Hvad steffen siger i fagsprog er at det er svært at give en løbeseddel i hånden og forvente at brugeren går ind på din hjemmeside når han kommer hjem 3 timer senere. Og det har han som sådan ret i.
Nej det jeg siger, er at der er forskel på hvordan det skal gribes an, og hvordan man skal overbevise dem til at bruge ydelsen.
Der står jo ingen steder om det er en håndomdelt flyer eller en postomdelt flyer, og der er væsentligt forskel på om personen får flyeren i sit hjem 3 meter fra computeren eller i City2 med 3 timer til man er hjemme og 100 andre gøremål først, som du nævner her.
Derfor skal flyerens budskab også leveres på en måde der passer til den målgruppe der er tale om.. så der er væsentligt forskel på hvordan den skal opstilles i budskabet, alt efter hvordan disse kriterier er.
Jeg vil næsten sige skide være med designet, hvis du ikke kan formidle det korrekte budskab der vækker interesse i slutbrugeren, og derfor skrev jeg som jeg gjorde først.
Tillad mig at fremføre det på en lettere humoristisk facon, så det er til at forstå. Det skal selvfølgelig ikke følges ordret ;)
- Prik til kundens behov.. (hvad er kundens behov ?) ("Får du ikke sex, fordi du har røde øreflipper?)
- Fortæl dem herefter hvordan du dækker deres behov. ( "hold dine ører varme med vores super maskuline huer, så du ikke får røde øreflipper")
- call2action ("Køb vores huer her, så du igen kan få normale ører og masser af sex")