Jeg har startet et nyt firma der hedder RightThere.nu. Det er en ny søgeportal, som på sigt skal samle alle Danmarks restaurationer på et site.
Jeg startede for 4 uger siden, og har indtil videre fået 78 medlemmer. Meningen med sitet er at det skal være brugerens absolut nemmeste måde at finde de tilbud som findes i aften og nattelivet. Lige nu kører vi på version01, som er en startversion.
Vi er allerede igang med at udvikle version02 som gerne skulle være færdig om ca 4 uger, som vil tilbyde flere funktioner. Indtil første februar er det gratis for alle restaurationer at være med, netop fordi vi kører en testperiode. Jeg kunne rigtig godt tænke mig hvis I ville kigge på min site, og give mig noget konstruktiv feedback. Fortæl mig hvad I syntes.
Hvis du vel og mærke vil dække alle restaurationer i Danmark, så vil jeg mene at i skal gøre designet mere neutralt. Som det ser ud nu vil mange besøgende sikkert føle at de falder udenfor målgruppen, når de ser et design der nærmest skriger storbyliv og gang i den. Omvendt vil mange restaurationer sikkert føle, at hjemmesiden ikke rammer deres målgruppe, hvilket sikkert også er rigtigt.
Det korte af det lange: Lav et design der både rammer Ahmed på 23 år, der skal ud at spise drengerøvsmiddag med vennerne, og samtidig hr. og fru Pedersen, der vil finde en god restaurant at spise på, nu når de har sølvbryllup.
Det har du fuldstædig ret i, og derfor er vi også igang med at lave et mere neutralt design. Dette skulle være klar om ca 1 uge. Det bliver lavet så det veksler mellem gå i byen design, og så restaurant design.
Tror i skal overveje hvad i gerne vil at folk søger på. Du skrev resturationer, og synes jeg kunne finder flere diskoteker (buddy holly og heidis bierbar) end jeg faktisk kunne finde resturationer.
Men med det design i har nu passer det meget godt til alle diskotekerne.
Og så forstår jeg ikke lige man skal være medlem, der står ikke hvad man får ud at at være medlem i forhold til ikke medlemmer?
Vores hovedfokus var fra starten af diskoteker og barer. Vi har dog i vores undersøgelser fået bekræftet, at restauranter og cafeer også er interesserede, dog har vi ikke henvendt os til så mange endnu, derfor det manglende resultat på dette.
Mht det at være medlem, så er den funktion for restaurationerne, altså diskoteker, barer, cafeer og restauranter. Det er her de sender en anmodning om medlemsskab til os, hvorefter vi accepterer dem.
Designet på sitet bliver ændret indenfor nærmeste fremtid, så det også henvender sig til restauranter og cafeer.
Hvordan fungerer forretningen helt præcist? Altså JERES forretning... :)
Jeg synes I skal lave et form for sitemap eller en liste fra forsiden til de forskellige restaurationer, så de kan indekseres af Google og få en ordentlig ranking/placering! Det vil give en del mere trafik ;)
Hils iøvrigt David rigtig mange gange fra Marcel
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Jeg ved ikke om det er lovligt, men en af mine kammerater, lancere en nightlife side sidste år her i Split, www.nightlife.hr hans koncept er at han har fotografer ude hver weekend, og det med friske billeder er åbenbart noget folk gerne vil se på han har konstant over 60.000 besøgende om måneden, selvom han kun dækker split by som er på størrelse med Aarhus.
Han financier siden og fotograf omkostninger ved banner og party annoncements som han sælger til barene i byen. han udvider nu med engelsk og tysk nightlife side.
Hvis det er lovligt? det med billederne, burde der være penge i noget lignende i DK
2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog
Jeg ved ikke om det er lovligt, men en af mine kammerater, lancere en nightlife side sidste år her i Split, www.nightlife.hr hans koncept er at han har fotografer ude hver weekend, og det med friske billeder er åbenbart noget folk gerne vil se på han har konstant over 60.000 besøgende om måneden, selvom han kun dækker split by som er på størrelse med Aarhus.
Han financier siden og fotograf omkostninger ved banner og party annoncements som han sælger til barene i byen. han udvider nu med engelsk og tysk nightlife side.
Hvis det er lovligt? det med billederne, burde der være penge i noget lignende i DK
Nightleif var sindsygt stort på et tidspunkt. Det var de unges dating.dk og var pionerene i hele det der "tage billeder i byen koncept" og man så deres fotografer over alt.
Havde da også selv profil derinde.. Det tror jeg de fleste unge havde dengang. De startede omkring år 2000
Senere kom konkurrenten Dkbn (denmarkbynight) til og slog konkurrence på det monpol Nightleif ellers havde... Senere mener jeg at der skete en fussion mellem Nightleif og et andet firma for at danne Glow.dk, hvorom alt er, så er hele eksistensgrundlaget fjernet med et trylleslag da facebook kom til og mobil kameraer er steget i kvalitet. Folk tager jo sine egne billeder i byen og laver film og uploader på facebook.