Så bare lige det her indlæg og kan ikke lade være med at knytte en kommentar. Synes Mikael har helt ret, er pisse irriterende, når folk bare uhæmmet opkøber domæne og ikke bruger dem til en skid, burde sgu ikke være lovligt nogen steder.
Man må sgu lægge hjerne lidt mere i blød end bare at opkøbe domæner og gøre det surt for andre folk, det er bare min menning og jeg er heldigvis ikke den eneste.
Så bare lige det her indlæg og kan ikke lade være med at knytte en kommentar. Synes Mikael har helt ret, er pisse irriterende, når folk bare uhæmmet opkøber domæne og ikke bruger dem til en skid, burde sgu ikke være lovligt nogen steder.
Man må sgu lægge hjerne lidt mere i blød end bare at opkøbe domæner og gøre det surt for andre folk, det er bare min menning og jeg er heldigvis ikke den eneste.
Jeg forstår overhovedet ikke den tankegang. Må man heller ikke købe alle van Goghs malerier, hvis man ikke kigger på dem dagligt eller alle strømper i Kvickly hvis man ikke tager dem i brug med det samme.
Der findes jo næsten et uendeligt antal domæner og findes det ikke som .dk, så findes det nok som et andet TLD. Næste gang du finder et optaget domæne du gerne vil have, så se om ikke det er ledigt, hvis du sætter 247 efter, eller et enkelt bogstav foran.
Alternativt kan vi jo sige max et domæne pr. person, nemlig dit cpr. nummer .dk og det udleveres ved fødslen. God kommunistisk tankegang
Så bare lige det her indlæg og kan ikke lade være med at knytte en kommentar. Synes Mikael har helt ret, er pisse irriterende, når folk bare uhæmmet opkøber domæne og ikke bruger dem til en skid, burde sgu ikke være lovligt nogen steder
I øvrigt køber jeg ikke domæner for at gøre det surt for andre folk. Jeg køber dem fordi hovedet "lå i blød" og tænkte der er en vare man kan købe billigt og sælgte dyrt - og har faktisk den opfattelse at det stadigt er muligt :)
jeg synes reglerne er gode derved bliver alle domæner bare ikke taget af domæne hajer der forsinke os andre iværksætter at komme i gang med vores iværksætter projekt , med sikkert er der nogle vis reglerne blev lavet om var der rigtigt mange der bare opkøbte massevis domæner og startet som iværksætter at tjene på os andre iværksætter skulle blive dyrere at starte egen virksomhed der giver flere arbejdspladser umild bart virker det ikke til at skaffe ekstra arbejdes pladser at opkøbe domæner da de bremser væksten i nye arbejdes pladser
Det er et punkt hvor du og jeg aldrig bliver enige - men det er også helt ok.
Der findes, mig bekendt, ingen eksempler på at et optaget .dk domæne forhindrer en iværksætter i at udføre sin drøm, i så fald skal han ikke være iværksætter.
At det skulle blive 5K/10K/20K dyrere at starte en virksomhed har ingen betydning - da det jo er en værdi man tilfører firmaet. Og de beløb ændrer ikke på ansættelse af folk.
Folk som mig der ejer mange domæner er da lodret ligeglade med hvem der vil købe domænerne, vi tager ikke stilling til om det er store rige selvskaber eller fattige iværksættere. Men for mit eget vedkommende der giver jeg gerne et domæne væk hvis der er mening i det, og jeg forhøjer også gerne prisen til det dobbelte hvis jeg ikke kan lide personen der vil købe det.
Men den vandrehistorie med at det forhindrer udvikling, arbejdspladser osv osv osv den køber jeg ikke - så må man bare være mere kreativ i sin tilgang til livet som erhvervsdrivende
rigtigt nok indtilvidere forsinket det ikke ens drøm med tænk dig , i fremtiden bliver flere og flere domæner optaget derved står domæne hajer med nogle gode kort i fremtiden , dette vil stoppe nogle iværksætter drøm i fremtiden grundet ingen ledig domæner , de har ikke råd til at betale domæne haj , derved tabes arberjdes pladser i fremtiden .
at du ikke tror de at de fleste domæner i fremtiden bliver optaget der bliver rigistret ny hverdag
Ja man må være meget kreative når der findes nogle der opkøber domæner
Selvfølgelig bliver de fleste domæner optaget i fremtiden, men jeg er ganske overbevist om, at de penge der tjenes ved domænehandel også bruges på andre ting, som så vedligeholder arbejdspladser. Der er absolut ingen dokumenteret sammenhæng mellem optagede domæner og tab/manglende etablering af arbejdspladser.
Hvis du køber et domæne af mig for 10.000 - så køber jeg 100 mere og lader dem ligge i maks 2 år, herefter enten sælger jeg dem eller lader dem udgå. Nogle .com domæner beholder jeg længere tid, da det bare er et spørgsmål om tid før der kommer en køber. Og på .com og .de er der gode penge at tjene på en 10 dollarinvestering.
Du kan jo prøve - det er sjovt med .com og folk giver penge for de mest underlige domæner - tjek sedo.com
Nu står der i et dine indlæg , du ikke køber for videre salg for øjet og du skriver dette indlæg jeg er forvirret , for som jeg læser det opkøber du domæner kun for videre salg for øjet
Vis tænkes længere frem i tiden bliver det godt nok svært at starte som iværksætter i hvert fald dyrere for til sidste er det ikke bare ideer man skal have , for domænet er simpelthen optaget , for der købes ekstrem mange domæner dagligt , som jeg læser er du ligeglad at i fremtiden , kan du tage ekstra mange penge for domæner.
Kigget i dine svar jeg synes du modsiger dig selv lidt meget og jeg forstår dig ikke
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows
Nu står der i et dine indlæg , du ikke køber for videre salg for øjet og du skriver dette indlæg jeg er forvirret , for som jeg læser det opkøber du domæner kun for videre salg for øjet
Kan godt forstå hvis det forvirrer dig. Jeg både køber med etablering og koncept for øje samt for at tjene penge på domænet. Det kan være .dk/.com eller andre for mig er målet det samme uanset koncept - at få mere tilbage end jeg har givet.
Ligesom når jeg køber domænenavne med top12 fra American Idol eller lignende, så ligger de fint indtil næste sæson og så kan man se hvem der bliver store og hvem der forsvinder.. Eller sådan en som Susan Boyle der ikke lige åbner en online fashion biks uden at komme forbi mig og byde på domæner der passer til hende :)
Der er 100vis af muligheder - og glem alt om at være flink f.s.a. domæner - det får man ikke noget ud af - for den der vil have det vil jo have det for at tjene penge, så hvad er der galt i man selv tjener penge?
Sidder bare lige og tænker over om det i det hele taget er lovligt i Dk at købe .dk domæner med videresalg og fortjeneste for øje ?
Jeg mener købe for en flad halvtredser, lægge det på is i 5 år og sælge det med stor fortjeneste.
Best regards
Ej lovligt i DK - men det kan være temmelig omstændigt at få overdraget et domæne uanset om det anvendes eller ej hvis det f.eks. er pengemaskinen.dk eller althvadjegejer.dk eller glademennesker.dk .. den slags er der ingen der kan gøre noget ved uden at omkostningerne bliver større end prisen.
De mere værdifulde er så konceptueret og der er slet ikke noget at komme efter., med mindre der er tale om registrerede varemærker osv osv osv .. det er ikke så nemt og billigt at få overdraget retten til et domænenavn som man tror.
Nogle folk har bare ondt et vist sted over, at der er registreret domæner der ikke bruges og så ikke er frie for dem, men hvis de seriøst ønsker disse, så må de jo bare tage sagen i domæneklagenævnet.
Sidder bare lige og tænker over om det i det hele taget er lovligt i Dk at købe .dk domæner med videresalg og fortjeneste for øje ?
Jeg mener købe for en flad halvtredser, lægge det på is i 5 år og sælge det med stor fortjeneste.
Best regards
Ej lovligt i DK - men det kan være temmelig omstændigt at få overdraget et domæne uanset om det anvendes eller ej hvis det f.eks. er pengemaskinen.dk eller althvadjegejer.dk eller glademennesker.dk .. den slags er der ingen der kan gøre noget ved uden at omkostningerne bliver større end prisen.
De mere værdifulde er så konceptueret og der er slet ikke noget at komme efter., med mindre der er tale om registrerede varemærker osv osv osv .. det er ikke så nemt og billigt at få overdraget retten til et domænenavn som man tror.
Nogle folk har bare ondt et vist sted over, at der er registreret domæner der ikke bruges og så ikke er frie for dem, men hvis de seriøst ønsker disse, så må de jo bare tage sagen i domæneklagenævnet.
Forstår dig ikke skal jeg bare køre retsag over domæneklaget nævnet det forsinker proccesen i at blive iværksætter tid er penge.
Selvfølgelige er der mange der får ondt i pengepunge efterhånden flere og flere domæner er taget af domænehajer
vi snakker mere om hvad hjælper en iværksætter som du sikkert ved bliver der rigistret 1000 vis domæner dagligt derved vil domænehajer efterhånden have gode kort på hånden mod den virksomheden der ikke har 10.000 kr eller 100.000 kr de vil bremset i værkste grundet domænehajer tager flere og flere domæner og da alle navne ikke bruges da mange har 1000 vis domæner , betyder det efterhånden det bliver svært at starte op som iværksætter grundet domænehajer
Er forvirret over dit indlæg med forstår du mener det er okay at sælge domæner kun for videre salg for øjet , det synes jeg ikke er okay for det er ikke lovligt af gode grunde , med det er heller ikke tilladt at røve en bank med det gør nogle folk jo også og det gør det ikke lovligt at andre gør det
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows