Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det sender et signal !

Side 5 ud af 10 (95 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Henriette Hansen:

Så ja, jeg vil gerne ofre en uskyldig for at 1000 skyldige for deres retmæssige straf...

Jeg må indrømme at det der skræmmer mig, man fristes næsten til at spørge om du er frisk på at være den første der dømmes uskyldigt? Det burde jo være OK med dig?

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 22:06

Lasse:

Jacob Rohde:

Sådan fungerer den virkelige verden bare ikke.

De aller aller fleste voldtægt og mord er affekt-forbrydelser (og typisk kender gerningsmand og offer hinanden). Dvs. at gerningsmanden sidder ikke i fire timer og overvejer om det nu er en god ide at voldtage ekskæresten. I disse tilfælde vil en strengere strag stort set ikke hjælpe.

Hvad straf vil du så byde forbrydere der gør det igen og igen?

Jeg er hverken politiker eller strafferetslig ekspert. Og jeg anerkender at det er svært. Og jeg synes også det kan virke latterligt at en får 4 måneder for voldtægt. Så jeg kan ikke svare på dit spørgsmål.

Men jeg vil i hvert fald aldrig nogen sinde dræbe forbryderen. Aldrig.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 22:06

Anders Christensen:
Jeg må indrømme at det der skræmmer mig, man fristes næsten til at spørge om du er frisk på at være den første der dømmes uskyldigt? Det burde jo være OK med dig?

Du vender det hele om Anders, hvad med alle de familier som er berørt af disse forbryders handlinger? Er du lige glade med dem ?

/allan

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:07

Lige praecis. Som en sand patriot maa Henriette saa affinde sig med "retfaerdigheden" den dag hun doemmes til doeden for en forbrydelse hun ikke har begaaet.

Det tager jeg hatten af for, det er sand selvopofrelse, skidt pyt med om uskyldige Henriette har familie og boern som er afhaengige af hendes eksistens saa laenge hun ofrer sig for den "store sag" nemlig at de andre 999 "formentlig nok" er skyldige.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:08

DesignYOU:

Martin Thorborg:
Jo, men nu er der vel andre muligheder end at slå folk ihjel.

Ja da skær Ick! af dem ? eller hvordan syntes du vi skal tackle det ?

Martin Thorborg:
Dertil tror jeg ikke det virker, kig på USA hvor de har dødsstraf i mange stater, er der ro og orden der?

Nææ men nu bor der flere mennesker i Miami end hele DK til sammen så den sammenligning er ikke helt gangbar ;)

/allan

Jo den gør, 1 % af USA's befolkning sidder i spjældet (3 millioner mennesker så vidt jeg husker) og det er sgu mange flere end i Danmark, rent % vis.
Jeg har ikke de vise sten til hvordan man skal gøre det bedre end man gør i Danmark, men at skære i folk eller slå dem ihjel er i min verden 100 % uacceptabelt.

Dbh Martin

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 22:09

Sameh Niazy:
vis nytte for samfundet

Som hvad? lave nummerplader.

Hvad så med dem som ikke kan hjælpes eller vil hjælpes?

Personligt ville jeg hellere se pengene brugt på forskning, sikre den 3rd verden mad, bedre skoler osv.
End at give disse mennesker trygge rammer.

Problemet ligger også i at mange netop får trygge rammer og derefter 5-10 år, bliver lukket ud og føler sig nødsaget til at begå lignende kriminalitet for at komme hjem til de trygge rammer.
Hurra for en løsning!

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 22:10

DesignYOU:

Anders Christensen:

Du vender det hele om Anders, hvad med alle de familier som er berørt af disse forbryders handlinger? Er du lige glade med dem ?

/allan

Hvordan med den uskyldigt dræbtes familie, der bliver berørt af statens drab på en uskyldig?

Hvad med familien til den henrettede forbryder? Hvorfor skal man straffe dem for noget en enkelt person har gjort? - Eller måske ikke gjort når der tales for at henrette uskyldige, for lige at være sikker på at man får ramt de rette og har alle med..

Jeg er direkte flov over folks mangel på respekt for andres liv!

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 22:10

Henriette Hansen:
Så ja, jeg vil gerne ofre en uskyldig for at 1000 skyldige for deres retmæssige straf...

Der ser vi så helt forskelligt på det.

Jeg vil gerne lade en skyldig gå fri for at sikre at en uskyldig ikke bliver uretfærdigt dømt. Og det er jo hele princippet i vores retssystem og i at man er uskykldig til det modsatte er bevist.

Der er lidt "dark force" over din holdning.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 22:11

Sameh Niazy:

Det tager jeg hatten af for, det er sand selvopofrelse, skidt pyt med om uskyldige Henriette har familie og boern som er afhaengige af hendes eksistens saa laenge hun ofrer sig for den "store sag" nemlig at de andre 999 "formentlig nok" er skyldige.

Fjernet, da jeg gik langt over stregen her. Jeg blev for oprevet over anderledes menneskesyn, til at jeg burde have trykket på send. Det beklager jeg.

Guderne må vide hvad de kan finde på, så for at sikre at det ikke kommer til at gå ud over uskyldige, er der desværre ingen vej uden om denne løsning.

Nå ja, så er det selvfølgelig en god håndfuld uskyldige vi har aflivet, men det er trods alt for en god sag..

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 22:14

Anders Christensen:
Hvordan med den uskyldigt dræbtes familie, der bliver berørt af statens drab på en uskyldig?

anders hvad er dit forslag til hvad vi skal gøre ? I stedet for at blive ved med at sidder og beskytte folk som er forbrydere ?

/allan

Side 5 ud af 10 (95 indlæg)