Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad er dit problem?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 18. Jan 09
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Namaste, alloha og godaften Aminoer

Har engang ladet mig fortælle, at når man henvender sig til folk på skrift, kan det være en god ide kort at opridse hvad ens eget ståsted er og hvilke forudsætninger man henvender sig på baggrund af.

Jeg er en ung gut, der altid har været fascineret af at kunne være sin egen chef. En dag starter jeg en virksomhed selv, det er sikkert og vidst. Det bliver godt nok ikke nu, da jeg slider på universitetet i Aalborg og det tager al min tid og lidt til. Derfor skriver jeg alene det her indlæg af nysgerrighed, interesse og indebrændt skabertrang.

Jeg har ofte læst herinde i forummet "hvilken virksomhed skal jeg starte". På udkig efter en god ide eller bare en ide eller noget inspiration til, hvilken virksomhed jeg skal starte. Dog bliver jeg hver gang slemt skuffet over alene at finde en masse negativitet og folk der i hvert fald ikke vil ud med deres over-super-total-bedste-ide, som de alligevel har glemt om en uge, eller folk, der med al respekt desværre ikke er særligt gode til at poste i det korrekte forum. Jeg er sikker på, at mange andre har det på samme måde.

Efter i en anden tråd at have videregivet en forbipasserende ide kom jeg så til at tænke på, at iværksætteri, som mange nok er bekendt med, er notorisk kendt for at udspringe af hverdagsproblemer. Der findes altså først et problem og det er løsningen på dette problem, der bliver til iværksætteri. Derfor synes jeg at vi skal have en tråd hvor folk - eftersom de ikke vil ud med deres gode ideer - i stedet kan dele hvad deres problem er. Hvad har i løbet af den sidste time, dag, uge eller måned irriteret/generet/forundret dig? For at der ikke går helt hat og briller i den kunne man hurtigt opstille nogle retningslinier, der selvfølgelig er til debat. Jeg vil gerne høre fra folk, hvor i landet kommer du fra og om du har et problem, enten i din hverdag, dit arbejdsliv, dit familieliv eller i din fritid. Om ikke andet, så kan tråden måske gå hen og blive sjov.

Skal jeg selv skyde den igang, så synes jeg, at:

- det er irriterende, at det er så svært at få et studiejob, selvom man har gode karakterer og er et imødekommende og organiseret menneske.

- Det er irriterende, at jeg aldrig kan huske hvilken skuffe jeg har sølvstaniol i og hvilken jeg har køkkenredskaber, selvom jeg bruger begge dele hver dag Stick out tongue

- Det er irriterende, at jeg ikke kan holde mig helt fra slik og sodavand, selvom jeg ved, at det er usundt.

Kosmiske hilsner

Fra Ringkøbing
Tilmeldt 15. Nov 09
Indlæg ialt: 191
Fra  Fjordens Wellness Skrevet kl. 21:52

det vigtigste er at du brænder for det du laver så skal det nok gå! :)

en ting jeg godt kunne tænke mig eller jeg kunne bruge men ikke har tid til at starte op er. wellness ting , redskaber m.m. fra udlandet. der er bare ting man ikke kan få i danmark og tit så er det for dyrt at købe her hjemme!

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:52

Jeg synes det er irriterende at der kun er 24 timer i døgnet, og at jeg skal sove nogen af dem! ..... nogle gode løsningsforslag? ;-)

Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 02:54

Lars Nielsen:

Jeg synes det er irriterende at der kun er 24 timer i døgnet, og at jeg skal sove nogen af dem! ..... nogle gode løsningsforslag? ;-)

COKE!

Spøg til side :-)

super god ide med tråden.

kan dog i skrivende stund ikke lige komme på noget

Nyt Projekt - www.celestina.dk

Kvalitets smykker på nettet.

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 03:10

Jeg hader at betale renter på mine private lån, når der samtidig står et større beløb på firmakontoen.

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 08:27

Jeg ville skam også ønske at der ville være flere timer på et døgn, samt at man ikke skulle sove, spise eller gå på wc, ikke af tvagt i hvertfald, kun hvis man havde lyst :)

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 17:43

Nicolaj Thomasen:
Jeg hader at betale renter på mine private lån, når der samtidig står et større beløb på firmakontoen.

Det er fordi du er en fedterøv med udbyttet eller ikke er tålmodig Stick out tongue

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 17:50

Nicolaj Thomasen:

Jeg tror godt man kan "låne" fra firmakonto til sig selv. Det har jeg ihvertfald gjort :) men altid betalt tilbage selvfølgelig. UDEN renter.

Fra København
Tilmeldt 23. Sep 10
Indlæg ialt: 53
Fra  stophash.dk (MilleTek) Skrevet kl. 17:54

Super indlæg :)  og helt enig i, at de fleste tiltag indenfor i værksætteri, udspringer af egne irritationer eller erfaringer. Jeg bidrager gerne med at sige, at jeg er drøn irriteret over, at have været irriteret over en lang række ting, deraf opfundet en lang række "dimser"  der alle strander på samme irriterende sted: Min tid, og kendskab til selv simple mekanismer (eks. for den ene: magnetisme) eller for den sags skyld, strander på manglende viden om hvor jeg kan gå hen med dem og være sikker på ikke at blive røvrendt af en anden "smart opfinder eller forretningsmand".

Så nu ligger mine 4-5 bedste opfindelser på papir, i en skuffe og den ene har jeg sågar måtte se realiseret (6 år senere) i lidt andet omfang men dog ud fra tilsvarende behovs analyse. Møg irriterende. Jeg ville umiddelbart blive kunde nummer 1, på et "Ny opfinder" site, der seriøst og engageret, modtager opfindelser og skaber kontakt mellem opfindere og potentielle fabrikanter eller rådgivere, naturligvis for en meningsfuld betaling. Og havde jeg evnerne og tiden, ville jeg sgu selv starte sådan et site :-) Ideer er der nok af

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 18:13

Nicolaj Thomasen:

Nu vil jeg ikke reklamere for et specifikt pengeinstitut, men der findes produkter på markedet der løser dette problem.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)