Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvis Internettet lukker - hvad sker der så?

Side 12 ud af 14 (134 indlæg)
Tilmeldt 16. Jan 09
Indlæg ialt: 144
Skrevet kl. 15:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

igang:
Jeg tror nærmere at samtlige dine kunder ville gå i koma, hvis de ikke kan få adgang til kontanter, og ikke betale med deres betalingskort. Og det tror jeg nu også at du ville, de ikke kan købe, eller i hvert fald betale for dine varer, og du heller ikke har mulighed for at foretage betalinger, eller hæve penge.

Hvor lang tid vil der gå fra "ingen internet" til offline betalingsløsninger? I min lokale DSB gik der 3 minutter.

Jeg siger ikke at vi ikke bliver påvirket, for det vil vi da bestemt gøre, men at tro at verdensøkonomien står og falder med internettet er altså noget ude i hampen. 

Mvh Maria

Certificeret C5 forhandler. http://www.nordsoft.dk 

Sig du har set mig på Amino, og vi giver 10% rabat på timeprisen.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 15:51

Maria Frederiksen:

Hvor lang tid vil der gå fra "ingen internet" til offline betalingsløsninger? I min lokale DSB gik der 3 minutter.

Det er en god pointe, men jeg vælger at tro, at der vil gå lang tid. Prøv at lukke for strømmen i et par dage, så butikker og hjem er uden alarm. Det ville med garanti resultere i en eksplosion i antallet af indbrud, røverier m.m.

Og det samme ville selvfølgelig ske med kortbetaling. Offline betaling = ingen sikkerhed. Ingen sikkerhed = storstilet svindel, og et kæmpe økonomisk kaos når alt er "back to normal". Det eneste spørgsmål er, om det vil medføre over- eller underskud, at tage denne chance. Og om et evt. underskud vil dræbe butikken.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 16:10

Mon ikke vi kan enes om at nogen af os , mig selv inklusive, ikke er helt klar over hvor meget internettet betyder, og nogle andre er ikke helt klar over mange ressourcer der vil blive sat ind for at rette hurtigt op på tingene igen ?

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 16:13

...mine tanker falder lidt hen over SKYNET.....

/Jesper

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 16:24

Jimi Hove:

Mon ikke vi kan enes om at nogen af os , mig selv inklusive, ikke er helt klar over hvor meget internettet betyder, og nogle andre er ikke helt klar over mange ressourcer der vil blive sat ind for at rette hurtigt op på tingene igen ?

Jo det håber jeg da. Jeg er helt sikker på at der vil blive arbejdet hurtigt. Vi skal jo have en hverdag til at fungere, med eller uden internet. Og det får vi også. Vi har klaret os uden før, og det kommer vi helt sikkert til at kunne igen.

Men hvis man forestiller sig at man ikke bliver berørt, fordi man til dagligt klarer sig fint uden internet, så er jeg sikker på at man er galt på den. Og hvis man forestiller sig at løsningen ville kommer "over night", er man lige så gal på den. Der vil ikke være nogen hurtig løsning, og alle vil blive berørt.

Men menneskeheden har overlevet lidt af hvert indtil nu, så jeg er sikker på at mange af os også ville overleve dette.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 16:32

Nej jeg forestiller mig ikke noget overnight :-)

Men tro mig vi taler mange tusinde milliarder der vil blive sat i søen.. og DET er overnight. Det bliver kampen om alle online kunderne, og du skal ikke vente lang tid på at få dem. Kan du først præsentere en stabil offline løsning, så er markedet dit. Og det er alle markeder vi taler om. Tusinder af milliarder.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 16:35

Ps:

Og mon ikke de bare LIDT snedige har en backup plan, HVIS det skulle ske ? Det jeg ret sikker på at de har. Ikke at det sker overnight, eller at der ikke vil være store tab, men de har en plan for det.

Jeg sidder faktisk og tænker på , at der måske er nogle amerikanere der allerede har den plan, og er parate til at smide den i søen. Lukker de så for nettet, så napper de alle kunderne. Det da en hurtig vej ud af krisen ?

Tilmeldt 16. Jan 09
Skrevet kl. 16:59

igang:
Prøv at lukke for strømmen i et par dage, så butikker og hjem er uden alarm.

Ja, det vill jeg også være betydelig mere bekymret for. Ingen virksomheder kan klare sig ret mange timer uden strøm, så set fra et "sluk for knappen og gør mest muligt skade", er el meget bedre.

Mvh Maria

Tilmeldt 16. Jan 09
Skrevet kl. 17:02

Jimi Hove:
Og mon ikke de bare LIDT snedige har en backup plan, HVIS det skulle ske

Har alle virksomheder ikke en plan for diverse scenarier? Hvor er vi sårbare, hvad kan vi gøre hvis (strøm, internet, servernedbrud, hackerangreb)? Det tror jeg.

Mvh Maria

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:13

Jeg gider ikke diskutere eller sige noget med mindre der kommer noget relevant på bordet. Mine argumenter skal sænkes før at jeg kan tage det seriøst. Ærligt talt er det nemt nok at komme med 30 forskellige måder at sige følgende: Jeg tror ikke det har den store påvirkning.

Det er også nemt nok at sige følgende på 30 forskellige måder: Det vil have katastrofale følger..

Problemet er blot at der er dokumention for at det vil have katastrofale følger hvis nettet lukker, og dokumentionerne er penge og kommunikation... Det er ganske vist muligt at der sidder nogen der kan komme med noget nyt, men for at der skal komme noget nyt, så kræver det at HVER enkelt computer skal opdateres - og denne opdatering kan jo ikke hente fra internettet? Så du skal nu til at købe en software i IT-biksen for at få det nye system til at køre.

Jeg forstår det sådan at i tror, at det LYNHURTIGT vil komme noget andet på bordet, men hvor lang tid mon det tager at opdatere milliarder af computere verden rundt?
Ja.. Det vil være logisk at de største og forretninger, og de vigtigste ting kommer op at køre først, men det ændre ikke på at det såkaldte "gamle" internet vil være væk, og derved vil alle de forretninger mm. STADIG være forsvundet, og disse skal nu til at opbygge hele lortet på et nyt system, og hvor lang tager det for folk at bruge dette nye system, og ikke mindst: hvor lang tid TAGER det før at brugerantallet er oppe på det nuværende? Uanset hvad så er det nogen som tager tid, og uanset hvor mange milliarder kroner der bliver smidt i et nyt system, så tror jeg det tager et par år at opbygge en så stor brugermasse som internetten til dags dato har.

Vi er forskellige og det er fint nok, og det er også fint at vi har forskellige meninger, men jeg tror at menneskeheden overvurderes - ment på den måde at jeg tror at i tror at vi kan overkomme alt og klare os igennem selv de største situationer - hvilket jeg også tror på, men ikke med den hastighed der bliver givet udtryk for Cool

Og alligevel endte det med at jeg kom med et langt indlæg.. Jeg hader interessante emner = tidsopslugere Big Smile

Side 12 ud af 14 (134 indlæg)