Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bedste produkt til webshop?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg havde i går en super god samtale med en gammel ven. Samtalen gik på at han gerne vil starte en webshop, men han ved ikke hvad han skal sælge. Jeg gav en masse bud, men som han ganske rigtig sagde, var der mange konkurrenter på emnerne.

Jeg kunne godt tænke mig at høre jer med webshop om:

Hvad fik jer til at starte jeres webshop indenfor jeres branche?

var der mange konkurrenter da i startede?

og hvilke overvejelser gjorde i jer med hensyn til jeres konkurrenter?

Til alle jer uden webshop, hvad drømmer i om at starte og hvorfor i netop denne branche?

Mvh

Nis Jensen

Fra Islands Brygge
Tilmeldt 11. Aug 08
Indlæg ialt: 143
Fra  Creative Studio Skrevet kl. 21:11

Hej Nis
Jeg løber faktisk ofte på dette spørgsmål og derfor bliver jeg også nød til at svarer dig.

Jeg vil ikke mene at din kammerat er klar til at starte "en virksomhed" hvis han ikke engang selv ved hvad den skal gå ud på? Hvorfor bare åbne en virksomhed for at gøre det?

Hvis du ikke ved hvad du skal sælge, hvorfor du skal sælge det hvorfor skulle kunden så købe af dig?

Det jeg vil råde din kammerat til er hvis han drømmer om at åbne en virksomhed så skal han også finde sig en solid interesse. Hvis han har interessen og kan dele den med 3-5 andre, så kan han også åbne en webshop. Men er det så en webshop som skal holde ham oven vande rent økonomisk eller blot en forretning som skal lave lidt sjovt ekstra engang imellem.? Han skal også tænke over at selvom du har en webshop så kommer ordrer ikke ud til kunderne af sig selv, det er ikke bare en pengemaskine hvor folk indtaster dankort nummer og så tjener han masser i avance uden at rører en finder. der skal KONSTANT pakkes varer, sendes varer, købes pakker og frimærker, briges tid på at administrer shoppen, tages produkter retur, holdes system ved lige, indhentes nye og stærke samarbejdsaftaler OSV OSV. hvis han ikke gør det så kan han ikke holde forretningen i live.

Undersøg hvor seriøst at konkurrenterne gør det indenfor hans webshop, den webshop som han startede ud fra hans interesse. Jeg kender folk som har en webshop med vandpiber, deodoranter og perfumer, designertøj og så gar nogle som har en med de der gammeldags pynteservicetter. og hvem tjener flest penge?

Det gør hende som har pynteservietterne, fordi hun har mest interesse og mest passion for det som hun laver, og jeg kan love dig for at hun laver knaster på det og ved du hvad det fedeste er? hun elsker sit arbejde fordi det samtidig er hendes dybeste interesse.

Held og lykke jeg håber du/i/han vender lidt tanker

Mvh
Andreas Bo Rene Jensen - Tlf 24262601 (Midlertidigt nr. 29906517)

Fra København
Tilmeldt 5. Jun 08
Indlæg ialt: 755
Skrevet kl. 21:20

Spændende læsning.

Ja, det var jeg faktisk også lidt inde på igår. Lige meget hvilken virksomhed man vil starte, så er det bedst at gøre det på baggrund af en oprigtig og helhjertet interesse.

Fra Tåstrup
Tilmeldt 12. Aug 10
Indlæg ialt: 64
Skrevet kl. 22:10

Hej Nis

Det med at starte webshop lyder som en rigtig god ide, nemme penge, overskud, masser af tid osv.

Og dog, ligesom andreas siger, så er det ikke bare lige til, har haft 2 webshops nu, og har lavet den sammen fejl hver gang, jeg troede det var lige til.

Startede første gang med et lille budget og håbede jeg kunne bygge det op, derudover havde jeg en gut i hongkong som skulle sende vare og stå for shoppen, rimeligt nemt. Men ham her gutten ville ikke have PBS hvilke jeg ville have, han tog overpriser i det sidste styk tid af vores samarbejde, shoppen bliv aldrig færdig, da jeg mener han ikke rigtigt viste hvad han lavede, men i bund og grund kunne vi bare ikke samarbejde sammen.

Anden gang, havde jeg fundet endnu en patner som der viste alt om de her produkter osv. min patner fortalte mig en masse og og det virkede sam om hun havde 110% styr på dette. Men da jeg havde betalt for at få lavet en shop, og de første vare var kommet hjem, sprang hun fra, i starten tog hun ikke sin tlf eller overholdte sine aftaler, så jeg besluttede at køre siden videre, hvilke hurtigt mistede min intreresse, og kom aldrig rigtigt igang.

Men kan så spørge sig selv hvorfor jeg ikke gjorde siden færdig og tjent på den, men det er ikke det sammen uden motivationen og gejsten, som jeg har haft i starten af hver projekt.

Mvh

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)