Hej, Jeg har en "Google-nød" jeg ikke lige kan knække...
![]() Google finder 36.000 resultater med ordet luksusferiehus hvor jeg ligger placeret som nr. 8. Hvis jeg så også søger med begrebet last minute således at søgestrengen bliver luksusferiehus last minute finder den 16.900 resultater, men her ligger jeg placeret som nr. 60
![]() Umiddelbart havde jeg forventet at bliver placeret bedre end som nr. 8 når der blev søgt på begge ord, men det er altså ikke tilfældet.
Er logikken den at ordene last minute hiver min ellers rimelige placering på luksusferiehus med ned, når disse sættes sammen i en søgning, eller hvorfor giver den en sådan dårlig placering ? last minute alene giver 653.000 resulatater, og her har jeg en rigtig dårlig placering, dog uden at vide præcist hvor jeg ligger.
Er der egentlig en måde at se hvilken placering man har på en given søgning, uden at bladre alle søgeresultat-siderne igennem ?
Mvh
Claus Holm
Udlejning af stort sommerhus på Sydfyn. Huset indeholder bl.a. spa, sauna, solarie, 10 sovepladser og 2 badeværelser. Sommerhuset er velegnet til 2 familier. |
Hej Claus,
Du får lige et hurtigt og måske lidt overfladisk svar på hvad du bør ændre øjeblikligt hvis du vil højere op i en fart... (Har desværre ikke tid til mere - men der er altså en hel del ting du kan lave anderledes på dit site)
Din side omkring Last minute:
Titellinien er en helt vildt vigtig (måske den vigtiste) parameter i ræset for at nå højt op - prøv at ligge mærke til hvorfor din side ligger nr. 8 på søgningen luksusferiehus - og ja - jeg har set det er den samme side det hele bliver loadet i og der kun er den samme titellinie - og det er rent ud sagt noget l..t hvis du vil højere op.
Sørg for at siden har en selvstændig titellinie a la´: Last minute luksusferiehus - book last minute tilbud her!
Lad være at genbruge alle tingene fra forsiden på denne side (du risikerer at Google smider den ind under lignende sider) Et eksempel på hvad Google ind i mellem skriver:
For at vise dig de mest relevante resultater, har vi udeladt nogle af de resultater, der i meget høj grad ligner de 10, der allerede er vist. Hvis du vil, kan du ....
- beskriv i stedet i artikelform hvad der ligger i begrebet "last minute luksusferiehus" og link så efterfølgende til oplysningerne om huset...
Sørg for at begreberne last minute og luksusferiehus indgår naturligt i tekstbeskrivelserne.
Link til last minute fra de andre sider i en relevant tekst...
Brug den H1 formatering i overskriften....
Om det er nok til at ryge på side 1 på Google ved jeg ikke - da jeg ikke har set på dine "konkurrenter" men følg ovenstående så er du da lidt på vej...
Men som sagt er der stadig en hel del du kan ændre på - generelt er du efter min mening alt for "defensiv" m.h.t overskriftslinier og h1 - h6 formatering og der kunne bestemt ogå bruges noget tid på descriptions...
Det ville nok heller ikke ødelægge dine chancer for at komme højere op hvis du havde lidt flere der linkede relevant til dig...
Håber du kan bruge noget af det...