Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jesper Buchs nye internet-projekt lanceret - Mentaline.com

Side 5 ud af 9 (84 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 1. Nov 09
Indlæg ialt: 34
Fra  UpCopenhagen 2ndhand Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare lige en note: på mentaline.com under terapi, i samme gruppe som f.eks. psykoser, står bøsser og lesbiske opført som en "lidelse", ovenikøbet med en definition, som forklarer hvordan terapi kan hjælpe på eksempelvis tiltrækning af det samme køn.. Nu ved jeg ikke lige om det er normen indenfor branchen, men.... på mig virker det sgu lidt malplaceret!

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 21:45

Det er lang tid siden at homoseksualitet blev klassificeret som en " lidelse " i psykiatrien. Og heller ikke som en seksuel afart. Det er hvad det er, en seksuel variation.

Og ja endnu en ting jeg ville skynde mig at fjerne fra siden, inden blev launchet med bulder og brag

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København S
Tilmeldt 1. Nov 09
Fra  UpCopenhagen 2ndhand Skrevet kl. 22:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En anden ting - som også er tidligere bemærket i tråden er, præsentationen af de såkaldte "aktionærer". Jeg ville nok, hvis det var mig som stod bag sådan et koncept (hvilket jeg sansynligvis aldrig ville turde at gøre) - vælge IKKE at sætte foto på - i hvert fald ikke diverse sort/hvid af slagsen i modelformat! Det virker så upersonligt. Det er ikke klik det handler om her - det er mennesker - med psykiske behov og problemstillinger/forstyrrelser - og de har brug for et menneske, som kan hjælpe den videre...Og ikke en good-looking fyr med vandkæmmet hår og åben skjorte! 

I forummet på siden, er der i øvrigt en bruger, som spørger om der er andre brugere i forumet som kan henvise til en terapeut. Derefter melder en terapeut sig på banen og henviser til en anden terapeut. Dialogen går frem og tilbage, hvorefter en af "aktionærerne" (??) melder sig på banen med følgende:

Gitte >> Som Lisbeth nævner kan parterapi helt sikkert være en god investering. Hvis du vil slippe for at køre til Svendborg - og du ikke kan finde nogen tæt på Fredericia - så vil jeg da foreslå at du overvejer at booke en One2One Session gennem Mentaline.

Fx kan du booke en One2One Session hos Lisbeth og køre hele sessionen via telefon eller internettet?

Så sparer I da i hvert fald en lang køretur 

Helt ærligt - hvilke behovsanalyser var det lige der lå bag dette projekt? På mig virker det mere som om forummet bliver brugt til at udveksle referencer i forbindelse med face-to-face-sessions - behovet for en session via mentalline er lidt svær at få øje på - igennem mine briller i hvert fald.

Men - nu har jeg jo heller ikke en fis forstand på Jesper Buch eller hans mål i den såkaldte danske internetliga (jeg er blond - sikkert derfor:-) Ser man isoleret på projektet - og ikke skeler til folkene bag - så er jeg ikke imponeret. I mine øjne overskrider man i den grad en etisk grænse her!

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 22:13

Jimi Hove:

Hej Kasper og andre med interesser i Mentaline :;-)

Jeg nævner også at det KAN bruges i visse situationer, men ikke i andre. Men det fremgår slet ikke af hjemmesiden, der bruges næsten mere tid på at forklare at Jesper Buch er med i det, og at han har et succesfuldt bagland til at bakke ham op. Det er fint til businesssider, men ikke til det her projekt.

Jeg vil absolut ikke være den sidste og eneste som vil harcelere over det projekt, så i kan spare jer selv en del allerede nu ved at skrue ned for businessdelen, og tænke " blød markedsføring " . Markedfsføringsmæssigt er i ved at skyde jer selv i foden, da i er inde på et marked som i markedsføringsmæssigt ikke har segmenteret og differentieret ordenligt endnu.

Udover at det nok skal virke for nogle mennesker , og slet ikke for andre ( kan forværre deres problem ), så er det simpelthen en kulturkamp for mig. Lad os dog mødes som mennesker, er det virkelig så fucking farligt ? Eller er det i virkeligheden smukt med alle de knubs og kram det giver ?

Over and out, nu skal der ses fodbold

Hej Jimmi

Nu er det ikke fordi jeg skal kaste mig ud i en 'kulturkamp' - mener jeg nu nok at det er en overreaktion at inddrage Mentaline i denne kamp :-)

Jeg er tilgengæld sikker på at der er en del mennesker, som enten ikke kan overvinde sig selv til at opsøge hjælp eller slet og ret ikke har muligheden for at søge hjælp, som nu får en god alternativ måde at blive hjulpet på  - den online børne-chat-telefon er jo også blevet en stor succes.

Jimi Hove:
Lad os dog mødes som mennesker, er det virkelig så fucking farligt ? Eller er det i virkeligheden smukt med alle de knubs og kram det giver ?

Jeg mener nu ikke man skal være bange for at Mentaline vil skabe mere distance og et mere sygt samfund - og må jeg lige minde dig om at Amino jo også er et online møde sted og endda også ofte for personer som decideret er syge - nemlig med at være iværksættere :-)

Hej fra Søren

Fra København S
Tilmeldt 1. Nov 09
Fra  UpCopenhagen 2ndhand Skrevet kl. 22:18

He he - ja det er selvfølgelig rigtigt nok - at vi også er lidt syge herinde:-)

Det er en spændende debat, dog - og uanset hvad, vil projektet helt sikkert få en del omtale, og en sund debat om hjælpen til psykisk syge m.v. vil sikkert blive skabt ud fra dét. Og - det er jo som udgangspunkt en god ting;-)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:21

Hej Søren

Jo, vi mødes på Amino og det er business. Det andet er et site som angiveligt har til formål at hjælpe folk med psykologiske problemstillinger. Kan du se forskellen ?

Its not personal, its business... sagde nogle gangstere engang. Er det et slogan Mentaline vil have klæbende til sig ? Jeg tror det næppe :-)

Og så husk de kaffehilsner ;-)

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Denmark - Norway
Tilmeldt 6. Apr 05
Indlæg ialt: 364
Fra  kaffeexpress Skrevet kl. 22:32

Jesper Buch:

Igen, Tusinde tak for alle tilbagemeldingerne og husk at støt et nyt initiativ - det har kostet blod sved og tårer og en fanden masse penge indtil videre :)

Jesper Buch

Hej Jesper!

Og vil ønske du held og lykke med dit nye projekt, - jeg syntes det er en fed ide, og kan godt lide den.

Især http://da.mentaline.com/coaches/personlig-coaching.aspx siden, passer mig meget godt, hvor jeg kan få sparring med masse andre mennesker på tværs, og kan måske få den hjælp jeg ikke lige kan finde i mit netværk.

Glæder mig til at følge det, og se hvordan det kommer til at gå i fremtiden...

Martin Leinstein is out!

Martin Leinstein ;) - ha' verdens bedste dag

Fra Vanuato
Tilmeldt 24. Apr 09
Indlæg ialt: 1458
Fra  Kaffes Skrevet kl. 22:34

Jimi Hove:
Jo, vi mødes på Amino og det er business. Det andet er et site som angiveligt har til formål at hjælpe folk med psykologiske problemstillinger. Kan du se forskellen ?

Jeg går ud fra at man betaler en psykolog pr. time og det faktisk også er en forretning psykologen driver? - sådan lidt efter samme principper som man køber rengøring- eller revisorydelser. Kan du se ligheden?

Its personal and a good business.

At det så kan ske online er jo en tilvalg og ikke tvang - jeg mener kun det er en fordel for dem som vælger det  og så er det vist kun de private ydelser og ikke hele det offentlige der går på det der nymoderne internet ;-)

De bedste kaffe hilsner
Søren

Fra København S
Tilmeldt 1. Nov 09
Fra  UpCopenhagen 2ndhand Skrevet kl. 22:41

Joooo Søren, men dem som køber revisor eller rengøringsydelser, har ikke nødvendigvis behov for psykologisk hjælp... Vel?

Jeg mener, at der med mentalline´s tilbud er en overvejende sandsynlighed for, at "svage" og evt. "syge" personer, aldrig kommer ind i systemet - og derfor ikke nødvendigvis bliver tilbudt den behandling, som de har behov for... Det kræver mere at diagnosticere en psykisk lidelse end en onlinechat - er min overbevisning..... Måske tager jeg fejl - men jeg tror det ikke.

Coaching derimod - det er noget andet - og det kunne man for så vidt godt have lavet en site på - men ikke psykoterapi - mener jeg:-) Der er også en hårfin grænse imellem frivilligt køb af terapiydelse, og opfordring til personer med psykiske problemstillinger om at booke en online session. Måske var det bedre, hvis en læge liiiige tog en samtale med dem først?!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:48

MentaIine-ideen er da nyskabende-om 5 år, vil det være normalt at benytte den type on-lineservice. wait and see.........Du er fri  for at slæbe dig hen på en psykoklinik, og kan sidde i lænestolen i stuen og få afløb for dine ting. Det ligner da succes.

-Flemming

Side 5 ud af 9 (84 indlæg)