Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Det sender et signal !

Side 4 ud af 10 (95 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Der findes kun en legitim situation hvor man kan retfaerdiggoere at andre mister sit liv, og det er selvforsvar. Hvis politiet bliver angrebet saa har de ret til at forsvare sig, hvis soldater bliver beskudt har de ret til at besvare beskydning, hvis en mand overfaldes har han ret til at passifisere sin overfaldsmand, -alle tilfaelde med risiko for at agressoren mister livet i kamp. Det er spillets regler. Men naar man har pagrebet en morder eller en voldtaegtsforbryder er der intet der kan legitimere mord paa vedkommende. Mord er mord, og intet kan nogensinde legitimere drab med mindre det er i DIREKTE selvforsvar.

Hvis en moderne retsstat straeber efter at vaere civiliseret saa er det statens pligt at opfoere sig civiliseret uanset hvor uciviliseret en forbryder staten staar overfor.

Etik og moral er at straebe efter hoejere vaerdier end sine fjender og potentielle modstandere. Og har man den rette moral kan man med sikkerhed argumentere hvorfor og hvordan man definerer sine fjender paa deres handlinger.

Fra Puerto De La Duquesa
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 3506
Fra  DesignYOU - Kreative løsninger Skrevet kl. 21:52

Martin Thorborg:
Jo, men nu er der vel andre muligheder end at slå folk ihjel.

Ja da skær Ick! af dem ? eller hvordan syntes du vi skal tackle det ?

Martin Thorborg:
Dertil tror jeg ikke det virker, kig på USA hvor de har dødsstraf i mange stater, er der ro og orden der?

Nææ men nu bor der flere mennesker i Miami end hele DK til sammen så den sammenligning er ikke helt gangbar ;)

/allan

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 21:52

Sameh Niazy:
Hvis en moderne retsstat straeber efter at vaere civiliseret saa er det statens pligt at opfoere sig civiliseret uanset hvor uciviliseret en forbryder staten staar overfor.

Kunne ikke være mere enig...

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra Dublin
Tilmeldt 20. Jul 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 21:53

De offentlige midler skal jo gå til at forebygge, host host ... det virker ikke helt efter hensigten

Lasse:
Hvorfor skal de i svømmehallen og er der børn tilstede?

Det kan man jo spekulere på, men de kommer der i åbningstiden, så om psykiaterne mener at det at kikke på børn/kvinder for dem til at ændre adfærd det kan man jo kun gisne om....

MvH

Henriette

Professionel, hurtig oversættelse leveres til konkurrencedygtige priser

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 21:54

Sameh Niazy:

Som en stat regeres saaledes bliver samfundet. Hylder staten uciviliserede principper vil folket straebe efter uciviliserede vaerdier. Omvendt, -hvis staten styres efter de hoejeste normer og etiske principper vil folket straebe efter disse principper.

Henriette skriver at hun gerne vil "ofre" en uskyldig for at 1000 skyldige straffes. Altsaa legitimerer Henriette mord paa uskyldige saalaenge man har det "rette motiv".

Hvis en far myrder en datters voldtaegstforbryder vil han dermed ogsaa blive henrettet, paa trods af at han havde "det rette motiv". Altsaa kan man ikke legitimere noget motiv for uretfaerdige handlinger.

I princippet boer man ogsaa henrette bilister som begaar trafikdrab, eller kommer i ulykker hvor folk invalideres. -Hvis unge raeser i sine biler, og rammer et barn som bliver invalid skal disse unge saa ogsaa i princippet henrettes, idet disse unge har vist foragt for andres sikkerhed og legeme, paa samme maade som en voldtaegtsforbryder foragter sit offers sikkerhed og legeme.

Hvis en forbryder er doedsensfarlig saa skal han sidde i faengsel paa livstid, men hvis en forbryder viser sig at vaere uskyldig saa skal han kunen loeslades og tildeles erstatning idet at det er en forbrydelse mod en uskyldig.

Meget vel, vi går tilbage til stenalderen hvis vi fjerner diverse pædofile, mordere osv. på gaden.

Men hvis jeg skal vælge imellem et samfund som lader pædagogiske tankegange lade diverse monstre voldtage børn, myrde, overfalde osv. uden rimelig straf i forhold til hvad de har udført.

Eller

Give disse monstre den hårdeste straf overhovedet og spare 999 ofre og deres familier sorg.
Ja så kan du selv gætte dig til hvad jeg ville vælge.

Angående at samligne spiritus bilister med mordere er langt ude, den ene kan havde forudsaget en uagtsomt drab mens den anden går ud for at dræbe.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:55

DesignYOU:
men nej hvis DNA havde været i bulle eye så ja men der skal ikke herske nogen tvivl ;)

Problemet er, at der i denne (og i denne som jeg ikke kendte, men Google er min ven), må have været DNA der kan sandsynliggøre voldtægten. Med mindre der ligefrem også ligger videodokumentation, vil der være mange sager hvor det er påstand mod påstand, og her vil man sandsynligvis oftest tro på pigens forklaring.

Jeg Googlede lidt, som du nok kan regne ud :o) Og hvis man søger på "falsk anmeldelse af voldtægt" og lignende, kommer der nogle "spændende" resultater. Heldigvis fører langt de færreste til en retssag, og efterfølgende domsfældelse, Men jeg ville ikke være den der skulle beslutte at en anden skulle af med knoppen.

Og hvor sikre er vi på at de to dømte i denne sag, reelt er skyldige? Hvor godt fungerer retssystemet egentlig i Saudi Arabien? Jeg ved det ikke, men jeg ved at to mænd har mistet hovedet, så jeg må bare håbe at de reelt er skyldige.

Jeg er også stor tilhænger af en markant hårdere straf for voldtægt, problemet er bare at jeg har meget svært ved at forsvare det, når det langt fra er sikkert at dem der bliver dømt, rent faktisk er skyldige. Og jeg bliver aldrig tilhænger af denne stenalderstraf. Ligesom jeg heller ikke kan se det smukke i steninger. Men når man ser den glæde og entusiasme stenerne kaster sig over opgaven, kan man ikke lade være med at tænke, at de en gang i mellem bliver nød til at dømme nogen, så befolkningen har lidt at more sig med.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Dublin
Tilmeldt 20. Jul 09
Indlæg ialt: 38
Skrevet kl. 21:57

Jacob Rohde:

Og at man så derudover sidder trygt i sin danske patricierhus og morer sig over det...føj...føj...føj

Nu vil jeg ikke ligefrem sige at det er noget at more sig over, det er ens mening man fremkommer med, og at sige at det sender et signal som skrevet i starten af tråden, så er der altså stadig nogen som tænker sig om hvis de ved at den pågældende forbrydelse kan koste dem livet, men hvis de ved at de får 6 måneder i en sommerlejr son halvdelen af de danske fængsler er, så er det da klart at de ikke tænker sig om....

MvH

Henriette

Professionel, hurtig oversættelse leveres til konkurrencedygtige priser

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 22:01

Henriette Hansen:

Jacob Rohde:

Og at man så derudover sidder trygt i sin danske patricierhus og morer sig over det...føj...føj...føj

Nu vil jeg ikke ligefrem sige at det er noget at more sig over, det er ens mening man fremkommer med, og at sige at det sender et signal som skrevet i starten af tråden, så er der altså stadig nogen som tænker sig om hvis de ved at den pågældende forbrydelse kan koste dem livet, men hvis de ved at de får 6 måneder i en sommerlejr son halvdelen af de danske fængsler er, så er det da klart at de ikke tænker sig om....

MvH

Henriette

Sådan fungerer den virkelige verden bare ikke.

De aller aller fleste voldtægt og mord er affekt-forbrydelser (og typisk kender gerningsmand og offer hinanden). Dvs. at gerningsmanden sidder ikke i fire timer og overvejer om det nu er en god ide at voldtage ekskæresten. I disse tilfælde vil en strengere strag stort set ikke hjælpe.

Det er faktisk også derfor at økonomisk kriminalitet giver så strenge straffe, fordi at i disse tilfælde når folk typisk at tænke sig om og overveje mulighederne, og her kan de strenge straffe hjælpe.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 22:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jacob Rohde:

Sådan fungerer den virkelige verden bare ikke.

De aller aller fleste voldtægt og mord er affekt-forbrydelser (og typisk kender gerningsmand og offer hinanden). Dvs. at gerningsmanden sidder ikke i fire timer og overvejer om det nu er en god ide at voldtage ekskæresten. I disse tilfælde vil en strengere strag stort set ikke hjælpe.

Hvad straf vil du så byde forbrydere der gør det igen og igen?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:03

Lasse

Det er ikke en "straf" at henrette folk. Det er at befri dem for deres bevidsthed om at de har begaaet utilgivelige handlinger. -Den haardeste straf er at smide folk i faengsel og smide noeglen vaek.

Desuden skyldes mange seksualforbrydelser psykiske lidelser, hvilket vil sige at disse mennesker reelt boer hjaelpes til at goere en vis nytte for samfundet og faa hjaelp for deres lidelser i trygge rammer hvor de ikke kan udsaette andre for farer.

Psykopater og paedofile hoerer hjemme i psykiatrien og ikke i galgen.

Side 4 ud af 10 (95 indlæg)