Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Datoerne er forsvundet i mit Summasummarum

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 4. Oct 06
Indlæg ialt: 664
Fra  Tele Call - enkle telefoner og struktur til ældre og handicappede Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Miriam Frank:

Anders Mikkelsen, Nr1:

men kan vel hente regnskabet i dine back up filer.

Sad øhh.... joh, ser du...... Har naturligvis gemt regnskabet, men ikke på back up. Jeg har nu fået at vide, at min version af Summasummarum ikke kan køre på Windows 7 og at det sikkert er det, der er problemet.

Hvordan har du gent regnskabet?

Har det kørt på windows 7 længe?

vh
Henrik

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 15:02

Hej Henrik.

Jeg åbnede det gemte regnskab og det datoløse på hver sin computer. Derefter gik jeg igang med at sammenligne de to og førte de nye ændringer over i regnskabet med datoerne på.

Derefter opdaterede jeg til Summasummarums version 3, som ikke skulle give problemer med Windows 7.

I dag er alle datoer igen forsvundet og har jeg lige taget back-up for nyligt??? Nogen mennesker lærer det ALDRIG :-(

Jeg har kørt med SummaSummarum i mange år, men det er da ved gud slut nu!!!

Forslag til gode regnskabs programmer modtages derfor gerne og helst i en fart ;-)

Trætte hilsner Miriam

Fra Hadsten
Tilmeldt 15. Mar 08
Indlæg ialt: 462
Fra  Vesterskov Bogføring Skrevet kl. 15:11

Det kommer jo fuldstændigt an på, hvor meget du vil ofre. Personligt foretrækker jeg Navision (Version 2009). Det er ikke helt billigt i indkøb, men til gengæld skal man ikke købe udvidelser i tide og utide. Man kan vælge at betale for opgraderingsbonnement, så man altid kan få nyeste version, eller udlade og køre i en del år. Og så har jeg aldrig at det ikke altid er meget driftsikkert.

mvh
Michael

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 16:27

Hej Miriam

Hvad er dine behov :-)

Tiltros for at jeg er 'gammel' C5 mand, så anbefaler jeg for det meste e-conomic hvis behovet altså passer. SummaSummarum har jeg selv oplevet en del bøvl med, men kan ikke udelukke at det skyldes egne evner indenfor SummaSummarum eller mangel på samme :-)

Ta' en prøve tur med e-conomic ulempen er at det koster hver måned, at hvis dit net er nede så er dit regnskabssystem også nede - men de tager backuppen for dig - alene for det betaler jeg jeg gerne 152 / md :-)

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 08:00

"Problemet  i  det  her konkrete  tilfælde  kan  tilskrives  at  der  på trods af advarsler  fra  Stonewares  side  om  ikke  at  bruge  en  version 2  af programmet  på  en  Windows Vista eller  værre  endnu  Windows 7   ,,,   at  man alligevel  har  gjort  det  af uvidende  om at  det  kunne have  de  skrækkeligste  følger."

Det skete altså igen med version 3! Jeg har i øvrigt læst samtlige nyhedsmails igennem og ikke set nogen advarsler. Det er altså en advarsel man kun har givet til nye kunder.

Søren, jeg tænker på at prøve e-conomic. Kan man downloade sit regnskab (så man har oplysningerne, hvis man f.eks beslutter sig for at skifte system på et tidspunkt)

/Miriam

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)