu alt det der med moms.

Hvis nogen spørger om der moms, så svarer du ganske enkelt at der ikke er moms på tingene da du ikke er momsregistreret. Du behøver ikke og må ikke bevæge dig ud i noget andet.

HUSK hvis det er nogle af dine private ting (indbo) du sælger, så skal det aldrig med i regnskabet.

Hvis du køber ting f.eks. via dødsboer og auktion og sætter istand, så skal overskuddet indtægtsføres.

Køb ren argan olie her

Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Aug 07
Skrevet kl. 11:37

Takkal I have, tror jeg ser tiden lidt an, det er ikke på amino jeg vil sælge noget med amio.dk der er deres betingelser at det skal være med moms....

Jeg skal forhåbentligt starte i Væksthuset på Øserbro snart, der skal jeg komme  5 timer om dagen i 3 mdr og få indsigt i, hvordan man opretter sin egen virksomhed.......

Jeg venter med hele projektet indtil jgeg er lidt klogere....

Men en ting er sikkert, jeg vil ud af kontanthjælpssystemet det er bare lige hvordan jeg gør det men det bliver jeg klogere på indenfor nogen måneder......

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)