Men er HR. og FRU Danmark også klar over dette eller har de overhovedet brug for Outlook?
Om de ved købet er klar over produktets reelle indhold? Det håber jeg sandeligt.
Vupti lister jo under hver produkt, hvad der er med i pakken.
Hr. og Fru Danmark køber som privatpersoner, og har normalt ikke de store udfordringer med, at produktet kun er licenseret til privat og studie brug. Produktet må nemlig ikke benyttes erhvervsmæssigt.
Helt anderledes vil det give de momsregistrerede iværksættere en mindre udfordring, hvis de vil købe og benytte produktet til deres virksomhed, hvor de også lige trækker momsen fra.
Produktet kan selvfølgelig i praksis installeres på computeren, selv om denne benyttes i virksomheden.
Men det vil være et klokkeklart brud på licensreglerne, og dermed sidestillet med pirateri.
Kedelige facts, men altså ikke desto mindre..
Det vigtige er at afklare, hvem der er den potentielle kundegruppe til de produkter, man ønsker at sælge.
Som der siges i den artikel i Comon, som Finn linker til:
"I stedet for at fokusere på Bilkas priser, opfordrer han de små forhandlere til at tænke i helheder og lave samlede tilbud til kunderne, hvor de samler computer, software, periferiprodukter og service."
Der vil ikke være de store indtjeningsmuligheder for mindre forhandlere, når der udelukkende tales salg af boksprodukter til private. Volumesælgere som Bilka, Elgiganten og Vupti kan man normalt ikke konkurrere med, når det gælder prisen.
I mit firmas webshop, Nielcoshop.dk er der p.t. ikke nogen Officeprodukter på hylderne. Dette skyldes primært det simple faktum, at avancen ved "boxsalg" ganske enkelt er for lille, set i forhold til omfanget af arbejde, lagerbinding m.m.