Efter flere opfordringer har jeg lavet en ny forside til min webshop med telefoner til ældre. vh |
Hej Henrik,
God idé først og fremmest. Jeg ved min farfar kunne godt bruge en af dine telefoner med større taster og din telefon-guide funktion er virkelig godt tænkt og den virker. Super til kunder der ikke kender produkterne, men går efter helt specifikke funktioner.
Hvis du gerne vil vide hvad der virker og ikke virker på din forside, vil jeg anbefale at du spørg dine kunder. Det kan du ret nemt gøre med Google website optimizer. Det giver helt klart det bedste svar og det koster ikke andet end et par timer hos en designer og et par timer hos en programmør. Du kan også prøve http://visualwebsiteoptimizer.com som ikke kræver kodning.
Jeg har også kigget på resten af din shop og fundet følgende ting som du evt. kunne kigge på:
Mulighed for større skrifttype i shoppen til svagt seendende besøgende/kunder? Det er jo dit segment så der kommer nok en del besøgende der kunne bruge det.
Hvorfor skal man mellem varenummer, produktnavn eller varenummer og produktnavn i søgefunktionen? Er det så ikke nemmere at den permanent står på varenummer og produktnavn?
Hvis søgningen ikke giver noget resultat, kan du hjælpe kunden videre ved at komme med forslag til hvordan man skal søge for at finde noget eller ved at skrive din kontakt info så kunden nemt kan kontakte dig og få råd.
Måske vise hvad der følger med når man køber en mobil tættere på selve telefonen, istedet for allernederst på siden.
Vise kontakt info unde et menupunkt der hedder kontakt og ikke under "om os" Det virker ikke logisk. Jeg forventede en firmaprofil under "om os" menupunktet.
Jeg ville nok fjerne kravet om passwordet i din checkout process. Jeg kan ikke se hvorfor jeg SKAL oprette en konto, bare for at købe en mobil. Har du set i din analytics salgskanal hvor mange der falder fra lige der? Jeg tror der er gratis omsætning at hente der.
Det var lidt mere en blot din forside, håber det er okay og at du kan bruge det til noget.
Mvh. Peter Munck