Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

betaling af freelancer ydelse - hvordan sikrer jeg mig bedst?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels - netopcom.dk:

Lars :
Har dog ikke nogen server :-)

Hvis du laver web så lej et webhotel og læg prisen oven i. Sørg dog altid for at DU har login data til sitet hvis kunden ikke har betalt.

Indtil videre er det kun ting som oversættelser af hjemmesider, linkbuilding, kontaktpleje osv, så jeg ved ikke om det er så aktuelt lige nu...

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra Brædstrup
Tilmeldt 19. Sep 10
Indlæg ialt: 173
Skrevet kl. 13:55

Nye kunder er forud betaling og derefter forhandling af kreditmaks samt betalingsbetingelser.

Ellers skriver jeg altid på min ordrebekræftigelse man modtager 5% kontant rabat ved forudbetaling. Det vælger 9/10 at gøre.

Reklameartikler, Tøj, alt til Visuel Branding - www.donitez.dk

Tilmeldt 29. Nov 10
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 13:56

Hej Lars

Sørg for at have en god rykkerprocedure. Det er ikke en måde at sikre sig betaling, men hvis du fra starten vænner dine kunder til at have dig i røret på dag 2 efter forfald, kommer du forrest i køen.

Michael

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Skrevet kl. 13:57

Donitez:

Nye kunder er forud betaling og derefter forhandling af kreditmaks samt betalingsbetingelser.

Ellers skriver jeg altid på min ordrebekræftigelse man modtager 5% kontant rabat ved forudbetaling. Det vælger 9/10 at gøre.

Hej Donitez,

det lyder som en god ide. Det skal indføres.

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 21:26

Lars :

Hej,

hvordan sikrer man sig bedst, at man også får sine penge for ydelser, man har leveret til kunder? Acconto afregning? Hvordan gør i andre?

Problematikken gælder jo ikke bare freelancere, men også virksomheder.

Beløbene er jo tit for lave til at hive en kunde i retten. Det virker som en dårlig ide på mig, altid at skulle stole på at kunden faktisk kommer til at betale.

Hilsen,

Lars

Hvis det er små beløb, så hav dog en smule tillid til dine kunder. Et leverandør/kunde-forhold er en tillidssag, og det er da min opfattelse at kunder generelt betaler deres regninger. Jeg har endnu ikke oplevet ikke at blive betalt for mine ydelser.

Så med mindre du er i en branche hvor dit kundesegment er kategoriske bedragere og kriminelle - så prøv at vise andre folk lidt tillid inden du maler fanden på væggen.

Hvis dit indlæg er affødt af at du rent faktisk er blevet snydt gentagne gange, så er forudbetaling af en del eller hele beløbet jo en mulighed.

Men som Ravn nævner er der også en mulighed for at drive pengene ind uden brug af advokat.

mvh

Jan

P.S.

Inden jeg bliver overfaldet med "jeg bliver bare snydt hele tiden" -indlæg, så lav lige en beregning og se hvor stor en promille af din omsætning der udgør snyd og bedrag - og overvej om det er nok til at mistænkeligøre hele din kundekreds - især hvis du lever at levere en service.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 21:32

Donitez:

Det var en god en. Jeg giver normalt bare 8 dage til nye kunder.

En anden ting er at mange firmaer er begyndt på at kræve 60 dage plus lb. mnd. - og den slags kan som regel også undgås ved give en kontantrabat på et par procent. Så kan de jo selv vælge hvilken rente de vil betale for at financiere deres kreditbehov - dine 2 pct. pr. måned eller bankens 10 pct. pa..

mvh

Jan

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Skrevet kl. 22:09

Hej Technocowboy,

jeg har hverken dårlige erfaringer eller mistillid til mine kunder. Hensigten med indlægget var at høre, hvad der i det hele taget bliver gjort netop for at undgå den slags. Om det kommer til at ske, det ved jeg ikke, men det vil tiden jo vise. Men det er da godt, at de fleste herinde ikke har de store problemer.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)