Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Den økologiske vicevært, hvad synes du om konceptet ?

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael

Det fuldstændigt rigtigt. Jeg skal nok uddybde det noget bedre

Tak

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 08:33

En blanding af nr. 1 og 3 - bortset fra at jeg da tror det hjælper/ikke er for sent.

Jeg synes bare alt for mange forsøger at slå plat på økologi.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 09:07

Hej Jesper

Hvad mener du med slå plat på det ? Burde man give økologiske varer væk ?

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 09:49

Jimi Hove:

Hvad jeg dog ved, er at vi bruger Svanemærkede rengøringsmidler, og jeg ved dog så meget, at det er langt fra alle rengøringsmidler der er det.

Jeg er faktisk af den overbevisning at den mest farbare vej m.h.t. til det du laver er at markedsføre dit koncept som miljøvenlig rengøring.

Og hvorfor så det:

1. Fordi jeg personligt er af den overbevisning, at der ikke findes økologisk rengøring og at jeg ved at bare fordi et produkt er svanemærket så er det ikke ensbetydende med at det er økologisk.

2. Fordi der er så stor begrebsforvirring på markedet og man skal passe på med ikke at fodre folk med ½ sandheder (ps siger ikke du ikke siger sandheden, er kun de betragtninger jeg erfarer jeg ytrer). Folk ved man kan få svanemærkede rengøringsmidler, personlig pleje, papir og nu fandme også dæk hehe

3. I kosmetik branchen er der ingen strikse regulativer for hvornår et produkt kan markedsføres som økologisk - og det er forbrugerne ved at finde ud af, men langt de fleste bliver stadig fuppet. Og forbrugere har i sin bevidsthed en rimelig klar definition af hvad Økologisk står for, men der er himmelvid forskel på en økologisk kartoffel og proceduren for hvornår man kan kalde den økologisk og så økologisk rengøringsmiddel - som stort set ikke er underlagt regler. Og Svanemærkning er på ingen måde lig økologi.

4. Anvendelsen af svanemærkede produkter ser jeg derfor som en miljøvenlig og ansvarlig grøn tilgang til at bevare miljøet - og den tilgang ville jeg nok anvende fremfor økologisk, Også af den årsag, at jeg ikke mener du eller andre med rette kan hævde I udfører økologisk rengøring.

5. Jeg er faktisk af den overbevisning, at hvis beslutningstageren for at indgå samarbejdet bliver præsenteret for:

a) Miljøvenlig og grøn tilgang til rengøringen, bl.a. ved brug af svanemærkede produkter

b) Økologisk rengøring,  bl.a. ved brug af svanemærkede produkter

at så ville de fleste vælge løsning a, da det er meget nemmere at forholde sig til som beslutningstager.

Der kan nemlig stilles alt alt for mange spørgsmål ind til økologien, det kan der ikke til anvendelsen af svanemærkede midler.

PS Jimi - dette er ikke et angreb - men alene mine betragtninger som ikke er personlige.

Køb ren argan olie her

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 09:58

Hej Jan

Nej , jeg tager det absolut ikke som et angreb, men som gratis konsulenthjælp, så tak for det :-)

Min definition af økologisk rengøring, er at der gjort mest muligt for ikke at belaste omgivelserne. Men jeg kan godt se din pointe med at kalde det for miljøvenlig rengøring i stedet.

Jeg mener at der en iso certificering som kan afklare hvad det er jeg har brug for at gøre, for at leve op til alle kravene. Den må jeg se videre på, og få en konsulent ud og hjælpe mig med at afklare definitionerne

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:03

Jimi @ Hvad mener du med slå plat på det ? Burde man give økologiske varer væk ?

Hej Jimi, nej - det er bare min generelle betragtning at snart alle shops/firmaer slår på økologi, Co2 neutral , miljøvenlig osv. - uden måske at være det - eller at blot en lille del af virksomheden/aktiviterne er det.

Så for mig virker det næsten modsat når der står ; Vi er Co2 neutrale bla. bla bla. - men det er blot mig Jimi - den generelle trend er da nok med dig/disse budskaber Smile

For mig ville det betyde mest at du udførte et godt stykke arbejde, gode referencer mv.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 10:11

Nu har jeg skrevet ind til Dansk Standard for at blive ISO 14001 certificeret.

Og, nej Jesper for mig, er det virkelig noget der betyder noget. Det er min drivkraft og passion at gøre det så behageligt for mine medmennesker at være til her i verdenen. Det lyder fint og fornemt, men er faktisk med til at motivere mig, i stedet for bare at tænke på at tjene penge. Den passion dør hurtigt ud, når man når et vidst punkt.

Men du understreger noget jeg har mistænkt folk for at tro : at hvis man laver noget miljøvenligt, så ryger man også vandpibe og kan ikke finde ud af at drive et ordentligt firma. Hvor imod at hvis vælger den hurtige og billige vej, hvor profitmaksimering kommer før hensyn til alt andet, så er man en rigtig forretningsmand

Den holdning vil jeg være med at til at ændre.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 10:15

Jeg synes det er fedt nok du brænder for dette Smile

Du bad om folks holdninger - og fik min, så håber du kan bruge det.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 10:16

Jimi Hove:

Jeg mener at der en iso certificering som kan afklare hvad det er jeg har brug for at gøre, for at leve op til alle kravene. Den må jeg se videre på, og få en konsulent ud og hjælpe mig med at afklare definitionerne

Produktionsmæssigt ved jeg at der er store procedurer man skal igennem, herunder også iso, men jeg er ikke sikker på at du på samme måde kan "certificeres" - men interessant at se hvad resultatet bliver.

Grøn og miljøvenlig - beskyttet af Svanen

kan være et slogan eller andre sammensætninger med grøn og miljøvenlig.

Aktiv 3 - Grøn, miljøvenlig og ansvarlig rengøring.

Aktiv 3 - Økologisk rengøring.

Kan du se det?

Køb ren argan olie her

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 10:18

Ja tak skal du have Jesper :-)

Og jeg ved godt at der er mange , der gerne vil slå lidt plat på det. Men tro mig jeg har det fedt med det. En ting er at tjene gode penge, og jeg har intet imod at folk tjener milliarder af kroner, hvis de samtidig tager et ansvar.

Miljøvenlig betyder jo også at man har styr på arbejdsmiljøet, og tro mig det er den fedeste fornemmelse man har i kroppen, når ens ansatte udtrykker hvor glade de er for at blive behandlet ordentligt. Så gør man en stor forskel, samtidig med at man er forretningsmand. SÅ sover man godt :-)

Side 2 ud af 4 (40 indlæg)