Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

APV og Arbejdstilsynet

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak Lone for endnu et godt og uddybende svar.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 12:12
Til Kurt - og I andre må meget gerne korrigere mig, hvis jeg tager fejl.

Der er regler, der siger, at unge ikke må arbejde med alle rengøringsmidler, og her er jeg i tvivl om "Universalrengøringsmidler" hører under, især når den unge er under 16 år. Vi har en voksen til at gøre rent, så jeg har ikke lige sat mig ind i det lige nu, men reglerne for unges arbejde er her: http://www.at.dk/sw12593.asp.

Min holdning er så, at til almindelig kontorrengøring skal man slet ikke bruge noget så skrapt som Universalrengøringsmiddel, da det udover at være hård ved huden også er hård ved lak og maling osv.. Så hvis I ikke har det utroligt beskidt, så er en ganske almindelig mild opvaskemiddel tilstrækkeligt, og måske skulle I endda bare bruge vand og en god egnet mikrofiberklud.

Hvis det er nødvendigt at bruge noget så skrapt, så tror jeg, det er svært at få de rigtige "datablade" frem på Universalrengøringsmidlet, så et godt råd kunne være, at spørge efter rengøringsmiddel, der hvor du f.eks. køber kontorartikler. De har højst sandsynlig rengøringsmiddel fra en professionel serie, hvor du kan få databladene, og muligvis kan det være en løsning, at I voksne laver en brugsopløsning til den unge medarbejder, som den unge medarbejder så godt må blande i en spand varmt vand.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Fra  EDZO Skrevet kl. 12:19
Tak for rådet, Lisbeth.

Jeg har også snakket med Arbejdstilsynet og de siger, at når der ikke er tale om flere timer pr. uge, er vores rengøringspige ikke omfattet af APV''en, men derfor skal vi selvfølgelig gøre det så skånsomt for miljø og mennesker som muligt alligevel.

Fra Thisted
Tilmeldt 16. Oct 06
Indlæg ialt: 392
Skrevet kl. 12:52
Hej igen Kurt

Lige for at andre ikke misforstår tråden nu, vil jeg da lige sige, at reglerne for unges arbejde (og de stoffer og maskiner, de må arbejde med), selvfølgelig skal overholdes, uanset hvor få timer de arbejder.

Lisbeth Toft Jensen, FISKEHUSET Thisted
eButik: www.fiskehuset.com + alm. hjemmeside på fiskehuset.dk. Se også opskriftermedfisk.dk

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Fra  EDZO Skrevet kl. 12:59
Selvfølgelig skal loven overholdes for unges arbejde. Det var også blot i APV-sammenhæng.

Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Fra  EDZO Skrevet kl. 11:52
Lige en update på historie. Arbejdstilsynet har været her i dag og foretaget en kontrol. De var meget tilfredse med vores APV, som jeg kun kan takke jer alle for hjælpen med at udarbejde.

De var faktisk meget imponeret over den og jeg havde tilladt mig at tage udgangspunkt i de dokumenter du sendte til mig Tonie, så en ekstra stor tak til dig også.

Side 2 ud af 2 (16 indlæg)