Mød kunden, hvor han er: Dvs. er det bankdirektøren, så er det jakkesæt med slips. Er det IT-virksomheder, så læg slipset, men behold jakkesættet. Er det plejesektoren, så er det cowboybukser og striktrøje
Mit besyv i denne forbindelse er at tøjet - udenfor ekstremerne - har 1-2% indflydelse på hvordan vi bliver opfattet af kunden. Jeg henviser til videnskabelige undersøgelser fra både Paul Ekman og Desmond Morris, plus naturligvis vores erfaringer i SalgsPiloterne - hvor meget det så end måtte fylde i læsernes verden :-)
Som sådan er jeg HELT enig i, at kender du din kundes tøjstil og forventninger til tøj, skal du tilstrebe at ramme samme "tone" for at skabe rapport.
Dog er det din adfærd, ordvalg og dine non verbale signaler der tegner 99% af hvordan du, dit emne og situationen med dig opleves. Den gode gamle Albert Mehrabian 7-38-55 regel http://en.wikipedia.org/wiki/Albert_Mehrabian
VI er som sådan enige, mit mål var at påpege den misforståelse at tøjet har en væsenlig indflydelse på kunden...vent på det, vent på det... udenfor ekstremerne ;-)
Steve Jobs er naturligvis ikke Gud, (skåret ud i pap) men ofte og bredt anerkendt som en af verdens bedste til at afholde præsentationer. Ergo min kommentar.