Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jesper Buchs nye internet-projekt lanceret - Mentaline.com

Side 8 ud af 9 (84 indlæg)
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det må da være lige så slemt at fejlbehandle en "patient" face to face.

Fx som alle dem der har fået piller af psykiatere som (stadig), ikke fatter at langt de fleste problemer kan løses kognitivt.

Jeg kender flere der vælter rundt på piller og tror deres problemer er løst.

Det er en grusom fejlbehandling i min verden.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:16

Jeg vil godt nuancere et par ting i debatten her, fordi der findes psykologbehandlig, og så findes der psykologbehandling. Dvs den lidt lettere psykologbehandling fordi du måske har problemer med din x, fordi hun har forældremyndighed over fælles børn, og du vil se dine børn mere end hun tillader, klassisk problem; men her er der ik tale om en livstruende depression men et mere normalt problem. Her mener jeg on-line terapi, vil være fint, fordi situationen ikke er dødalvorlig.

Og så findes der jo de alvorlige depressioner som kræver medicin, og 1-til-1 nærvær fra en professionel, dvs fysisk nærvær..det er jeg enig i at det kan on-line 1-til-1 terapi ikke erstatte.

Fra Valby
Tilmeldt 27. Jul 10
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 22:41

Jeg synes det er et genialt koncept, det vil helt sikkert blive en succes! Yes
Jeg tvivler dog på at det vil blive en milliardvirksomhed inden for de næste fem år, men hvem ved?
Jeg har i hvert flad tænkt mig at følge meget med i projektet da jeg er utrolig stor fan af Jesper Buch og hans gutter fra Just-eat.  

/ Mikkel Hansen 

Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 535
Skrevet kl. 22:44

Det er tydeligvis et emne med mange holdninger og meninger, hvor selv de professionelle er uenige om best practice.

I denne tråde taler vi rundhåndet om alt fra "hvor skal jeg hen med mit liv" problemer til svære depressioner m.m.

Det er fint at nuancere de forskellige behandlinger da de er meget forskellige i karakter.

Nogle psykiske problemer er skader på hjernen som skal behandles medicinsk, så langt er jeg enig. Jeg er enormt uenig i at sværre depressioner SKAL behandles med medicin. Det er noget Lundbeck og andre medicin virksomheder fortæller os og lægerne. JA, det fjerner symptomer, men det fjerner ikke problemet.

Behandling med medicin og kognitiv terapi, eller anden form for samtale terapi kan være fint. Men behandling udelukkende med piller hører datiden til.

Men dette er vel et sidespor i debatten, og jeg vil holde inde her. Vi har alle sammen holdninger, og som nævnt, selv indenfor psykiatrien er det stor uenighed om bedste behandling.

Det er en dybere diskussion, hvor vi skal ind og gradbøje depressioner og psykiske sygdomme, hvor der også er uenigheder om definitioner.

Utroligt så langt bagud vi er på dette område. Det er så nemt at behandle et brækket ben, men et psykisk problem er først noget vi så småt er begyndt at erkende som noget reelt.

Mentaline kan måske føre denne udvikling videre i en positiv retning. Om ikke andet så har det da fået sindende i kog. (no pun intented)

Cheers

T

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 22:48

neodias.dk:

Jeg vil godt nuancere et par ting i debatten her, fordi der findes psykologbehandlig, og så findes der psykologbehandling. Dvs den lidt lettere psykologbehandling fordi du måske har problemer med din x, fordi hun har forældremyndighed over fælles børn, og du vil se dine børn mere end hun tillader, klassisk problem; men her er der ik tale om en livstruende depression men et mere normalt problem. Her mener jeg on-line terapi, vil være fint, fordi situationen ikke er dødalvorlig.

Og så findes der jo de alvorlige depressioner som kræver medicin, og 1-til-1 nærvær fra en professionel, dvs fysisk nærvær..det er jeg enig i at det kan on-line 1-til-1 terapi ikke erstatte.

Jeg havde en alvorlig (konstateret) depression, som blev medicineret med den hårdeste medicin - men mine samtaler foregik online!! 

Man kan ikke generalisere (selvom jeg måske er blandt én af de eneste i dennedebat, som faktisk har været i målgruppen) og derfor kan du ikke sige, som du gør!

Vi har forskellige behov og forskellige problemstillinger og der findes ikke mange forretninger, man kan hive 100% online i forhold til hele jordens befolkning!

Der findes tøj, ingen vil købe online! Der findes mad, ingen vil købe online! Der findes ure, ingen vil købe online! Der findes... (I er nok med nu Smile )

Bare pas på med at generalisere! Det er bedre at give konstruktiv kritik (som dét der allerede har været med "pral" på siden og ting man skal holde øje med) - for det kan iværksættere jo rent faktisk bruge - men at generalisere et koncept og skyde det til jorden uden at være i målgruppen (og tro mig: du ved når du er i målgruppen), have lavet analyser (som drengene her har) og indset at denne slags hjælp er ikke et sort/hvidt marked) er bare totalt jantelov... Og det er beklageligt at se stadig eksisterer blandt iværksættere Sad

Faktisk kan jeg fortælle at konstant negativitet faktisk kan lede til noget kronisk - så bevar hellere det positive humør og giv konstruktiv kritik til drengene... Det kan altid bruges - og så bliver det hørt Big Smile

To sum up: Der findes ikke ret meget, du ikke kan trække online - og ligeledes (for at være objektiv) findes der heller ikke ret meget, som kan være 100% online Wink

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:59

Thomas Sindberg:

Det er tydeligvis et emne med mange holdninger og meninger, hvor selv de professionelle er uenige om best practice.

I denne tråde taler vi rundhåndet om alt fra "hvor skal jeg hen med mit liv" problemer til svære depressioner m.m.

Det er fint at nuancere de forskellige behandlinger da de er meget forskellige i karakter.

Nogle psykiske problemer er skader på hjernen som skal behandles medicinsk, så langt er jeg enig. Jeg er enormt uenig i at sværre depressioner SKAL behandles med medicin. Det er noget Lundbeck og andre medicin virksomheder fortæller os og lægerne. JA, det fjerner symptomer, men det fjerner ikke problemet.

Behandling med medicin og kognitiv terapi, eller anden form for samtale terapi kan være fint. Men behandling udelukkende med piller hører datiden til.

Men dette er vel et sidespor i debatten, og jeg vil holde inde her. Vi har alle sammen holdninger, og som nævnt, selv indenfor psykiatrien er det stor uenighed om bedste behandling.

Det er en dybere diskussion, hvor vi skal ind og gradbøje depressioner og psykiske sygdomme, hvor der også er uenigheder om definitioner.

Utroligt så langt bagud vi er på dette område. Det er så nemt at behandle et brækket ben, men et psykisk problem er først noget vi så småt er begyndt at erkende som noget reelt.

Mentaline kan måske føre denne udvikling videre i en positiv retning. Om ikke andet så har det da fået sindende i kog. (no pun intented)

Cheers

T

Jeg giver dig ret i meget du siger her. Og at psykisk problem er en en nuanceret ting--i nogle afrikanske lande ser de det som en dæmon har besat sindet, og skal drives ud, i dk er det noget med at pumpe psykofarmaka i personen-jeg ved ikke hvad der er mest rigtigt, måske er der en ny 3. vej???

Vi ved ikke meget om psyken endnu, det er nok der den ligger, videnskaben har ikke svarene og healerne heller ikke, såeh det er jo et landområde med ukendte territorier..

Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 1415
Fra  Deskways ApS Heydesk ApS Skrevet kl. 23:05

neodias.dk:

Jeg giver dig ret i meget du siger her. Og at psykisk problem er en en nuanceret ting--i nogle afrikanske lande ser de det som en dæmon har besat sindet, og skal drives ud, i dk er det noget med at pumpe psykofarmaka i personen-jeg ved ikke hvad der er mest rigtigt, måske er der en ny 3. vej???

Måske denne 3. vej kunne være, at man får hjælp online i form af rådgivning, step by step coaching og kostplanlægning, mm. Stick out tongue

/Marcel Fuursted

Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:11

Marcel Fuursted:

neodias.dk:

Måske denne 3. vej kunne være, at man får hjælp online i form af rådgivning, step by step coaching og kostplanlægning, mm. Stick out tongue

@marcel

you got it!! on-line rådgivning (web-cam) er kommet for at blive og jeg tror da instinktivt at der vil skyde et hav af mange varianter op inden for branchen, i løbet af 2-3 år. der ligger et nyt marked klar. 

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:54

Vil lige så fast èn gang for alle, at det jeg siger , ikke er sagt for at være ond. Jeg opfatter Jesper som et sødt menneske, og det samme gør jeg med Marcel.

Og jeg er oprigtigt ked af det, hvis i føler jeg såret af mine ord. Jeg ville hellere ikke bryde mig om at høre disse ord, som jeg selv siger. Men tro mig jeg er blevet fyret(og ydmyget) fra store projekter, på ting der er meget mindre end det her. Jeg blev da ked af det. Men i det mindste tænkte jeg stort, og det vil jeg fortsætte med.

Jeg håber i gør det samme.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 16:43

Nu forstår jeg bedre, hvorfor projektet bliver kaldt "Tabu Project".

Gisninger om fejlslåede behandlinger, som andre har udtrykt frygt for kan ret hurtig blive til et tabubelagt emne af format. Tænker man i rene kroner og øre uden at skænke kort-/langsigtet strategi en tanke, kan det have en enorm værdi i forhold til gratis omtale/PR. Der er bare et spørgsmål om at pirre tilpas mange journalister, som føler samme ubehag ved konceptet.

Om konceptet er godt eller skidt i forhold til kunder med psykiske lidelser skal jeg ikke kunne sige. Hvis flere kommer i behandling på grund af diskretionen er det måske et plus. Måske giver online behandlinger af svære psykiske lidelser bagslag. Det er ren spekulation (i hvert fald fra min side), men jeg forstår bekymringen - særligt fordi der formentlig vil gå rigtig lang tid før man kan bedømme om behandlingerne ender ud i det rene helvede for en del af patienterne.

Hvad angår coaching og lette psykiske lidelser, så har den slags jo længe foregået både telefonisk og over internettet, så intet nyt under solen dér.

Hvad jeg ikke forstår er de tidligere udbasuneringer/forsøg på at skabe buzz om det "nyskabende koncept", der var på vej. Jeg har meget svært ved at se det nyskabende. Lignende koncepter har man kunne finde i USA i årevis.

Jeg har ofte tænkt på et lignende projekt, som må lanceres før eller siden. Et koncept, hvor alle og enhver kan tilbyde online undervisning i hvad end de er gode til. Er du god til at spille guitar, kan du give guitarlektioner over nettet. Er du dygtig til spansk, kan du agere tutor i spansk. Køberne bedømmer naturligvis underviserne til gavn for andre brugere. Undervisning kan købes i små intervaller (15 min +) med betalingskort, PayPal og andre gængse betalingsmidler. Det er Odesk med undervisning via webcam i stedet for services, hvor escrow er skiftet ud med direkte betaling/forudbetaling. Any takers?

Som en anden skriver så skal der nok poppe et hav af den type sites op med forskellige tilbud indenfor de næste par år. Det giver jo mening.

Side 8 ud af 9 (84 indlæg)