|
|
Sigtes for drabsforsøg.....!?
|
|
|
|
Om hans liv var i fare kan vi jo kun gisne om, det er heligvis op til domstolene at finde ud af den slags - men jeg tror nu først at ens liv for alvor er i fare i den situation, netop når man hiver sin pistol frem. Det er jo ikke så tit at folk bliver umotiveret skudt under røveri her i Danmark... endnu altså. |
Det synes jeg da bestemt ikke er uddebateret. Jeg kunne da godt tænke mig at vide hvorfra du har at man automatisk får skylden hvis man har lært selvforsvar? Jeg har også lært selvforsvar og har da tænkt mig at bruge det (med måde) hvis det bliver nødvendigt - men at jeg skulle få skylden kan jeg ikke i min vildeste fantasi forestille mig. /Claus |
https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden
Jeg er 100% enig i enig med dig Helmer. Jeg er sikker på at vold avler vold i disse situationer. |
|
Dato: 17-01-2007 12:23:07 Forfatter: Claus P Dato: 17-01-2007 11:41:28 Forfatter: Dimitri Hardorff Personer der har lært at forsvare sig selv, får i sidste ende skylden placeret hvis de forsvarer sig mod overfaldsmænd, så det er rigtigt Claus. Og så må det være uddebatteret. Det synes jeg da bestemt ikke er uddebateret. Jeg kunne da godt tænke mig at vide hvorfra du har at man automatisk får skylden hvis man har lært selvforsvar? Jeg har også lært selvforsvar og har da tænkt mig at bruge det (med måde) hvis det bliver nødvendigt - men at jeg skulle få skylden kan jeg ikke i min vildeste fantasi forestille mig. /Claus Flere af mine bekendte er blevet overfaldet, og da de har lært at slås, har de forsvaret sig selv. Efterfølgende blev overfaldsmanden gjort til ofret, da det rigtige offer kunne selvforsvar. I min verden hænger det på ingen måde sammen, at det er nemmere at få dømt overfaldsmanden ved at lade ham gennembanke dig, for derefter at anmelde ham... Og så er det punkt for mit vedkommende uddebatteret, da jeg ikke opnår noget ved at vedblive med at debattere det. |
Altså jeg blev også gjort bekendt med, da jeg startede i hæren, at jeg fremover kunne risikere at blive sigtet efter de paragraffer der findes for vold med våben. Mht til både kampsport, selvforsvar og anden "kamp" træning tror jeg at rationalen er at har man evnerne har man også ansvaret for hvad der sker osv. Men altså mit råd har nu også altid være til folk at løbe sin vej, det kommer man nu længst med :) |
|
Bare lige et interessant indlæg, der måske kan tale for at han reagerede som han gjorde. Fra ekstrabladets hjemmeside: "Det er ikke første gang, Michael Woollhead går til angreb på røvere i sin butik, der hyppigt er udsat for røverier. I 2004 kastede han varm kaffe i hovedet på røvere, som holdt en pistol mod tindingen af hans gravide niece. Bagefter slog han dem i hovedet med en stor skruetrækker, indtil de flygtede. Forinden nåede røverne dog at affyre et skud i butikken, som stadig kan ses i arbejdsbordet. Derfor er det måske ikke så mærkeligt, at Michael Woollhead reagerede voldsomt, da de tre røvere trak pistoler i går. Uanset at det tilsyneladende var attrapper." |
Ja det er klart. Din krop er et våben derfra og hvis du bruger det på en måde der ikke er i overensstemmelse med nødværgeretten, ja så bliver du dømt efter en strengere strafferamme end hvis du ikke havde dyrket kampsport. Men hvis du holder dig indenfor lovens rammer, så er der ikke noget problem. Jeg har også hørt om en sag med en Jiu-jitsu kæmper der blev dømt efter han blev angrebet med en kniv. Men det var altså fordi han gennemtævede angriberen til plukfisk efter han havde fået kniven fra ham og standset angrebet. Havde han bare stoppet der, så var han ikke blevet dømt. /Claus |
https://www.campaya.dk - ferieboliger og sommerhuse i hele verden
Bliv gratis medlem