Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man godt sælge sit domæne?

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Boldig:

hmmmmmm

Sidder bare lige og tænker over om det i det hele taget er lovligt i Dk at købe .dk domæner med videresalg og fortjeneste for øje ?

Jeg mener købe for en flad halvtredser, lægge det på is i 5 år og sælge det med stor fortjeneste.

Best regards

korrekt er ikke lovligt at sælge dansk domæner , med videre salg for øjet , med er tit svære at bevise , med skriver på forum mv. står man dårligere i en domæne sag , så tænk dig om vis køber løs  af domæner , jeg synes det er et  dårligt råd bare at købe domæner for videre salg for øjet .

For der bliver købt mange domæner dagligt og domæner hajer har gode kort på hånden om nogle år

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:42

Mikael christiansen:

For der bliver købt mange domæner dagligt og domæner hajer har gode kort på hånden om nogle år

Nu ejer jeg nu ikke mere end omkring 300 domæner ialt, men det talt vil stige med 20-40 per måned fremover.

Og hvorfor vil mit indkøb stige?

Det er bl.a søgemaskinernes skyld - for jo bedre seo der kan laves desto bedre ranking desto flere besøg og dermed højere værdi.

Det er en cirkel som hverken domæneklagenævnte eller andre kan stoppe, da man et domæne som f.eks. jegergodtilatfiske.dk eller jeg-er-god-til-at-fiske-torsk.dk vil være domæner som er uinteressant som hoveddomæne, men glimrende til seo formål.

Når man så sidder og tænker over hvad man skal, så er det jo at man tjekker om noget der ligger lige til eller kan bruges i fremtiden er ledigt, og så napper man det når man kan få 10 domæner og webhotel 1 år for dkk 550,00

Så korstoget mod domænehajer/domæneudnyttere/domænesamlere er ikke til at vinde.

Og et domæne er jo en vare - og varer kan sælges og skal sælges til en højere pris end der er betalt for den Smile

Køb ren argan olie her

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 22:27

Lagersalg123 - JEN:

Mikael christiansen:

Nu ejer jeg nu ikke mere end omkring 300 domæner ialt, men det talt vil stige med 20-40 per måned fremover.

Og hvorfor vil mit indkøb stige?

Det er bl.a søgemaskinernes skyld - for jo bedre seo der kan laves desto bedre ranking desto flere besøg og dermed højere værdi.

Det er en cirkel som hverken domæneklagenævnte eller andre kan stoppe, da man et domæne som f.eks. jegergodtilatfiske.dk eller jeg-er-god-til-at-fiske-torsk.dk vil være domæner som er uinteressant som hoveddomæne, men glimrende til seo formål.

Når man så sidder og tænker over hvad man skal, så er det jo at man tjekker om noget der ligger lige til eller kan bruges i fremtiden er ledigt, og så napper man det når man kan få 10 domæner og webhotel 1 år for dkk 550,00

Så korstoget mod domænehajer/domæneudnyttere/domænesamlere er ikke til at vinde.

Og et domæne er jo en vare - og varer kan sælges og skal sælges til en højere pris end der er betalt for den Smile

Forstår ikke dinne indlæg med siges , lidt og så noget andet og det hele kan jeg ikke få til at passe samme.

altså jeg køre ikke korstog med siger bare at det ikke er lovligt at sælge domæner med videre salg for øjet .

vinde er det ikke til over for domæner hajer med vi kan bremse dem lidt ved at lade være at købe af dem , og bruge vores penge på vores iværksætter drøm for vis jeg giver dig 100.000 kr for et domæne giver du jo ikke mig 100.000 kr igen , så man kan komme videre med sin iværksætter drøm , derved kan domæne hajer bremse nogle iværksætter

Du kan selvfølgelige sige man skal  bare være ide rig , med der købes mange domæner og selvfølgelige tages de bedste første .

selvfølgelige må domæne hajer nogle gang sige det var et fejl køb for største parten har ikke råd til at betale de ekstra penge og jeg tænker på den fattige iværksætter de skal have lov til at starte

jeg snakker ikke om dig med dem der har mange domæner det synes jeg vis  hvad du skriver er det okay at nogle bare køber 100.000 vis domæner , med 300 domæner er også mange vis de er tænkt for videre salg for øjet

Domæne er ikke en vare der må handles med ifølge dansk domæne lov og nu skriver du det er en vare , som alt andet

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 02:06

Mikael christiansen:

Du kan selvfølgelige sige man skal  bare være ide rig , med der købes mange domæner og selvfølgelige tages de bedste første .

Jeg køber for det meste enten "bunker" af domæner fra andre der har mange eller også 10-20 ad gangen. Da det blev tilladt at bruge rabatkuponer, der købte jeg vel 20 domæner til formålet. Når de danske virksomheder så er klar til at bruge dem, ja så kan de jo henvende sig Smile

Andre ting holder jeg helt mund med, da jeg er overbevist om at det fører til det rigtige på et tidspunkt, og bliver ting som etableres med tiden.

Så har både domæner som jeg anvender, som skal anvendes og så nogle der bare ligger på "lager" til behovet opstår i markedet.

Køb ren argan olie her

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 09:40

Lagersalg123 - JEN:

Jeg køber for det meste enten "bunker" af domæner fra andre der har mange eller også 10-20 ad gangen. Da det blev tilladt at bruge rabatkuponer, der købte jeg vel 20 domæner til formålet. Når de danske virksomheder så er klar til at bruge dem, ja så kan de jo henvende sig Smile

Andre ting holder jeg helt mund med, da jeg er overbevist om at det fører til det rigtige på et tidspunkt, og bliver ting som etableres med tiden.

Så har både domæner som jeg anvender, som skal anvendes og så nogle der bare ligger på "lager" til behovet opstår i markedet.

Okay så må jeg have forstået korrekt at du køber nogle domæner for videre salg for øjet, når du skriver dette her  Når de danske virksomheder så er klar til at bruge dem, ja så kan de jo henvende sig

Et godt råd er dog skrive ikke  i et forum, at man bryder dansk domæne lov, som du skriver du gør. for alle kan læse med på amino.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:01

Mikael christiansen:

Et godt råd er dog skrive ikke  i et forum, at man bryder dansk domæne lov, som du skriver du gør. for alle kan læse med på amino.dk

Jeg bryder ingen love :)

Alt hvad jeg ejer er til salg, med undtagelse af de personlige ting.

Alt hvad jeg giver penge for i forretningsmæssig forstand skal sælges med en fortjeneste hvis det er muligt.

Dette gælder også domæner, for det tager mindre end 2 timer at konceptuere et domæne med visning via nettet.

Men lad os nu bare holde os til de faktiske ting og det er, at domæner sælges og de sælges 2. hånds normalt til højere pris end man har givet. Hvis virksomheder der har koncepter ikke anvender penge på at beskytte sig, så må de betale for det.

Eksempel - hvis en virksomhed lige nu sidder og arbejder på et projekt der hedder f.eks.

Smart499

så er det deres forbandede pligt at beskytte dette varemærke på ved registrering som varemærke og ved at købe samtlige domæner de mener der skal til for at beskytte dette projekt. Det koster snildt i omegnen af 30-50.000 eller mere, men det må man gøre.

For ellers sidder der en som mig og tænker..hmmm smartphones er hot og er den næste generation af enheder til kommunikation - hvad skal prisen ende på? 99 eller 499 eller noget imellem - og så napper jeg det domæne..

smart499.com er i øvrigt ledigt.

Så ved jeg du har en mening omkring iværksættere, ja fint, men så må de spare sammen, det må alle andre der vil have noget også gøre.

Køb ren argan olie her

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:17

Lagersalg123 - JEN:

Men lad os nu bare holde os til de faktiske ting og det er, at domæner sælges og de sælges 2. hånds normalt til højere pris end man har givet. Hvis virksomheder der har koncepter ikke anvender penge på at beskytte sig, så må de betale for det.

At nogle kun køber domæmer for videre salg for øjet gør det ikke okay , som du skriver du gør , med vis kun er affinitet links på siden og kan se der nærmeste ikke er indhold på siden de domæner du sælger og du skriver oveni i et forum som du gør at du tænker på videre salg for øjet ved køb af domæner ,

ja det er ikke smart at skrive at man bryder dansk domæne lov , for det er svær at bevise om det var til tænkt ved købte med at ved skrive i et forum man sælger domæner for videre salg for øjet, har du lige netop , givet dem der lægger sag mod dig måske i fremtiden meget  bedre kort på hånden med denne her tråd .

Så i alt forstår jeg ikke du direkte skriver det du gør, for domæne klage nævnet kan ikke vide hvad du tænker med de kan læse på forum mv

Ved sager er tabt vis har skrevet i e-mail mv. man sælger domænet og derved domæne klage nævnet se domænet er købt med videre salg for øjet , så jeg prøver at give dig et godt råd , kan være det ikke sker noget med altid bedste at være på den sikker side

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:37

Mikael christiansen:
ja det er ikke smart at skrive at man bryder dansk domæne lov , for det er svær at bevise om det var til tænkt ved købte med at ved skrive i et forum man sælger domæner for videre salg for øjet, har du lige netop , givet dem der lægger sag mod dig måske i fremtiden meget  bedre kort på hånden med denne her tråd .

Du vil misforstå.

Alle virksomheder der erhverver et domæne erhverver det til brug for at tjene penge, enten nu eller i fremtiden og enten i egen for eller som koncept der kan sælges overdrages til andre.

Du vil gerne have tilstande der tilgodeser de små iværksættere, men hvorfor? 80% af dem er alligevel lukket inden 2 år, da de ikke gjorde deres hjemmearbejde godt nok. Så man kan da ikke lade værre med at registrere et godt domæne bare fordi nogen måske vil bruge det i fremtiden, sådan fungerer verden ikke - heller ikke i Dk uanfægtet domænelovgivningen.

Men lad da bare tingene komme, jeg registrerer aldrig for at genere, men for at optimere potentialet i indtjening for fremtiden.

Vi har hver vores filosofi og tanker omkring domæner og sådan vil det nok altid være Smile

Køb ren argan olie her

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 10:51

Lagersalg123 - JEN:

Mikael christiansen:

Du vil misforstå.

Alle virksomheder der erhverver et domæne erhverver det til brug for at tjene penge, enten nu eller i fremtiden og enten i egen for eller som koncept der kan sælges overdrages til andre.

Du vil gerne have tilstande der tilgodeser de små iværksættere, men hvorfor? 80% af dem er alligevel lukket inden 2 år, da de ikke gjorde deres hjemmearbejde godt nok. Så man kan da ikke lade værre med at registrere et godt domæne bare fordi nogen måske vil bruge det i fremtiden, sådan fungerer verden ikke - heller ikke i Dk uanfægtet domænelovgivningen.

Men lad da bare tingene komme, jeg registrerer aldrig for at genere, men for at optimere potentialet i indtjening for fremtiden.

Vi har hver vores filosofi og tanker omkring domæner og sådan vil det nok altid være Smile

Fatter ikke en brik af dette indlæg ord sammensat , så ingen mening giver, med vis tager forrig indlæg , var det tiltænkt med videre salg for øjet .

At sige at fordi du købte et domæne for  2 år siden kunne de bare have gjort deres hjemme arbejde godt nok skulle de have købt domænet dengang ? , det er hvad jeg kalder domæne haj , med domæne klage nævnet kan jo ikke vide hvad tænker man de kan læse på forummer og det var tiltænkt for videre salg for øjet da du købte domænet dengang

fakta derved lad være offentlige gøre du videre domænet , både i forum og per mail

Lav koncept og man kan godt se det ikke kun er en forsiden med nærmeste intet indhold , derved kan sælge domænet normalt lovligt dog vis skrives ud det kun var til tænkt som videre salg de fleste domæner står man dårligere i en domæne sag

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 10:58

Mikael christiansen:

At sige at fordi du købte et domæne for  2 år siden kunne de bare have gjort deres hjemme arbejde godt nok skulle de have købt domænet dengang ? , det er hvad jeg kalder domæne haj , med domæne klage nævnet kan jo ikke vide hvad tænker man de kan læse på forummer og det var tiltænkt for videre salg for øjet da du købte domænet dengang

Hvad der står i et forum omkring holdninger til det at have domæner kan ikke bruges til nogetsomhelst juridisk set. Domæneklagenævnet kan ene og alene forholde sig til reglerne i domænelovgivningen på det tidspunkt hvor der indgives en klage og så efterfølgende komme med en afgørelse i forhold til den fremlagte dokumentation fra parterne.

De kan ikke tage stilling til hvad der er hvad og hvilket domæne der er erhvervet til hvad osv osv.. det er altsammen spekulationer som ikke kan bevises og derfor ikke er juridisk holdbart.

Køb ren argan olie her

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)