Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM på en ny måde

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12315
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære venner

Denne tråd er reserveret MLM venlige mennesker og er derfor ikke beregnet til at diskutere om MLM er skidt eller kanel. Den debat køre i alle de andre MLM tråde.

Her kan folk der er i gang med at MLM, eller er åbenhjertet interesseret, diskutere koncepter, metoder og andet der fremmer jeres forretning.

Så nu er jeg meget spændt på om det kan lade sig gøre at føre en konstruktiv diskussion, eller om det eneste spændingsfelt drejer sig om for og imod MLM.

Kom så igang James, Frøsse, Palle og alle jer andre hajer og Mikkel, stay out.  

Dbh Martin

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 22:12
Kære Martin – og alle andre venlige Aminoer

Først til dig Martin – cool tråd – og jeg vil således hellere end gerne ta imod din positive invitation omkring en KONSTRUKTIV og OBJEKTIV dialog omkring MLM – og det som fortsat bannerfører for denne – for mig så åbenlyst geniale afsætningsform.

Og som tidligere skrevet; networkmarketing ER kommet for at blive!!!

Og ikke mindst fordi jeg gerne vil vise, at jeg ER et (MLM) venligt menneske

Endvidere har jeg sku ærlig talt, længe summet med en idé om, at skabe en egentlig ”showcase” omkring MLM - og vel at mærke HER på sitet – LIVE og ”on going”!

Dette for at vise, at networkmarketing rent faktisk KAN lade sig gøre – eller også kan det ikke – og i så fald er jeg jo blot et fjols…………….og nogen får ret – og dermed ”håneret”

Jeg vil lige sove på tingene og finde ud af, hvordan og hvorledes jeg kan/vil skrue et koncept sammen, der altså vel at mærke kan følges her på sitet ”LIVE” og ucensureret……..!?!

Med andre ord; "I´ll be back"

Men det naturligvis KUN med Eders velsignelse – altså dig gode Dr. Thorborg………???

(P.S. Og ”nej tak” jeg behøver IKKE gode forslag, andre interessenter og/eller ønsker at andre tager idéen op, da dette skal tjene til et muligt indblik for udenforstående i, hvad MLM virkelig er – og kan være – på godt – og muligt ondt……!?!)
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 02:23

Hej Martin

Det må siges at være et kanon initiativ til en god og konstruktiv tråd.

Når jeg har hilst på Ole Lukøje ser jeg frem til, at give mit bidrag. En tråd som denne er faktisk lige præcis hvad Amino (og øvrige debatter) står og mangler. På samme måde, som man giver og modtager råd, vejledning osv. på det øvrige forum. Så jeg vil oven i købet mene, at denne tråd er startskudet til en debat der efterhånden er ret kritisk på Amino og jeg ser personligt meget frem til hvad I andre har at byde på af små guldkorn.

Så jeg graver med glæde stridsmotorsaven ned og jeg vil se frem til at se, hvad vi kan få ud af en tråd som denne. - En stor applaus til dig Martin.

Mvh.

James
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 14:18

Hej allesammen

Jeg kan se at modstykket til denne konstruktive tråd er blevet oprettet og det er i grunden også fint nok, at der er reserveret en tråd hvori al mudderkastet og de talrige sure opstød kan finde sted. Det morer mig naturligvis, at trådens opretter har fundet tid til at oprette denne tråd, mens alle mine kritiske spørgsmål til vedkommende (på en anden tråd) stadig står pinlig ubesvaret hen, men nok om det. For nu skal der gang i en konstruktiv debat.

Det jeg som udgangspunkt vil lægge ud til debat er 2 ting.

Først og fremmest er der som bekendt en masse forskellige MLM firmaer, som alle har med forskellige produkter at gøre og som alle behandler deres forretning på forskellige måder.

Dernæst er der i disse firmaer selvsagt en masse forskellige repræsentanter, som alle ligeledes driver en forretning på mange forskellige måder.

Det jeg vil lægge op til debat er hvordan I mener man bør håndtere sin MLM forretning korrekt og dermed både få en positiv vækst, men samtidig køre en anstændig forretning?

Fakta er, at med så mange forskellige firmaer og repræsentanter, så kan det ikke undgås at der findes brodne kar imellem og det kan ikke undgås at folk enten pga. uvidenhed eller stædighed kommer til at drive forretningen på en forkert og/eller etisk måde.

De fleste af os bliver på forhånd stemplet som den der stereotype MLM person, der ivrigt prøver at pakke venner og familie alle mulige ting på. Ironien i dette er, at denne stereotype faktisk passer bedre på "dørsælgeren" og en person der beskæftiger sig med MLM på den rigtige måde er hverken sælger eller går fra dør til dør.
Så en lille bemærkning her ville være; synes I at det er fair, at I skal stemples og dømmes udfra ANDRES fejlagtige behandling af deres forretning?

Jeg giver naturligvis selv mit bidrag, til de ting jeg lægger op.
Lad mig først sige, at jeg hele vejen igennem mit forløb i MLM ikke har drevet det jeg ville betegne som en positiv forretning. Sagen var den, at jeg ikke modtog den fornødne støtte og hjælp fra min daværende upline og det gjorde at jeg begik nogle fejl.
Men det der skete var, at jeg hurtigt tog skeen i egen hånd og selv undersøgte tingene. Så selvom jeg som udgangspunkt begik nogle fejl, så lærte jeg hurtigt hvordan jeg bedre behandlede forretning på en mere positiv måde. Men jeg indså også vigtigheden i, at de mennesker jeg selv involverede i MLM skulle hjælpes og den dag i dag knokler jeg stadig på deres vegne og hjælper dem til ikke at begå de samme fejl som mig.

Dette er dermed en af de vigtigste ting indenfor MLM og en af de ting der virkelig adskiller MLM metoden fra pyramidespils metoden - lad mig forklare....
I MLM indgår man i et teamsamarbejde, hvor man udveksler erfaringer, hjælper hinanden og laver sparring. Kort sagt laver man forretning med hinanden på et mere seriøst plan, end i pyramidespillene, hvor man uhæmmet blev kylede folk ind i systemet. - Et problem er, når folk bruger pyramidespilsmetoden i en MLM forretning... for det er ikke holdbart.

Men en anden ting er, at man som udgangspunkt typisk hiver fat i venner og familie. Folk har derfor en ide om, at man bliver den "påtrængene idiot" og selvom det på nogen passer, så er det stadig en fordom, som mange af os ikke har fortjent at blive dømt udfra.
Personligt har jeg stadig de samme venner og familie som før. Nogen af dem er med i mine aktiviteter og nogen er ikke.. længere er den sådan set ikke, for nogen synes det var interessant og andre var ligeglade. Dette accepterede jeg - hvor svært kan det være.
Tilmeldt 17. Aug 05
Indlæg ialt: 577
Skrevet kl. 02:37

Hej Aminoer

Hvis jeg forstår MLM eller rettere James indlæg her i denne tråd korrekt, så svarer MLM lidt til når din lokale bank eller forretningsdrivende via reklamer beder dig om at henvise en af dine venner til deres biks mod at du får en "dejlige reklameT-shirts" - måske nok en kende forenklet:-)

Er det muligt at opstille og især blive enige om nogle retningslinier der kan hjælpe andre på vej i denne jungle, således at der fremkommer et etisk regelsæt for hvordan man driver MLM på forsvarlig måde?

Umiddelbart vil jeg mene at et sådant regelsæt, hvis det ellers er sobert og forholder sig til både markedsføringsloven og de regler vi ellers lever efter, at det kan forelægges evt via Dr. Thorborg hos Forbrugerrådet til deres kommentar.

Med venlig hilsen

Lars C
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:25

Hej Lars C,

MLM og direkte salg har skam sammensat nogle etiske regler, som ordentlige virksomheder og deres distributører skal rette sig efter.

Bl.a. må der ikke tages et stort gebyr - mere end et par hunderede kroner - for at komme i gang.
Købte produkter skal kunne returneres i uåbnet stand inden for 1 år med min 90% refusion.

Du kan læse det hele her: www.disafo.dk eller her www.fedsa.be eler her www.wfdsa.org
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 14:37

Hej Palle

Hvis du tænker dig rigtig godt om, så kan du også godt se at et etisk regelsæt og den måde man behandler forretningen ikke har noget som helst at gøre med hvad folk skal have op af lommen. Lad mig give et eksempel derpå:

Hvis du nu formidler ex. Nu Skin og lad os sige (for sjov) at du ikke overholder markedsføringsloven og at du lover guld og grønne skove etc. - Så er det jo ligemeget om det blot er et par hundrede kroner det drejer sig om. For du har stadig taget forretningen og behandlet den forkert.

Lad os dermed sige, at jeg formidler en forretning, som kræver en investering på 4.000 kr. Jeg hiver fat i en person, som jeg mener har interessen på en ordentlig og sober måde. Jeg fortæller helt konkret hvad vi har med at gøre etc. Jeg smører ikke tykt på og jeg lyver ikke. Så har jeg jo taget forretningen og behandlet den mere korrekt.

Nu er de to eksempler blot rent hypotetiske. Men som du kan se, så har det ikke rigtig noget at gøre med hvad der skal smides af penge. Det jeg meget hellere ville høre noget om er, hvordan du håndterer dine forretninger og hvordan du mener er den korrete måde at arbejde på. Det er jo det, som jeg lægger op til debat.

Mvh.

James
Tilmeldt 29. Aug 05
Skrevet kl. 14:45
Dato: 11/1/2005 2:36:32 AM Forfatter: Lars C

Hej Aminoer

Hvis jeg forstår MLM eller rettere James indlæg her i denne tråd korrekt, så svarer MLM lidt til når din lokale bank eller forretningsdrivende via reklamer beder dig om at henvise en af dine venner til deres biks mod at du får en ''dejlige reklameT-shirts'' - måske nok en kende forenklet:-)
Er det muligt at opstille og især blive enige om nogle retningslinier der kan hjælpe andre på vej i denne jungle, således at der fremkommer et etisk regelsæt for hvordan man driver MLM på forsvarlig måde?
Umiddelbart vil jeg mene at et sådant regelsæt, hvis det ellers er sobert og forholder sig til både markedsføringsloven og de regler vi ellers lever efter, at det kan forelægges evt via Dr. Thorborg hos Forbrugerrådet til deres kommentar.
Med venlig hilsen
Lars C

Hej Lars

Nu var det slet ikke min hensigt, at overse dit indlæg og derfor vil jeg gerne tage bolden op.

I MLM har vi jo med mennesker at gøre og der følger nogle etiske regelsæt. Dette i sig selv er en svær størrelse, for alle mennesker er jo forskellige og det der ikke støder den ene vil støde den anden osv.
Men alligevel kan vi jo hurtigt blive enige om, at der er nogle "do''s and do not do''s" i MLM ligesom der er det i andre forretningsformer.

Nu er jeg typen der helst vil undgå at skulle linke folk hen til div. statestikker osv. - Jeg vil derfor blot komme med nogle af mine egne bud - from the top of my head.

Først og fremmest vil jeg mene, at man skal være ærlig og åben...
Når man formidler et MLM koncept, så er det min mening at man gør det, fordi det også er det værd. - Dette vil sige, at jeg ikke mener det er reelt at skulle slå på hvor meget man kan tjene eller hvad man går og drømmer om. - I mine øjne bør man fokusere på hvilke behov det givne firma kan dække og selvfølgelig skal det også illustreres hvad der ligger i at formidle ideen videre.
Men hovedsagen er, at hvis personen ikke får dækket et behov eller ser en relevans i, at kunne dække andres behov... jamen så er det jo ligemeget alligevel og så er det bedre for begge parter og lade det ligge.

Derudover synes jeg, at man skal tage tyren ved hornene og forsælle hvad der skal investeres af kroner og ører. Som udgangspunkt er der ingen ide i, at forsikre folk om at de nemt og hurtigt kan få deres indtjening tilbage. Folk bliver præsenteret for et koncept der som udgangspunkt gerne skulle være investeringen værd og når det er på plads, så skal man selvfølgelig fortælle hvilke resultater der skal til før de kan forvente at hente deres investering hjem. - Med dette er der ikke tale om at sige; "Det vil tage dig x antal uger/måneder". Det drejer sig om at sige, at når "det" resultat er lagt, så ser tingene således ud og så fremdeles.

Generalt bør man holde sig fra ord som: nemt, gratis, bedre end... og alt hvad der har med de tidsmæssige dimentioner at gøre - for tiden er en illution.

.... *Jeg fik lige en telefonopringning og tabte tråden*

Jeg håber det som udgangspunkt er ok... jeg supplerer op senere..

Mvh.

James
Tilmeldt 13. Aug 05
Indlæg ialt: 214
Skrevet kl. 16:32
Lad os lige vise alle "de sure opstød" at vi kan føre en sober debat omkring NM - og udveksle erfaringer med hinanden - please - et eller andet sted er vi jo i samme båd...!?

Jeg mener, at hele humlen med at vælge firma, samarbejdspartnere og kunder jo handler om tillid og troværdighed.

Hvis jeg ikke havde haft tillid til min sponsor og firmaet eller de virkede utroværdige, så ville jeg jo aldrig have startet med at arbejde på denne utraditionelle måde og indgå et samarbejde med dem..!?

Dermed også sagt at det faktisk kan være mere eller mindre tilfældigt, hvilket firma man pludselig bliver introduceret for, samt hvem den såkaldte sponsor er...!?

Dette giver jo selvfølgelig både fordele og ulemper - da det jo er vidt forskellige forudsætninger, som folk har med at gå i gang med denne forretningsform. Det er jo en slags screeningsproces, hvor man ikke på forhånd kan vide, hvem der er gjort af et sådant stof, der gør, at de får succes med forretningen.

For det er klart, at ikke alle kan se ideen med forretningen samt produkterne - for hvis det var tilfældet, at alle sagde ja, så ville firmaet jo ikke have brug for os til at markedsføre sine produkter og serviceydelser...!?

Så det er vigtigt at forstå, at NM er IKKE for alle - det er en niche for de få, der er villige til at ofre sig for det stykke arbejde, der nu engang kræves.

Man skal ikke overbevise folk om at gå i gang med forretningen - for ellers skal man formentlig også overbevise dem om, at de skal begynde at arbejde.

Man skal vise forretningen for folk og selv lade dem tage en beslutning - og NM er for de folk med gå-på-mod, "blod-på-tanden" samt vedholdenhed.

NM er ikke et 100 meter løb - men et marathon.

Man skal tænke langsigtet og visionært.

For selvfølgelig tager det tid, tålmodighed og vedholdenhed at opbygge, oplære og træne en organisation på fx 100 mennesker - det er jo logik. Og det kan selvfølgelig ikke lade sig gøre alene - dette kræver jo selvfølgelig TeamWork.

Hvilket er et andet meget vigtigt forhold i NM - at man har sin egen forretning - men man er aldrig alene.
Man har altid en sponsor, upline, downline, sideline eller crossline at trække på - alle hjælper alle - eller det burde de i hvert tilfælde - det er kun til gavn for alle. For man kan ikke selv være alle mulige steder på samme tidspunkt.

Det aller vigtigste er - men det ved alle forhåbentlig i forvejen - at når man sponsorerer nye folk, så er arbejdet ikke færdigt i det øjeblik at repræsent-aftalen er underskrevet og sendt ind til firmaet - det er faktisk først her, at arbejdet starter.
For hvis ikke at den nye person hurtigst muligt får succes med forretningen, så er der en meget stor risiko for, at de hurtigt falder fra igen og finder nye græsgange. 
Udskiftningen kan være meget stor - og det er selvfølgelig en af grundenen til branchens blakkede ry - at hvis man ikke får den nødvendige træning samt oplæring og bliver klædt ordentlig på - jamen så falder man hurtigt fra igen - især pga. alle de sure opstød og mindre positive tilkendegivelser.

Jeg har lige været til et Internationalt Trænings Seminar i München i weekenden - og der fattede jeg for første gang - at det primære faktisk ikke er pengene - dette er kun sekundært - det primære er:

Creating relationships - skabe kontakter.
Building networks - opbygge netværk.
Building people - opbygge folk.
Building leaders - opbygge ledere.
Personal development - p
Fra Vemb
Tilmeldt 18. Sep 05
Indlæg ialt: 637
Skrevet kl. 07:50
Dato: 10/31/2005 2:18:09 PM Forfatter: James

Så en lille bemærkning her ville være; synes I at det er fair, at I skal stemples og dømmes udfra ANDRES fejlagtige behandling af deres forretning?

James, hvis jeg lige skal svare på dit spørgsmål, så NEJ. Det er ikke fair, men sådan er verden jo desværre skruet sammen.
Vi ser lidt et lignende problem med indvandrerne i Danmark. Nogle af dem laver ballade, men det kommer til at gå ud over dem alle sammen og når først Hr. og Fru. Danmark har fået indprintet en holdning, så skal der meget til at ændre den. Dermed ikke sagt, at det ikke kan lade sig gøre. Men det tager tid og man bør nok overveje om det er tiden værd? I starten tænkte jeg "ja det er tiden værd", men jeg må indrømme at jeg bevæger mig væk fra dette.

At folk har holdninger som er anderledes end mine, gør ikke, at jeg skal "spilde" min tid på at forklare dem hvorfor de tager fejl. Jeg er ikke prædikant og jeg har det ikke som mål i livet, at få folk ind på det rigtige spor. MEN.....

...derfor synes jeg stadig, at denne tråd er rigtig fornuftig, for den kan måske (i det små), gøre at færre mennesker voksede op med en negativ holdning om f.eks. MLM. Jo færre dårlige ting og jo flere gode ting folk hører, desto mindre negative må de formodes at være/blive. Så på samme måde som indvandrerne ville (over tid) kunne ændre det generelle billede af dem, ved at tage fat i egne rækker, så mener jeg, at vi ville kunne gøre det samme i MLM.

Just my 5 cents

Medstifter af Marketers.dk - Danmarks Affiliate Marketing Forum

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)