Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Invistering af penge

Side 6 ud af 7 (61 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 00:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Hvis du pumper billiarder og atter billiarder af kr ud i markedet, og begynder at bruge disse til at afbetale gæld, så kender vi vist alle konserkvensen...
Om det bliver hyper inflation eller meget høj inflation i en årrække er umuligt at sige, men der kommer en reaktion, og den kommer snart!

Jeg er enig i at der kommer en reaktion der må lede til højre inflation, spørgsmålet er bare hvor meget og i hvilke lande... igen spredning af investering til flere lande....

Fashion-Seller:
Hva er der ellers?

Vel alle andre aktiver som der finde - mad, medicin, våben, biler, tøj, og virksomheder = aktier:-)

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Skrevet kl. 00:47

DC Trading:
Derudover skrev jeg også "dygtige spekulanter" og er man dygtig, så er der ikke noget der hedder held eller uheld i ejendomsspekulation. Jeg kan skrive et bombesikkert investerings projekt herinde på Amino, hvis du vil se, at der faktisk findes investerings projekter der UMULIGT kan gå galt. Jeg vil så gøre det i en ny tråd, hvis folk er interesseret i at se det.

Jeg må nok i seng nu Sleep, men alt kan gå galt. Krig, terror, finanskrise, Stein Bakke, lande der går konkurs mv. intet er uden risiko.

Men hvis du er dygtig og er den bedste til det du gør, så er din risiko også mindre, men den vil altid være der.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:54

Anders Andersen:

Jeg er enig i at der kommer en reaktion der må lede til højre inflation, spørgsmålet er bare hvor meget og i hvilke lande... igen spredning af investering til flere lande....

Evt de lande, som har været involveret...

Anders Andersen:

Vel alle andre aktiver som der finde - mad, medicin, våben, biler, tøj, og virksomheder = aktier:-)

Biler? De mister da totalt værdi under en inflation...

Og aktier er det rene gift, hvis der går inflation i lortet...

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:55

Anders Andersen:

Jeg må nok i seng nu Sleep, men alt kan gå galt. Krig, terror, finanskrise, Stein Bakke, lande der går konkurs mv. intet er uden risiko.

Men hvis du er dygtig og er den bedste til det du gør, så er din risiko også mindre, men den vil altid være der.

Men guld og metaller har overlevet samtlige af de nævnte risikoer... Så er det ik sikkert?

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 00:58

Jamen der er vi en smule enige, men jeg gør kun i sikre projekter :)

Hvad skal man dog også med flere millioner i banken, hvis der flyver missiler og granater omkring dig? hehe Smile

Jeg skriver en ny tråd "En bombesikker investering" og så må folk komme med deres kritik og input. Eller gøre noget helt tredje, udføre projektet og blive tjene kassen Cool det kræver dog lidt ressourcer.

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Skrevet kl. 01:06

Fashion-Seller:
Men guld og metaller har overlevet samtlige af de nævnte risikoer... Så er det ik sikkert?

Der er ikke noget der er sikkert! guld priser går op og ned. Dermed er det ikke sikkert.

Men netop i de situationer som beskrevet, burde guld øge sin værdi. Spørgsmålet er bare om der er andet der øger mere (aktier i en våben virksomhed eller en medicin virksomhed??? :-) )

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Skrevet kl. 01:07

Lig et link her når du skriver tråden.

Enig - det dummeste er penge i madrasen.

Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 343
Skrevet kl. 01:21
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 21:52

Anders Andersen:

Vitality Source:

Altså, du mener, hvorfor skulle det være et dårligt råd at købe tilfældige udenlandske aktier?

- Af samme årsager som nævnt ovenfor (med udgangspunkt i trådstarters forhold: 100.000 der skal placeres, meget lav risiko, og 3 års horisont).

Men for mange andre kan det da være ganske godt råd at gøre som du skriver...det kommer jo an på mange af de allerede omtalte faktorer som horsiont, investeringsbeløb, risikoprofil etc.

Men jeg er nu stadigvæk lidt ulden ved det med tilfældige aktier - selvom der for er masser af tilfælde hvor aktie-analytikerne (formodet de bedste på feltet...) har ramt ligeså rigtigt (forkert...) som amatørerne.

mvh

Christian

Hej Christian

Når du køber aktier lader du dine penge arbejde og de er med til at skabe værdi igennem investeringer som sker i de virksomheder aktierne er investeret i. Det vil sige, i teorien hvis vi tror på iværksætter og virksomheder, så skal der komme flere penge retur end du invester. At invester er ikke som at gamble og er ikke et spil med en vider og en taber. Man skaber værdi og den værdi man skaber deles mellem aktionær og virksomhed. Problemet er at du har stor risiko hvis du invester i en virksomhed. Så kan det være det er Stein bakkers virksomhed du har investeret i.

Du får lav risiko ved at købe en portefølje af tilfældige aktiver, fordi du spreder din risiko i forskellige virksomheder som påvirkes af forskellige. f.eks. går vestas op når olie prisen stiger, mens Ford går ned. ved at købe 5-20 forskellige aktier så får du spredt din risiko så meget at Stein Bakker effekten næsten forsvinder helt. Nogle af dine aktiver vil gå ned og nogle vil gå op, men samlet set bør de i teorien øge, fordi de er invester i virksomheder som skaber værdi.

Tilfældige aktiver, fordi at der er folk som sider og analyser Mærsk aktien på fuld tid. De er uddannet til det og bruge 70 timer om ugen på at vide præsis hvad Mærsk aktien er værd. De ved alt om Mærsk. Du ved, at du tror det måske er en god virksomhed fordi du har læst en tilfældig artikel om Mærks. sandheden er at de professionel investorer ved mere end dig om Mærsk og bedre ved hvilken pris Mærsk aktien er værd, og hvis der er en tåbe som vil købe deres aktiver til en højere pris end de tror på, så sælger de gerne. - Konklusion du kan ikke udvælge aktier bedre end markedet, hvilket betyder du bare bør købe tilfældigt. Der bliver hele tiden lavet test hvor aber for lov at invester i aktier, og de vinder næsten altid over amatør investoren. Google det.

International, fordi nogle gange kommer der en finanskrise eller nogle kæmpe udsving som ramme nogle lande. Ligesom med at invester i flere forskellige selskaber spreder man sin risiko ved at invester i aktiver fra mange lande.

Ved at sprede din risiko på forskellige lande og virksomheder bliver risikoen meget lille. Det samme som bankernes investerings afdelinger gør. De laver en portefølje af international aktier og kalder den "Asisa inveset", men i princippet kan de ikke gøre det bedre end tilfældighederne vil det (og det så vi under finanskrisen)

Banken tilbyder 3,3% fordi de kan invester dine penge til et bedre afkast. Hvorfor lade banke tjene penge på dig og tage din profit. 3,3% er ikke meget mere end inflationen, som er tæt på at du med et afkast på 3,3% realt taber penge...

Men det er rigtigt, der findes transaktions omkostninger, og hvis investeringen er på under 100.000 giver det ikke meget mening sprede investeringen.... Hvis de 100.000 bare var et eksembel og det er tale om en million, så kan man sagtens sprede riskoen.

Ps. Folk i Grækenland, Irland, Spanien, Portugal, eller Island fik at vide de kunne sætte deres penge på en højrente konto i banken..... Det var ikke helt risiko frit. Risikoen er mindre i DK, men det samme er de 3,3% man får sammenlignet men hvad man fik på en højrente konto i island. "ingen risiko" findes ikke.

Jeg kunne selvfølgelig ikke lade den stå ukommenteret...:)

I bund og grund er vi jo enige et godt stykke hen af vejen...du fik vist bare ikke læst mit indlæg ordenligt...

Jeg påstår ikke jeg kan udvælge aktier bedre end analytikerne...:) Men en smule research skader ikke - i forhold til at vælge helt tilfældigt.

Jeg forholdte mig netop til de 100.000 kr i trådstarters tilfælde...og ikke en mio...da, der så er lidt flere muligheder.

Endelig bør du sprede din mio. på flere aktivklasser, fx på aktier OG obligationer, da de historisk har "svinget modsat". Du opnår en noget lavere risiko og et næsten ligeså stort potentielt afkast...

Mvh

Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 216
Skrevet kl. 21:54
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

......Og nu må I holde...der findes ikke stensikre investeringer med et højt afkast.......

Side 6 ud af 7 (61 indlæg)