Hej Jeg er klar over, at det i sidste ende er nødvendigt med en konkret vurdering, men håber nogen kan hjælpe med en besvarelse på det generelle: Underforudsætning af, at man flytter til et andet EU land med sin virksomhed og ikke længere har fast bopæl i Danmark: - Hvor lang periode må man opholde sig i Danmark før man alligevel bliver skattepligtig? - Virksomheden har flere forskellige aktiviteter, som klart kan adskilles. Gør det en forskel om man kun flytter nogle af disse aktiviteter eller dem alle? Kan nogen hjælpe? |
Hej Jesper,
Spørg Helle Thorning :)
- Jeg mener det er 42 dage du må opholde dig i Danmark, før du skal begynde at betale skat, som udlanskdansker.
- Her er det virksomhedens "place of operation", altså den fysiske placering af forretningen der afgør hvor du skal betale virksomhedsskat. Er det online det hele, kan det være lidt mere besværligt at afgøre, så vil jeg tror der bliver kigget på hvor dine kunder kommer fra.
Den første er jeg rimelig sikker på, den anden, er jeg lidt tvivlrådig omkring. Men jeg vil mene at det er enten eller. Enten sker driften fra DK eller også sker den fra et andet land.