Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Placering i Google

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har en "Google-nød" jeg ikke lige kan knække...
 
Google finder 36.000 resultater med ordet luksusferiehus hvor jeg ligger placeret som nr. 8. Hvis jeg så også søger med begrebet last minute således at søgestrengen bliver luksusferiehus last minute finder den 16.900 resultater, men her ligger jeg placeret som nr. 60
 
Umiddelbart havde jeg forventet at bliver placeret bedre end som nr. 8 når der blev søgt på begge ord, men det er altså ikke tilfældet.
 
Er logikken den at ordene last minute hiver min ellers rimelige placering på luksusferiehus med ned, når disse sættes sammen i en søgning, eller hvorfor giver den en sådan dårlig placering ? last minute alene giver 653.000 resulatater, og her har jeg en rigtig dårlig placering, dog uden at vide præcist hvor jeg ligger.
 
Er der egentlig en måde at se hvilken placering man har på en given søgning, uden at bladre alle søgeresultat-siderne igennem ? 
 
Mvh
 
Claus Holm
 
 
Udlejning af stort sommerhus på Sydfyn. Huset indeholder bl.a. spa, sauna, solarie, 10 sovepladser og 2 badeværelser. Sommerhuset er velegnet til 2 familier.
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 18:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus,

Du får lige et hurtigt og måske lidt overfladisk svar på hvad du bør ændre øjeblikligt hvis du vil højere op i en fart... (Har desværre ikke tid til mere - men der er altså en hel del ting du kan lave anderledes på dit site)
 
Din side omkring Last minute:
 
Titellinien er en helt vildt vigtig (måske den vigtiste) parameter i ræset for at nå højt op - prøv at ligge mærke til hvorfor din side ligger nr. 8 på søgningen luksusferiehus  - og ja - jeg har set det er den samme side det hele bliver loadet i og der kun er den samme titellinie - og det er rent ud sagt noget l..t hvis du vil højere op.
 
Sørg for at siden har en selvstændig titellinie a la´: Last minute luksusferiehus - book last minute tilbud her!
 
Lad være at genbruge alle tingene fra forsiden på denne side (du risikerer at Google smider den ind under lignende sider) Et eksempel på hvad Google ind i mellem skriver:
For at vise dig de mest relevante resultater, har vi udeladt nogle af de resultater, der i meget høj grad ligner de 10, der allerede er vist. Hvis du vil, kan du ....
 - beskriv i stedet i artikelform hvad der ligger i begrebet "last minute luksusferiehus" og link så efterfølgende til oplysningerne om huset...
 
Sørg for at begreberne last minute og luksusferiehus indgår naturligt i tekstbeskrivelserne.
 
Link til last minute fra de andre sider i en relevant tekst...
 
Brug den H1 formatering i overskriften....
 
Om det er nok til at ryge på side 1 på Google ved jeg ikke - da jeg ikke har set på dine "konkurrenter" men følg ovenstående så er du da lidt på vej...
 
Men som sagt er der stadig en hel del du kan ændre på - generelt er du efter min mening alt for "defensiv" m.h.t overskriftslinier og h1 - h6 formatering og der kunne bestemt ogå bruges noget tid på descriptions...
 
Det ville nok heller ikke ødelægge dine chancer for at komme højere op hvis du havde lidt flere der linkede relevant til dig...
 
Håber du kan bruge noget af det...
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Karsten

 
 
Nu vi er ved google placeringer etc, kan du så give et bud på hvorfor følgende opstår:
 
gå ind på google og skriv "failure" i søgefeltet og klik herefter på "jeg føler mig heldig" herefter popper G.W. Bush CV op - det er da pudsigt.
 
 
Mvh
 
Lars C
Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Karsten,
 
Tak for din Google-gennemgang, omend mit spørgsmål var af mere specifik karakter
 
Karsten:

Titellinien er en helt vildt vigtig (måske den vigtiste) parameter i ræset for at nå højt op - prøv at ligge mærke til hvorfor din side ligger nr. 8 på søgningen luksusferiehus  - og ja - jeg har set det er den samme side det hele bliver loadet i og der kun er den samme titellinie - og det er rent ud sagt noget l..t hvis du vil højere op.
 
Ja, jeg er desværre voldsomt begrænset i mit nuværende CMS, da den smider den samme titel på alle siderne
 
Jeg er ved at undersøge mulighederne for at lave nogle mere sigende URL´er og også at kunne styre titlerne "decentralt". Hvis nogen har input til dette, hører jeg meget gerne derom.
 
Din pointe med, at titellinjen giver mig en placering som nr. 8 holder dog ikke helt, da jeg p.t. bruger ordet luksussommerhus i stedet. Jeg er dog ved at skifte det igen, da jeg hellere vil satse mere på luksusferiehus. Da jeg sidst havde det i titellinjen,  lå jeg som nr. 4 på denne søgning.
 
Karsten:
Lad være at genbruge alle tingene fra forsiden på denne side (du risikerer at Google smider den ind under lignende sider) Et eksempel på hvad Google ind i mellem skriver:
For at vise dig de mest relevante resultater, har vi udeladt nogle af de resultater, der i meget høj grad ligner de 10, der allerede er vist. Hvis du vil, kan du ....
- beskriv i stedet i artikelform hvad der ligger i begrebet 'last minute luksusferiehus' og link så efterfølgende til oplysningerne om huset...
 
God pointe - det vil jeg kigge på.
 
Karsten:
Men som sagt er der stadig en hel del du kan ændre på - generelt er du efter min mening alt for 'defensiv' m.h.t overskriftslinier og h1 - h6 formatering og der kunne bestemt ogå bruges noget tid på descriptions...
 
Ja, jeg ved det - H-tags skubber bare overskrifterne ift. brødteksten, således det ikke står under hinanden. Det har jeg ikke kunnet løse endnu.
 
Hvad mener du med description ? Er det mine tekster generelt ?
 
Karsten:
Det ville nok heller ikke ødelægge dine chancer for at komme højere op hvis du havde lidt flere der linkede relevant til dig...
Håber du kan bruge noget af det...
 
Enig, jeg halter bagefter her.
 
Og så forresten tillykke med dit PR-stunt - Det var da kanon
 
Mvh
 
Claus Holm
 
 
Udlejning af stort sommerhus på Sydfyn. Huset indeholder bl.a. spa, sauna, solarie, 10 sovepladser og 2 badeværelser. Sommerhuset er velegnet til 2 familier.
Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 19:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/1/2005 7:08:46 PM Forfatter: Lars C

Hej Karsten

Nu vi er ved google placeringer etc, kan du så give et bud på hvorfor følgende opstår:
gå ind på google og skriv 'failure' i søgefeltet og klik herefter på 'jeg føler mig heldig' herefter popper G.W. Bush CV op - det er da pudsigt.
Mvh
Lars C

Hej Lars,
 
Den kan jeg faktisk godt svare på (tror jeg)....
 
Der er gået sport i på diverse sites at få få folk til, fra deres egne sites, at linke til Bush´s site med anchorteksten "Failure".
 
Der er nok ikke fordi ordet indgår på præsidentens egen side
 
Mvh
 
Claus Holm
 
 
Udlejning af stort sommerhus på Sydfyn. Huset indeholder bl.a. spa, sauna, solarie, 10 sovepladser og 2 badeværelser. Sommerhuset er velegnet til 2 familier.
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja, jeg ved det - H-tags skubber bare overskrifterne ift. brødteksten, således det ikke står under hinanden. Det har jeg ikke kunnet løse endnu.


Du kan fjerne "forskubbelsen" med CSS. Har du mulighed for at redigere dit stylesheet?

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 11/1/2005 7:18:00 PM Forfatter: fey.dk
Du kan fjerne 'forskubbelsen' med CSS. Har du mulighed for at redigere dit stylesheet?

Hej,
 
Systemet bruger ikke CSS men jeg kan redigere direkte i det skin jeg bruger.
 
Mvh
 
Claus Holm
Fra Køge
Tilmeldt 13. Sep 05
Indlæg ialt: 456
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Claus,

Hvad mener du med description ? Er det mine tekster generelt ?
 
Når du listes på eksempelvis Google står du jo i en række med minimum 9 andre - og så ikke et ord om adwords i denne tråd. Beskrivelsen af din side ser sådan her ud på Google:
 
Luksussommerhus med spa, sauna, solarium, brændeovn og havudsigt
Kontakt. Claus Holm Andersen. E-mail: post@luksusferiehuset.dk ... Copyright 2005 ©
Luksusferiehuset.dk - Tempro I/S - All rights reserved - Online ...
Uden at kende for meget til sommerhusbranchen ville jeg tro at det kunne trække lidt flere besøgende hvis du nu i den description/beskrivelse kom ind på hvor mange der kan være i sommerhuset =  pris pr. person for en uge eller lignende. Eller skrev noget om sommerhusets placering rent geografisk...
 
Description er et Meta Tag som er vigtigt  - ikke i kamp om placeringen på siden - men i kampen om klikket på siden - en efter min mening noget undervurderet disciplin
 
Se at få et cms der kan det med titler og beskrivelser... og et sidste tip inden jeg SKAL se at komme i gang med mit arbejde: Jeg har altså god erfaring med at man bruger flere sider og linker til hinanden internt - så jeg råder dig hermed også til at lave undersider til din defaultside og dermed få indviduelle titelliner - det betaler sig i længden.
 
Til Lars...
Failure = Bush
 
Jeg tror ikke jeg kan svare - "normalt" er det nr.1 på listen man hopper til når man føler sig heldig - og det er ikke den side... Men jeg griner stadig...
 
Tilmeldt 20. Apr 05
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/1/2005 7:34:34 PM Forfatter: Karsten Nygaard

Hej Claus,

Hvad mener du med description ? Er det mine tekster generelt ?
Når du listes på eksempelvis Google står du jo i en række med minimum 9 andre - og så ikke et ord om adwords i denne tråd. Beskrivelsen af din side ser sådan her ud på Google:
Luksussommerhus med spa, sauna, solarium, brændeovn og havudsigt Kontakt. Claus Holm Andersen. E-mail: post@luksusferiehuset.dk ... Copyright 2005 © Luksusferiehuset.dk - Tempro I/S - All rights reserved - Online ...
Uden at kende for meget til sommerhusbranchen ville jeg tro at det kunne trække lidt flere besøgende hvis du nu i den description/beskrivelse kom ind på hvor mange der kan være i sommerhuset =  pris pr. person for en uge eller lignende. Eller skrev noget om sommerhusets placering rent geografisk...
Description er et Meta Tag som er vigtigt  - ikke i kamp om placeringen på siden - men i kampen om klikket på siden - en efter min mening noget undervurderet disciplin

Hej,
 
Ok, det var det du mente. Jeg har forsøgt mig med Meta Tags, men da den bruger de samme på alle siderne., har jeg haft mere held med at udelade disse, og lade den finde søgeordene i i teksten.
 
I dit eksempel søger du på luksusferiehusET hvilket der ikke er mange der gør. Søger du på luksusferiehus giver den en mere salgsbar tekst.
 
Jeg har undersider, og Google har også fundet dem, men desværre med samme titel på dem alle.
 
Mvh
 
Claus Holm
 
Fra Kolding
Tilmeldt 23. Oct 05
Indlæg ialt: 900
Fra  WORDPRESSKONSULENT ApS Skrevet kl. 19:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Systemet bruger ikke CSS men jeg kan redigere direkte i det skin jeg bruger.


Det lyder som et ganske elendigt system. Sig lige til hvis jeg skal lave et nyt til dig :)

Anyway, hvis du kan lave en h1 style="margin: 0px 0px 0px 0px;" (husk < og > rundt om) vil der ikke være margen på din h1.

--
Uffe Fey, WordPress-konsulent på fuld tid

Side 1 ud af 4 (36 indlæg)