Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den økologiske vicevært, hvad synes du om konceptet ?

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimi Hove:

Den holdning vil jeg være med at til at ændre.

Og det er en rigtig god indstilling, og de svanemærkede produkter er ikke specielt meget dyrere selvom der betales per enhed og en del mere administration.

Så afhængigt af mængderne en fabrik leverer per årsbasis så er vi under 50 øre per enhed og det kan være mange penge men den eneste farbare vej for ikke at forurene vor farvande og naturen mere end højst nødvendig. Man skal huske at en Svanemærkning jo arbejder med grænseværdier og det kan gøres endnu bedre for miljøet, men det er der ganske enkelt ikke råd til.

Køb ren argan olie her

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 10:21

Lagersalg123 - JEN:
Produktionsmæssigt ved jeg at der er store procedurer man skal igennem, herunder også iso, men jeg er ikke sikker på at du på samme måde kan "certificeres" - men interessant at se hvad resultatet bliver.

Ja, det kommer måske til at tage noget tid, men det må det så gøre

Lagersalg123 - JEN:

Grøn og miljøvenlig - beskyttet af Svanen

kan være et slogan eller andre sammensætninger med grøn og miljøvenlig.

Aktiv 3 - Grøn, miljøvenlig og ansvarlig rengøring.

Aktiv 3 - Økologisk rengøring.

Kan du se det?

Ja, jeg er nu bedst til markedsføring, og jeg synes at " Den Økologiske Vicevært " kunne fænge godt. Men hvis det strider imod nogle strikse definitioner, så må jeg finde på noget andet

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:42

Jimi Hove:

Ja, jeg er nu bedst til markedsføring, og jeg synes at " Den Økologiske Vicevært " kunne fænge godt. Men hvis det strider imod nogle strikse definitioner, så må jeg finde på noget andet

Jep - men i det sammenhæng (markedsføringsmæssigt) tror jeg godt det kan betale sig at læne sig op af dem almindelige opfattelse - og ikke hvad det er den teknisk mulige. For ret beset anvender du jo ikke økologiske rengøringsmidler vel? det er vel i bund og grund grønne produkter der er certificeret efter regulativerne der opfylder en svanemærkning ikke?

Men som sagt bliver interessant at se hvad der er op og ned i dette...

Køb ren argan olie her

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 10:45
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nu får jeg mig en snak med Dansk Standard, og så vender jeg tilbage, når jeg har fundet hoved og hale i hvad man kan markedsføre sig som

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Indlæg ialt: 708
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 10:07

Hej Jesper.  Ja der er rigtig mange der slår plat på GRØN og ØKOLOGI!  Svanemærkede rengøringsmidler er ikke i nærheden af noget som helst økologisk.  Der er skåret ned på mængden af skadelige stoffer, intet andet.  For at bruge deres egne ord er der ”Reduceret brug af farlige kemiske stoffer i svanemærkede produkter”.  Det har heller intet med bæredygtighed at gøre.  Jeg håber da heller ikke at den økologiske pølsemand bare har mindre farvestoffer i sine pølser;)

Bedste hilsner

Lars Jensen

www.TRY.dk

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 10:23

Hej Lagersalg.

Hvad mener du der ikke er råd til?  Vi har da alle et valg!  Som rengøringsfirma igennem 22 år (de sidste 10 år rent økologisk på produktsiden) mener jeg nu godt det kan lade sig gøre;) Vi har for mange år siden udskiftet de skrappe midler med ØKO produkter der ikke indeholder parfume, farve, klor, optisk hvidt osv. og ALLE er glade.  Ikke mindst vore medarbejdere og de stakkels folk der sidder i div. kontormiljøer hver dag.

Det kan kun være en WIN-WIN - og vores erfaring er at selv om produkterne er noget dyrere er det ikke der der vælter læsset.  Hos en typisk kunde til 10.000 i rengøringsservice på en måned bliver der måske brugt for 100 kr. rengøringsmiddel. Skal jeg betale dobbelt op på den pris i indkøb så jeg lander på 200 kr. gør jeg gerne det, uden udgift for kunden.

Bedste hilsner

Lars Jensen

www.TRY.dk

Tilmeldt 1. Nov 10
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 10:31

er vild med din ide, men er ikke sikker på der er et marked.

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:38

mikmira:
Hvad mener du der ikke er råd til?  Vi har da alle et valg!

Ja og det er ikke alle der har råd til at tage det valg eller ved de kan tage det valg Smile

Det er ganske enkelt ikke rentabelt for fabrikker der fremstiller kemi til rengøring at overgå til 100% produktion af økologiske rengøringsmidler - og jeg er ikke helt 100% sikker på at det ville være en god idé, da der kan være råvarer som så stiger voldsomt i pris i forhold til efterspørgsel.

Det er ikke så ligetil i produktion som du angiver.

Det er ganske ligetil som rengøringsfirma, for der betyder, som du angiver, kostprisen stort set ingenting i forhold til ydelser,

Dertil kommer at der ting i industrien som IKKE kan rengøres uden brug af skrappe midler, så der kan ikke anvendes miljøvenlig grønne eller økologiske produkter.

Bare til info - jeg er IKKE fortaler for kemisk tilsvining af verden, men der er ting der er realistiske og kan lade sig gøre og så er der ting der ikke kan lade sig gøre Smile

Og uanset hvordan man vender og drejer det hele - så kommer det i sidste instans ned til kroner og ører.

Køb ren argan olie her

Fra Lyngby
Tilmeldt 8. Sep 07
Fra  Tæpperens med fordele der forbedrer indeklimaet! TRY.dk Skrevet kl. 11:57

Hej Lagersalg,

Vi er enige om at der skal oplysning til.  For mange er måske nok klar over at der er et sundere alternativ i økologisk rengøring, men ikke hvor negativ inflydelse kemiske duftstoffer og anden kemi kan indebære. Det er ligefra hovedpine, allergi, MCS og lign.  Men hvis alle prøvede at stå med hænderne i det kunne det være at de opdagede forskellen.  Den er MEGET tydelig for de fleste. Hænder der IKKE LÆNGERE skaller, revner er røde er nogle af de første positive tegn ved at bruge rengøringsmidler der er fremstillet af kokosolie, vegetabilsk glycerin og evt. appelsinolie.  Derudover er det også en rar tanke at produkterne er 100% nedbrydelige i naturen.  Og nej det boomer ikke med efterspørgsel endnu, men det er også vigtigt at det er en hjertesag.  Kommer der så et større marked på et tidspunkt så er det egentlig ret fair at det er dem der har knoklet med konceptet der måske bliver belønnet;)

Allerede nu kender jeg virksomheder der ønsker GRØN ØKOLOGISK kontorrengøring, især når prisen er den samme. 

At vi så ikke er HELT enige om at der i langt de fleste tilfælde kan bruges miljøvenlige produkter, gør ikke noget;)  Her taler vi om produktivitet. Denne verdens reklamer mener jo at vi bliver lykkeligere hvis det hele går hurtigere og hurtigere som om det var eneste parameter.  Når jeg fx. renser dysserne i min Jacuzzi tager det 5 minutter med et skrapt middel og 15 minutter med et eddike-baseret, så ved jeg godt hvad jeg vil bruge... 

Go´ dag til alle!

Lars

www.TRY.dk

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 12:12

Hej Lars

Tak for dine indlæg i snakken . Jeg lærer en del :-)

Hvis du vil give mig kontaktinfo på der hvor du køber dine produkter til dine økologiske rengøring, vil jeg være taknemmelig :-)

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)