Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO: Samme indhold på flere domæne-navne?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 17:13
Hvor mange stjerner giver du? :
  Jeg håber at der er nogle af de skarpe søgemaskine-optimerings-Amino''er som kan hjælpe mig med det spørgsmål:

Vi har vores hoveddomæne mediamouse.dk som om kort tid får et nyt indhold.

Vi har også en længere række domæner så som mediehouse.dk mediamouse.net m.fl.. Ideén er, at uanset hvad man skriver af disse, så kommer man til det samme indhold som er på mediamouse.dk

Men hvordan søren bør vi egentlig bære os ad, for at undgå at Google ikke straffer os eller vi nærmest kommer til at konkurrere om placeringen med os selv?

Vil det smarte være at have selve siden liggende på hoveddomænet mediamouse.dk og så blot lade de andre domæner videresende brugerne til hoveddomænet? Eller bør vi lægge de samme indhold op på både hoveddomænet og alle de andre domæner?

Jeg ved godt at den sidste løsning kræver en del mere serverplads, men det er heller ikke noget problem. Det vigtigste er blot, at google m.m. ikke bliver forvirret af at der er flere domæner som har samme indhold.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 17:31
Det smarteste ville være KUN at bruge et domæne og så lade de andre (301) redirecte ind på det domæne du vil bruge. For det første spreder du linkværdien over for mange domæner og for det andet, så er der problemet emd dublicate content, hvis det samme indhold findes på flere forskellige domæner :)

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Fra Næstved
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 00:55
I forhold til jeres ønsker med de andre domæner, så er smarteste løsning præcis som Marcel forslår. 301 redirects fra de andre domæner over til jeres hoveddomæne
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Indlæg ialt: 577
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 08:08
Dato: 14-01-2007 17:30:39 Forfatter: Marcel Fuursted Det smarteste ville være KUN at bruge et domæne og så lade de andre (301) redirecte ind på det domæne du vil bruge. For det første spreder du linkværdien over for mange domæner og for det andet, så er der problemet emd dublicate content, hvis det samme indhold findes på flere forskellige domæner :)

Ville det ikke være bedre at have en kopi af hovedsiden og i bunden af denne lave et link til hovedsiden, så linker alle domænerne til hovedsiden og indexeres af google, jeg vil mene at hovedsiden så vil få en høhere rank da x antal domæner nu linker til siden.

Jeg er ikke sikker på det virker, men i teorien gør det.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 08:23
Nej, Michael, det er en virkelig dårlig ide!
Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 08:39
Dato: 15-01-2007 08:22:32 Forfatter: Mikkel deMib Nej, Michael, det er en virkelig dårlig ide!

Hvad ville du anbefale, da det er måden vi gør det på idag.

Du er velkommen til at sende en PM, hvis du har en rigtig god betalingsløsning.

Vil du gerne se en af vores <a href="https://ravfund.dk">Ravlygter</a> i funktion eller evt. teste din egen er du altid velkommen på vores indendørs strand i Nordjylland.

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 09:44
Det anbefales at bruge 301 redirects. Så får du al værdien fra de andre sites til dit primære sites. Hvis du har indhold (forsider, undersider - tomater, tomater) der er ens, så er der mindst én af dem der deranker, kommer i supplemental index eller blive smidt ud

/Marcel Fuursted

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 09:49
Dato: 15-01-2007 09:43:38 Forfatter: Marcel Fuursted Det anbefales at bruge 301 redirects. Så får du al værdien fra de andre sites til dit primære sites. Hvis du har indhold (forsider, undersider - tomater, tomater) der er ens, så er der mindst én af dem der deranker, kommer i supplemental index eller blive smidt ud

Mener du jeg skal lave en redirect direkte på serveren, eller en redirect i index filen på ftp''en ?

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 09:51
Afhængig af så meget. Hvor mange filer/sider er der, som ligner hinanden? Er der kun tale om én, så gør det på den ENE fil (i headeren) og vælg en anden som indgangsside på det domæne. Er der tale om hele sites, så redirect fra serveren... Det er ihvertfald sådan jeg synes det er lettest

/Marcel Fuursted

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 06
Fra  Bærbar.com Skrevet kl. 10:04

Og dette:

IIS Redirect

• In internet services manager, right click on the file or folder you wish to redirect
  • Select the radio titled "a redirection to a URL".
  • Enter the redirection page
  • Check "The exact url entered above" and the "A permanent redirection for this resource"
  • Click on ''Apply''

Så det kan lade sig gøre på serveren.
Ret mig hvis jeg tager fejl :-)

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)