Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken bonusplan er bedst?

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)
Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Korntved:
og så en KOMPENSATION som giver mening i forhold til produkter

Hej Lilian

Det er da rart at høre fra dig igen.

Jeg mener godt, at man kan skille produkter/ydelser fra kompensationplanen. Det er efter min mening to vidt forskellige kategorier. Mit spørgsmål drejede sig udelukkende om planen. Jeg tænkte mere i retning af arbejdsindsats kontra godtgørelsen. Jeg tænkte mere på, om man ved hjælp af en given downlinekonstruktion med en given personomsætning kunne komme frem til, hvilken form for kompensationsplanen var mere "givtig".

Dbh

Michael

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 16:37

Det vil altid være et spørgsmål om temperament - ift. til hvilkent type bonusopbygning man bedst kan lide - eller bedste kan lide at arbejde med.

For nu lige at slå fast: Så bliver man ikke rig eller forfordelt i binære planer, blot et var være først i et "powerleg", for der vil altid være et kvalifikationskrav - og det skal der være - hvadenten der "et step up i rank advancement" kombineret med minimum personlig omsætning (og allerhelst en autoship ordning).

Personligt er jeg Uni-Level tilhænger, da den altid er den mest "retfærdige" - omvendt er jeg stødt på en interessant plan som kombinere uni-level med det "illusionistiske" aspekt i binære planer.

Uanset så skal en plan være så omfattende at man kan hente flest mulige procenter ud af den - og forskellige bonus´er - i sidste ende et det samlede antal % som går TILBAGE til netværket som tæller.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Skrevet kl. 19:10

Lasse Burholt:

Det vil altid være et spørgsmål om temperament - ift. til hvilkent type bonusopbygning man bedst kan lide - eller bedste kan lide at arbejde med.

Enig.

Lasse Burholt:

Personligt er jeg Uni-Level tilhænger, da den altid er den mest "retfærdige" - omvendt er jeg stødt på en interessant plan som kombinere uni-level med det "illusionistiske" aspekt i binære planer.

Uni-level planen er nok den simpleste af dem alle. Den har jo den fordel at den er let at forklare og forstå og pga. dens uinskrænkede antal af personer i første niveau byder den på muligheden for en bred strukturopbygningen. Det at man ligger hele den samlede gruppes  omsætning som grundlag, gør det nemmere at "ranke" sig. Dog bliver man (som regel) afskåren fra den dybdegående bonus, da indkomstpotentialet bliver begrænset der.

Derfor er jeg personlig til hybridplaner,som er en kombination af fordelene fra uni-level planer, stairstep-breakaway planen og planen med generationsbonus). Den er samlet set lidt sværer at forklare som helhed, men dens store force er den ultimative dybdebonus .

Dbh.

Michael

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 09:49

Michael Dullweber:
Uni-level planen er nok den simpleste af dem alle. Den har jo den fordel at den er let at forklare og forstå og pga. dens uinskrænkede antal af personer i første niveau byder den på muligheden for en bred strukturopbygningen.

Når jeg finder uni-level planer tiltalende skyldes det ikke "uinskrænkede muligheder for at bygge i bredden", da det så absolut ikke nødvendigvis er nogen smart strategi - der skal man kigger på kvalifikationskravene som helhed - så aldrig bygge bredere end rank-advancement foreskriver. Forklaring følger.

Nu har jeg jo en fortid i et selskab med den mest gennemskuelig og "letteste" plan jeg endnu har set - kun en enkelt plan matcher - men hvor sammenligningerne så alligevel ophører.

Uni-level plan med generationsbonus er så helt klart i min bog den enkeltstående bedste type bonusplan, FORUDSAT at rank-advancement er overskuelig og "simpel". Hvis eks. man skal være "Diamond" - og man behøver 3 personligt sponserede lederniveauer, så vil det være langt det smartest ikke at tænke i uni-level planen "bredde-muligheder", men udelukkende koncentrere al forretning på de 3 ben - INDTIL man når eks. Diamond - hvis nu vi forestiller os at det et af de højeste lederniveauer. Dermed kan man maximere omsætning til at rank-advance personligt sponserede distributører (og styrke deres forretning) - til fælles udbytte. Når man har generationsbonus i en unilevel plan man kan må ganske "langt ned" i sin forretning og hive %-er op.

Umiddelbart vil jeg holde mig til 3 i bredden - hvis det er 3 som er omdrejningspunktet for advancement - når der stabilitet i 3 ben, vil jeg arbejde de næste tre ben op.

Som nævnt i min første kommentar har jeg så set en bonusplan, hvor den som udgangspunkt er binær - i de klassiske to ben - MEN hvor der er koblet unilevel og generationsbonus ind i det binære - således at bonusudbetaling kører på generationer - UAFHÆNGIGT af den binære opbygning - samtidig er fokus holdt på at man i de to ben i den binære plan, identificere 3 personligt sponsere "ben", som fokuseres i retning af rank advancement. Det interessante i denne sammehæng er at man får det "illusionistiske" af at man har en stor downline, selvom en større del af omsætningen kommer fra spill-over/eller placements.

Det er nemlig så forkert at tro, at fordi man har en binærplan - og får masser af spill-over - at så laver man penge - praktisk talt uden at gøre noget. Forkert! Oftest oplever jeg i rene binære planer, at det er svært at gennemskue hvor mange procenter der rent faktisk går tilbage til netværket - og iøvrigt hvordan rank advancement egentlig hænger sammen. I den omtalt - lad os kalde den hybridplan - med binær og unilevel er det uhyre enkelt at gennemskue og forstå - NETOP fordi Uni-level tanken som udgangspunkt er utroligt simpel.

Fælles for alle planer - uanset hvilken slags man arbejder med - så skal ens personlige kvalifikationskrav er RIMELIGE - ser alt, alt, alt for ofte at kvalifikationskravene for den GENNEMSNITLIGE distributør simpelthen er horrible set ud fra tanken om at Network Marketing aldrig nogensinde har handlet om at sælge, sælge, sælge, men at bygge et netværk af forbrug.

I min terminologi - som iøvrigt er udpenslet til hudløshed her på Amino - skal kvalifikationskravet ligge på niveau i kroner som ikke ryger over 1.500 - og samtidig baseret i autoship ordninger. Alt derudover + indviklede regler om x antal kunder osv - FORGET it.

Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Skrevet kl. 11:48

Lasse Burholt:
Når jeg finder uni-level planer tiltalende skyldes det ikke "uinskrænkede muligheder for at bygge i bredden", da det så absolut ikke nødvendigvis er nogen smart strategi - der skal man kigger på kvalifikationskravene som helhed - så aldrig bygge bredere end rank-advancement foreskriver.

Enig, men muligheden til en bredre strukturering kan muligvis være nødvendid, hvis der forefindes "produktkunder"

Lasse Burholt:
I den omtalt - lad os kalde den hybridplan - med binær og unilevel er det uhyre enkelt at gennemskue og forstå - NETOP fordi Uni-level tanken som udgangspunkt er utroligt simpel.

Uni-level udmærker sig jo bl.a. gennem en hurtig regeneration (som regel bliver der jo udbetalt ca. 2/3 del af kompensationen), hvilket jo igen betyder en hurtiger refinacering af sine egne omkostninger.Derfor synes jeg det er godt at placere den del af planen i starten af kompensationen.Det giver efter min mening ogsåen utrolig flot motivation i at opbygge sit eget netværk.

Lasse Burholt:
Fælles for alle planer - uanset hvilken slags man arbejder med - så skal ens personlige kvalifikationskrav er RIMELIGE - ser alt, alt, alt for ofte at kvalifikationskravene for den GENNEMSNITLIGE distributør simpelthen er horrible set ud fra tanken om at Network Marketing aldrig nogensinde har handlet om at sælge, sælge, sælge, men at bygge et netværk af forbrug

Fuldstændig enig,og efter min mening, stiller de selkskaber, som ikke har indset dette, sig selv en smule på sidelinien.

Lasse Burholt:
min terminologi - som iøvrigt er udpenslet til hudløshed her på Amino - skal kvalifikationskravet ligge på niveau i kroner som ikke ryger over 1.500 - og samtidig baseret i autoship ordninger. Alt derudover + indviklede regler om x antal kunder osv - FORGET it.

Her er vi igen enig, og det har du, som du skriver, udpenslet til bevidsløshed her på amino.

Det har altid drejet sig om at bygge et netværk her i branchen, det har aldrig været meningen at være sælger.

Dbh.

Michael

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 17:30

Michael Dullweber:
Enig, men muligheden til en bredre strukturering kan muligvis være nødvendid, hvis der forefindes "produktkunder"

Det du kalder produktkunder, formoder jeg er personer, som har registreret sig med deres eget ID - og ikke nødvendigvis har intentioner om at lave forretning, men udelukkende handle til eget forbrug - eller være på fast autoship (og måske i ny og næ handle lidt mere)... i så fald vi er enige så langt, er der ingen grund til at placere dem i første niveau - det er meget smartere at placere dem "ned i forretning", ganske beholde sponsorshippet - men placere dem ned, ergo tæller deres volume i fleres forretninger; ergo tæller de ved rank advancements for flere distributører efter princippet "mange bække små".

Lasse Burholt

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Skrevet kl. 18:30

Lasse Burholt:
Det du kalder produktkunder, formoder jeg er personer, som har registreret sig med deres eget ID - og ikke nødvendigvis har intentioner om at lave forretning, men udelukkende handle til eget forbrug - eller være på fast autoship (og måske i ny og næ handle lidt mere)..

Det er fuldstændig korrekt Lasse, jeg kan godt se din pointe, men mine erfaringer er, at nogle af disse personer udvikler deres networkwegen på et lidt senere tidspunkt, og så bliver de lige pludselig "guld" værd i første linie.

Derfor synes jeg personlig at det er fordelagtig, ikke at være begrænset i bredeopbygningen (dermed ikke sagt, at man skal fokusere på bredebygning) og stadigvæk har alle fordele ved opbygningen i dybden.

Den "mange bækkes små" fordel vil jeg har gavn af alligevel, idet produktkunder forekommer sandsyneligvis i alle grupperinger og man i netværksbygning (heldigvis) ikke har indflydelse på opbygningen hele vejen ned, for så vil vi jo tale om hirakie.

Dbh.

Michael

Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 23:25

Hej alle.

En god bonusplan skal opfylde nedenstående:

1. Skal provokere korrekt adfærd, nemlig at hjælpe andre til succes og rekruttere nye team medlemmer
  2. Skal helst udbetale 50% eller derover, alt efter selskabets likviditetbehov
  3. Skal tilgodese nystartede så de hurtigt og let tjener nok til egne produkter
  4. Skal tilgodese "Heavy Hittere", da lederskab er nødvendigt for succes
  5. Skal have kvalifikationskrav, hvilket tvinger folk til hele tiden at strække sig
  6. Skal lægge op til månedlige køb af produkter for at kvalificere sig til bonus
  7. Skal være let at forklare
  8. Skal ikke begrænse indtjeningsmuligheder

Der er naturligvis mange flere elementer, som skal indgå i en bonusplan, men hold øje med ovennævnte, når du skal vurdere en bonusplan.

Jeg bliver hele tiden præsenteret for nye og "banebrydende" bonusplaner, som kommer til at revolutionere industrien. Min holdning er dog at "documentation beats argumentation", så i stedet for at lade sig rive med, bør man studere, hvad folk rent faktisk tjener i de forskellige selskaber!

Hilsen

Anders

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Skrevet kl. 08:04

Hej Anders

Det var netop de kriterier, jeg lagde til grunde for min beslutning. Selvfølgelig i kombination med en produktkæde der holder og samt nogle krav til virksomheden, som er beskrevet i en anden tråd her på amino.

Her gjorde det sig betalt at researche, havde møde med founders og backup, istedet for at lade sig "lokke" af superlative udsagnsord.

Dbh.

Michael

Side 2 ud af 2 (19 indlæg)