Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Seriøs kritik af MLM

Side 5 ud af 7 (62 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant indlæg, Mikkel!

Dog kan jeg ikke undgå at bemærke en væsentlig faktor: Du beskriver MLM som en reklame-form, hvilket det jo for så vidt er - men så alligevel ikke...

En af de åbenlyse fordele ved MLM, er jo netop hele grundtanken; at produkterne formidles baseret på personlig anbefaling - hvilket giver en potentiel kunde en større tryghed - end i forhold til eks. en tv reklame, et radiospot eller en annonce, hvor "eksterne" personer eller budskaber søger at sælge varen.

Men godt ord igen - det var interessante betragtninger du kom med - specielt "MLM killers" er da et finurligt påhit ;-)

Da jeg vistnok ikke er "velkommen" i netop denne tråd, grundet min levevej, så vil jeg da bibringe mine kritiske problemstillinger iht. MLM, da jeg føler nøjagtig samme "forargelse" eller "irritation" over visse type selskaber, som personer udenfor branchen/eller det angrebne "kundesegment".

Det irritere da mig grænseløst, at jeg skal forsvare min egen branche mod MLM selskaber, som uvidst (nej, det er ikke uvidst!) af hvilke årsager opkræver flere tusinde kroner i start-investering for "retten" eller "licensen" til, at markedsføre visse typer produkter og dermed skaber en forretning på at pitche og rekruttere nye folk UDELUKKENDE baseret på indtjening skabt på ny-opstart.

Netop derfor oplever mange det, som du beskriver Martin, at man holder fætteren eller svogeren stangen, fordi han vil sælge dig en startpakke fremfor et egentligt produkt - eller rettere det vil han nu godt, men han er så begejstret ved udsigten til at tjene DEN større skilling på din opstartspakke fremfor det første produkt...

Allerede nu fornemmer jeg, at det beskrevne har været til diskussion utallige gange - ikke blot her på Amino - men det ligger i sagens kerne: De store stabile og dygtige selskaber i Danmark er ikke dem vi ser omtalt negativt i pressen eller i debatforums (ex. Amino) - læg mærke til at det som oftest, ja nærmest altid er selskaberne med den indholdsløse startpakke (læs: ret, licens) til flere tusinde kroner og hvor produkterne som regel er spil, telefoni eller et produkt man lige har fundet på til lejligheden; ligegyldige produkter eller services. Produkter som er set før nøjagtig mage til i forvejen etablerede og respekterede produkter.

Det er ikke selskaber som LR, Nu-Skin eller FLP der nævnes i pressen eller diverse tråde - det er heller ikke distributører fra de selskaber, som vikler sig ind i mudderkast med ikke-MLM folk.... Interessant, ikke sandt... læg mærke til dette faktum ;-)

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 18:11
Dato: 2/13/2006 9:54:03 PM Forfatter: Lasse Burholt

En af de åbenlyse fordele ved MLM, er jo netop hele grundtanken; at produkterne formidles baseret på personlig anbefaling - hvilket giver en potentiel kunde en større tryghed - end i forhold til eks. en tv reklame, et radiospot eller en annonce, hvor ''eksterne'' personer eller budskaber søger at sælge varen.

Det er bestemt ikke åbenlyst for mig - tværtimod. Når en ven, bekendt eller lign. formidler et produkt, er der rigtig mange som stoler på personen i en anden grad end en sælger nede i fx. Matas, reklamer eller radiospots. Og ligeså snart der er penge i mellem, så taler folk langt fra altid sandt, derfor er det bestemt ingen fordel for forbrugeren i hvertfald. Der er absolut ingen større tryghed ved at handle med MLM-folk uanset, om man kender dem eller ej - nærmere tværtimod pga salgsmetoderne (bla. agitation) er mere aggresive end i reklamer eller hos alm. sælgere i butikker..

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 08:09
Til NSE..

Har du PERSONLIGT dårlige erfaringer med at købe produkter af en Netværksdistributør du kender?

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 09:37

Mr Burholt

Prøv venligst og læs det aller første indlæg i denne tråd,
er der noget du ikke forstår, så sig endelig til.
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 10:05
Dato: 2/16/2006 8:09:27 AM Forfatter: Lasse Burholt
Til NSE..
Har du PERSONLIGT dårlige erfaringer med at købe produkter af en Netværksdistributør du kender?

Nej, jeg har aldrig koebt noget, men jeg har en kammerat, der engang proevede at saelge mig noget orange stads paa dunke. Det var sgu lige en tand for klamt, selvom der ikke var graenser for, hvor godt det var. Jeg tror, at han selv drak en dunk, og fandt ud af, at det var noget lort.
Jeg har det saadan, at jeg endnu ikke har set et reelt produkt fra en MLM organisation, som jeg ikke kan koebe i detailhandlen. 
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:30
Til Hans; du beder mig læse det første indlæg i denne tråd... det har jeg naturligvis. Og hvis det er en hentydning til at jeg ikke skal deltage med indlæg i netop denne tråd, så beklager jeg - det ligesom lidt for sent nu ;-)

Hvis der var en anden mening med din opfordring til mig, så venligst formulér dig knap så tvetydigt ;-)

Hilsner,
Lasse

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 11:42
Til NSE..

NSE svarer: Nej, jeg har aldrig koebt noget, men jeg har en kammerat, der engang proevede at saelge mig noget orange stads paa dunke. Det var sgu lige en tand for klamt, selvom der ikke var graenser for, hvor godt det var. Jeg tror, at han selv drak en dunk, og fandt ud af, at det var noget lort.
Jeg har det saadan, at jeg endnu ikke har set et reelt produkt fra en MLM organisation, som jeg ikke kan koebe i detailhandlen.

Til NSE..
Med et sådan svar er du ikke så forfærdelig interessant at tage seriøs iht. dine tidligere udtalelser. Tag det ikke ilde op, men forstå min pointe: Kan jo ikke tage kritik af noget du IKKE har oplevet, som særligt interessant at diskutere videre på.

Nu kan du sikkert ikke huske hvad det præcis var for et produkt din kammerat ville sælge dig - men har en formodning om det muligvis har været Aloe Vera Gel - og du skal ikke indhente ret mange basale fakta om netop det produkt, før du vil se at det bestemt var VÆRD at evaluere.

Jeg er ikke affilieret med netop det produkt, men kender det udmærket. Blot fordi din kammerat ikke drikker det mere er ikke ensbetydende med at det er noget lort - OG det er da ej heller ensbetydende med at du på den baggrund kan gøre dig klog på køb af produkter gennem eks. en kammerat fra et netværksselskab, NÅR du rent faktisk aldrig har haft den oplevelse ;-)

Det kunne jo tænkes din kammerat ikke drikker det længere fordi han blev træt af at høre sin SÅKALDTE VENNER kalde det noget "lort", selvom netop de ikke har taget sig tid til evaluere det (og så iøvrigt glæde sig over at produktet sandsynligvis var omfattet af fuld returret, hvis det ikke levede op til sine forventning eller de forventninger som sælger stillede i udsigt).

Comprende?

Og ikke mere fnidder i det spørgsmål - men gør dig selv en tjeneste - tag en tjekker på det produkt du blev præsenteret for, det er sikkert slet ikke så tosset endda ;-)

Venlige hilsner,
Lasse

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:12
Dato: 2/16/2006 11:41:52 AM Forfatter: Lasse Burholt
Med et sådan svar er du ikke så forfærdelig interessant at tage seriøs iht. dine tidligere udtalelser. Tag det ikke ilde op, men forstå min pointe: Kan jo ikke tage kritik af noget du IKKE har oplevet, som særligt interessant at diskutere videre på.
[...]Jeg er ikke affilieret med netop det produkt, men kender det udmærket. Blot fordi din kammerat ikke drikker det mere er ikke ensbetydende med at det er noget lort - OG det er da ej heller ensbetydende med at du på den baggrund kan gøre dig klog på køb af produkter gennem eks. en kammerat fra et netværksselskab, NÅR du rent faktisk aldrig har haft den oplevelse ;-)

Nu bliver du altså en tand for useriøs, til at jeg kan lade være med at blande mig. Ovenstående argumentation kan aldrig blive gyldig - det svarer til, at jeg ikke kan tillade mig at tale ondt om Nigerianske enker der vil forære mig 200mio, fordi jeg aldrig har taget mod tilbuddet. Man kan uden problemer tillade sig, at stille spørgsmålstegn ved den type forretning som udelukkende er baseret på de eksisterende vendskaber.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 13:51

Hej Tommy,

Det var da ellers noget af en sammenligning, sådan at bringe de stakkels enker ind i debatten.. ;-)
De er nu ellers ihærdige - er såmænd gået fra EMAILS til SMS og nu også telefonopkald for mit vedkommende ;-)

Men... det er fuldstændig fejlagtigt at have den opfattelse at netværksdistribution udelukkende er baseret på "venskaber"; men er det almindeligt kendt at man deler gode produkt/og produkterfaringer med såvel venner, som bekendte eller familie.

Tænk dig om Tommy - tænk på alle de gange du har talt godt om et givent produkt, en service, en film --- whatever - ting, hvor du sagt til dine venner:

Tag ind og se den film, den er herrego´!
Bliv kunde hos Telmore - det er bare konge
Spis på X restaurant, de laver bare go´ mad!
Så du "24 timer" igår? Total iorden afsnit, se med næste uge!
Jeg købte denne trøje hos Mr. butikken - ham ekspedient Ole er bare alletiders
Osv.
Osv.
Osv.

Nu har jeg ikke tjekket op på hvad du lever af - men formoder da - såfremt du driver forretning - at du sikkert ikke ville have noget imod hvis JEG gav dig referencer, baseret på egne gode erfaringer. Faktisk vil jeg påstå at alle typer forretning faktisk ikke kan leve uden referencer. Det er ihvertfald et ret så væsentligt element.

Hilsner,
Lasse

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:25
Læs venligst indledningen til denne debattråd igen, hvor det tydeligt fremgår at ... "denne tråd reserveret til debattører der IKKE selv er indvolveret i MLM virksomhed og som er kritiske overfor dette fænomen." - du bedest venligst respektere dette på samme måde som vi, der er mere kritiske overfor MLM, har respekteret den anden debattråd der er åbnet med omvendt fortegn.

Side 5 ud af 7 (62 indlæg)