Hej Mads,
Beklager den lange tekst, men der er et par gode konstruktive guldkorn heri.. om du vil bruge dem er op til dig..
For det første, så er konceptet meget diffust for mig - tager du ud til arrangementer og tager billeder, og så kan alle folk efterfølgende bestille billederne på din hjemmeside? Uanset om jeg gættede rigtigt, så burde det ALDRIG være mit job at regne ud, hvad dit koncept er..
Så få præsenteret dit koncept på forsiden som det første.. helst i både ord og billeder (grafik)..
Jeg synes designet er meget kedeligt og intetsigende.. Jeg savner lidt kant - noget der måske underbygger konceptet.. eller noget der siger noget om dig og din virksomhed.. jeg kan desværre ikke gøre det mere konstruktivt end det her, da jeg er usikker på konceptet.. men det virker lidt som om det er et gratis template, hvor du bare har ændret topbilledet og indholdet..
Nu læste jeg lige årsagen til navnet - det er en god historie.. måske man i designet skulle inddrage historien på en eller anden måde.. men det kommer igen an på konceptet..
Et par brugervenligheds tips, når jeg lægger et billede i kurven fra forsiden, så bliver jeg automatisk flyttet over i indkøbskurven.. det finder jeg unødvendigt.. hvis jeg vil bestille 5 billeder, så er det irriterende, at jeg hele tiden skal gå tilbage til billed-oversigten efter hvert billede.. du bør så lave en mere markant bestil-knap.. ved den lille indkøbskurv i højre side
Det er iøvrigt super godt, at du viser miniaturer af billederne i indkøbskurven.. både den i højre spalte og den "store" indkøbskurv..
Pas på med forkortelser "DM i PH 2010".. giver ikke meget mening, hvis man ikke ved, at PH står for politihund.. men hvis din målgruppe er bekendte med sådanne forkortelser, så er det selvfølgelig helt i orden at bruge dem.
Jeg vil droppe "ikon"-billederne for underkategorierne.. jeg troede et kort øjeblik, at det var nogle andre billeder jeg kunne købe.. så du skal sørge for de skiller sig mere ud fra dine produkter.. evt. rigtige ikoner.. selvom det vil blive svært og tidskrævende, så kunne det godt give et godt resultat.. evt. lav nogle faste underkategorier, såsom lydighed, træning, konkurrencer osv. på den måde kan du bruge samme ikon for konkurrence til "DM i PH 2010" og igen til næste år, når det er "DM i PH 2011".. teksten vil jo afsløre, at det er forskellige konkurrencer..
Som bruger bør det aldrig være nødvendigt at skulle oprette en bruger for at bestille produkter.. sørg for man kan gå direkte til kassen fra indkøbskurven.. det andet skræmmer nogle folk væk..
Drop webmaster linket i bunden - det virker uprofessionelt.. desuden er det jo dig selv.. du gør det sandsynligvis pga. link-building, men det sender et uheldigt signal.. webmaster er generelt et uddøende udtryk..
I stedet for gul mouse-over baggrund på links (på produktsider med mere end 20 billeder) , så brug en lys blå.. måske næsten helt hvid..
Nu så jeg lige din argumentation for ikke at optimere til 1024x768.. og det holder ikke.. der er stadig omkring 15 % og det er faktisk den 2. mest brugte skærmopløsning.. flere end 1280x1024.. og kun 6% færre end nr. 1...
http://www.fdim.dk/Statistik/teknik/skaermoploesning
god fornøjelse
Martin