|
Heldigvis kostede det ikke menneskeliv den gang, ej heller denne - men selv om jeg har den dybeste respekt for urmagerens heltemod, så er selvtægt og våbenbesiddelse altså en alvorlig sag. (Tjek selv efter i USA, Sydafrika, Indien, Rusland... you name it!) Røverne føler jeg ikke det mindste sympati for. Urmageren føler jeg såvel psykisk som økonomisk med... men,men,men: Vi lever i et retssamfund, og derfor synes jeg, at det eneste der skriger til himlen i denne sag, er det faktum, at urmagerens forsikring tilsyneladende ikke dækker de tab, som han gentagne gange har været udsat for. Hvis det havde været tilfældet, ville det nok være nemmere at handle "fornuftigt" og blot lade retsvæsnet om at straffe og dømme. Mvh. René |
Sigtes for drabsforsøg.....!?
|
I sagen om urmageren er det i første omgang urmageren der har begået lovbrud. Han købte pistolen INDEN disse røvere brød ind. Og det skal han naturligvis straffes for. At han så vælger at skyde vildt omkring sig, med fare for alle os andre der bevæger sig rundt i gaderne, skal han naturlgivis også straffes for. I hvert fald skal det afprøves for en domstol. Jeg vil satme ikke finde mig i at risikere at få en kugle i nakken, bare fordi han er ved at miste et par guldure. Satme nej! Hvad nu hvis en af kuglerne var røget gennem ruden og havde dræbt min datter? Ville det så ikke være rimeligt at jeg går ind i hans butik og vrider halsen om på ham? Så kunne hans kone komme og dræbe mig bagefter, og så kunne min søn dræbe hende. Ja, til sidst ville der nok blive helt fredeligt når vi alle ligger døde på fortorvet. Jeg mener at denne urmager har begået en meget, meget alvorlig forbrydelse, som kan komme til at koste mange flere butiksansatte livet. For hvad gør røverne næste gang de skal røve en urmager? Tror du de tager attrapvåben med? Eller "spilder" tid på at bagbinde butikspersonalet. Næh, de skyder dem da bare, for at være på den sikre side. |
Helt enig! Som der også næves ovenfor, så avler vold bare mere vold! |
|
Jeg er enig med deMib, Jeg har været en del i byen i mit liv, og det har altid været de samme af mine kammerater som har været oppe og slås. Jeg har i samme periode aldrig givet eller modtaget øretæver. Jeg klarer alt med et smil, og hvis det ikke virker, så smutter jeg. Det betyder utroligt meget, hvordan man møder aggression. Skubber man tilbage, eller retræter man. Folk som er aggresive i eg. byen er det typisk pga andre frustrationer i deres liv, og DET gider jeg ikke være boksebold for. NB: Som skrevet ovenfor; Hvorfor smider man kaffe i hovedet på en som står med en pistol for tindingen af ens niece? Så er man da ikke rigtig i hovedet!?! Så sætter man tydeligt sine guldure højere end hendes liv. Den guldsmed er da borderline - det er da vist ingen tvivl om :) |
|
Der var en der tidligere i tråden skrev at han bare skulle have lade dem løbe med det hele og så bare inkassere forsikringspengene dagen efter. Jeg har lige hørt i radioen, at grunden til at han selv tager affære bla. er at forsikringen kun vil dække 15% af hans tab. Så jeg kan bedre og bedre forstå ham. |
|
Hvis de kun dækker 15% så er det fordi han kun har forsikret sig for det. Man kan forsikre sig mod ALT i dag, men manden vil hellere spare pengene og smide kaffe i hovedet på tyvene, samt sætte alle andres liv på spil, end at betale den højere præmie. Som sagt - Borderline :) |
Det var mig der sagde det, dog ikke i samme tone som du genfortæller det ![]() Men enig med Claes vedr. dette. |
nogen gange må man også lidt opveje om det kan betale sig, hvor meget tror du ikke han er steget i forsikning efter 3 røverier, og nu er en ur forretning altså heller ikke det billigeste i verden at forsikre. Hvis man skal give 500 000 kr. om året i forsikning så ville det nok knække de fleste. Så jeg syntes ikke det fair at fremstille ham som en nærrigrøv. citat "manden vil hellere spare pengene" |
|
Nu kender jeg ikke præmien på en forsikring hos en guldsmed, men hvis han vælger at smide kaffe efter indbrudstyvene eller skyde som en anden dum cowboy, så er der ikke meget empati herfra. Herudover er det da stadigvæk et valg han har truffet. Han har ikke råd, eller vil ikke bruge sine penge på en større dækning, så hellere tage loven i egen hånd, og sætte andres liv på spil i samme omgang. |
Bliv gratis medlem
Jeg har lige hørt i radioen, at grunden til at han selv tager affære bla. er at forsikringen kun vil dække 15% af hans tab. Så jeg kan bedre og bedre forstå ham.