Jeg har et lille enkeltmandsfirma, der sælger service ydelser udelukkende til erhverskunder. Desværre er min revisor gennem mange år afgået ved døden. Firmaet er opkøbt af et større revisions firma, hvilket har bevirket at servicen er faldet og at prisen er steget fra ca. 12.000 årligt til 19.000 for sidste halvår, trods faldende mængder bilag (2-300 årligt). Det finder jeg ikke acceptabelt og er derfor trods manglende lyst og evner for bogføring, nødt til at finde en anden løsning. Jeg har en aldrende udgave af Stellar Office, som jeg kun bruger til faktura/debitor og har blot givet revisor bilag i mappe, som har taget sig af bogføring/moms/årsregnskab. En opdatering af programmet er udelukket da de kræver man skal betale et (dyrt og tåbeligt) løbende abonnement udover opdaterings prisen, Men som faktura program fungerer fint på ekstern harddisk (virker kun med Windows XP) hvor jeg nu bruger Windows 7. Jeg har forsøgt at afsøge markedet for alternativer og er kommet frem til hvilke mulige løsninger jeg finder interessante.
Løsning 1: E-conomic. Nok den mest komplette løsning, men med bilagsmodulet er det trods alt 2.400 årligt, hvilket er måske ikke er dyrt så dog en løbende udgift. Jeg finder dog løsningen lidt uoverskueligt og lidt overkill til mit behov. Desuden mister man adgang til data/efterrapportering hvis man på et tidspunkt opsiger abonnement, hvis jeg har forstået det rigtigt. ?
Løsning 2. Kassekladde.dk/tradeshift.dk Kassekladde har en flot og overskuelig brugerflade, som jeg tror selv jeg kan finde ud af. Er dog i tvivl om det er komplet nok og om der er normalt at revisorer blot kan importere .csv filen og umiddelbart arbejde videre med data der er indtastet. (er det standard i de programmer revisorer bruger)? Er der nogen mangler/begrænsninger som man ikke lige tænker på i første omgang, så som kørselsregnskab, privat andel af tlf/varme/el ved blandet bolig/erhverv. Det kræver desuden at jeg enten stadig holder liv i det gamle Stellar program eller alternativt bruger Tradeshift.dk, som måske er det bedste valg da jeg ikke kan lave F1 faktura i Stellar kun Giro. Men savner virkelig info/gennemgang på deres hjemmeside om hvordan tradeshift virker, kan man selv designe faktura o.s.v. Desuden vil denne løsning også kræve at jeg skanner og leverer bilag separat til revisor i en PDF fil. Men det ser jeg ikke som en større hindring. Der er selvfølgelig ikke nogen grund til at gå efter disse gratis online løsninger, hvis det blot betyder at revisor regningen bliver det større, grundet ekstra mandetimer i forhold til e-conomic. Men jeg tror at jeg vil have lettere ved at lære at bruge disse, da brugerfladen i kassekladde.dk er mere overskuelig, ved dog ikke med Tradeshift.dk
Løsning 3: Buisness as usual Skal jeg blot finde en anden revisor, der kan fakturere anstændigt og kan jeg evt. blot bruge en (læs: billigere) freelance bogholder og så fortsætte med at levere bilag i mappe eller online/pdf og glemme alt om besværet med "gør det selv", da der ikke er specielt komplicerede data i mit regnskab. Evt. udbyde tjansen her på portalen. Input modtages med tak. Per
|
det lyder som der er match med en SummaSummarum Professionel 3 til 1.980 + moms
EENgangspris hvis du bliver stående på en Windows 7 (ingen kan jo spå om hvad Bill Gates finder på der skal på maskinerne om en 3-4 år) og den virker også på XP hvis du skulle have det
Købt gennem mig - så får du også en medfølgende opstartssupport med oveni hatten + at jeg er til at få fat i løbende fremadrettet på Klippekort-basis