korrekt er ikke lovligt at sælge dansk domæner , med videre salg for øjet , med er tit svære at bevise , med skriver på forum mv. står man dårligere i en domæne sag , så tænk dig om vis køber løs af domæner , jeg synes det er et dårligt råd bare at købe domæner for videre salg for øjet . For der bliver købt mange domæner dagligt og domæner hajer har gode kort på hånden om nogle år |
Mikael christiansen:For der bliver købt mange domæner dagligt og domæner hajer har gode kort på hånden om nogle år
Nu ejer jeg nu ikke mere end omkring 300 domæner ialt, men det talt vil stige med 20-40 per måned fremover.
Og hvorfor vil mit indkøb stige?
Det er bl.a søgemaskinernes skyld - for jo bedre seo der kan laves desto bedre ranking desto flere besøg og dermed højere værdi.
Det er en cirkel som hverken domæneklagenævnte eller andre kan stoppe, da man et domæne som f.eks. jegergodtilatfiske.dk eller jeg-er-god-til-at-fiske-torsk.dk vil være domæner som er uinteressant som hoveddomæne, men glimrende til seo formål.
Når man så sidder og tænker over hvad man skal, så er det jo at man tjekker om noget der ligger lige til eller kan bruges i fremtiden er ledigt, og så napper man det når man kan få 10 domæner og webhotel 1 år for dkk 550,00
Så korstoget mod domænehajer/domæneudnyttere/domænesamlere er ikke til at vinde.
Og et domæne er jo en vare - og varer kan sælges og skal sælges til en højere pris end der er betalt for den