Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fagforening / Akasse til iværksættere

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12291
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 00:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Er du medlem af en Fagforening / Akasse ?
Hvis du er, hvorfor og hvad for en ?
Jeg er blot nysgerrig..

Dbh Martin
Fra Ringsted
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 10:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er medlem af Ase Akasse.


Koster ikke ret meget så kan ikke se nogen grund til ikke at betale til det.

Skulle man være så uheldig at måtte stoppe et firma man har så er man jo sikret en indtægt via akassen, godt nok ikke så meget.

 

 
Fra Skive
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 262
Fra  Dynamic-it web & hjemmesider Granitbutikken salg af granit og granitskærver Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har tidligere været medlem af SAM-data under HK, men er nu hoppet over til DANA, den eneste A-kasse hvor der kun er selvstændige med.

Jeg valgte Dana, da mit indtryk er at de vægter den personlige kontakt. Der var en fra Dana ude ved mig, for at fortælle om A-kassen osv. Utrolig betryggende.

 

De afholder desuden arrangementer, har lige været til et hvor det handlede om Netværk, inspirerende må man sige ;) De har desuden en side www.dana-net.dk hvor man kan stille spørgsmål, se svar på tidligere, ect.


 

Jeg har valgt at være medlem af en a-kasse i tilfælde af, at man skulle lukke firmaet. Det er jo rart at man kan få lidt brød på bordet.

 

mvh. Jacob 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9717
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg var i mange år medlem af ASA, men da jeg laver så mange forskellige ting i mange forskellige virksomheder fandt jeg på et tidspunkt ud af at jeg reelt aldrig ville kunne få nogen form for udbetaling - og desuden var betalingen så lav, at jeg er overbevist om at jeg til enhver tid kan tjene mere selv. Så jeg har droppet det for mange år siden. Det var faktisk en lettelse :)
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Tidligere var det kun ASE og DANA, der måtte have selvstændige som medlemmer. Nu er der ikke så stramme regler på det område mere, og jeg tror nok de fleste a-kasser også optager selvstændige.

Det er dog stadig problematisk at blive ledig som selvstændig, da man skal lukke firmaet helt, for at kunne få udbetalt dagpenge - og det er jo ikke lige det, man stræber efter.

 

Dagpengereglerne er vanskelige og mange - for selvstændige er de helt uoverskuelige.

 

For mit eget vedkommende tror jeg nu nok, jeg bliver stående i magistrenes a-kasse, selvom jeg sagtens kan følge argumentet med, at man for det meste vil kunne tjene mere som selvstændig end, man vil kunne få i dagpene...... men hvis nu.......

 

Tjah - sådan kan vi jo være forskelliget skruet sammen.

 

mvh Hans
Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 09:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Tager lige en gammel tråd op:
 

Jeg er stadig i C3 (Civiløkonomernes A-kasse), men påtænker at skifte til enten ASE eller DANA.

Hvad er folk i og hvorfor blev den ene valgt fremfor den anden?


Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej!



 



Min kone og jeg har været medlem af DANA, men vi har meldt os ud, idet vi ikke regner



med at skulle lukke nogle af vore virksomheder.



 



Skulle uheldet være ude, finder vi nok noget andet, som kan kompensere for de håndører



man kan få som arbejdsløs.



Tilmeldt 27. Jan 06
Indlæg ialt: 322
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Men en A-kasse kan vel også være andet end abejdsløshedsforsikring? - eller....???
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Statement!

 

Hmmm...kan ikke se, hvad du vil bruge den til....?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har været i DANA hele mit selvstændige liv (Civiløkonomernes A-kasse før det) og jeg må sige at jeg ikke har fået en skid ud af det
Jeg har flere gange tænkt på at melde mig ud, men har faktisk glemt det hver gang da det kører over PBS.



Side 1 ud af 2 (11 indlæg)