Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Leverandør af Microsoft produkter

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)
Tilmeldt 25. Jul 10
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Finn Bennetsen:

Jeg skal give 481 kr. (601 kr.) hos min distributør og hertil skal ligges fragt
Måske andre distributører er billigere. Det skal jeg ikke kunne sige.

Bilka solgte den same pakke i januar til 499 kr. og dermed billigere end indkøbsprisen.

Jeg solgte selv en del USB-penne, men Wubti, Happii og andre firmaer kom på markedet med masiv markedsføring og en forventet underskud de første fem år.

Du kan ikke leve af at sælge disse produkter alene.
Du skal hente avancen på andre produkter

Hilsen

Finn Bennetsen
TILBUD.NU

Ja okay - jeg regner med du har taget udgangspunkt i Office-pakken? Så du har en indtjening på 120 kr. Pr. Produkt, ikke? Det er vel stadig også en god avance hvis man kan få produkterne solgt? Og det er som sagt heller ikke kun disse produkter jeg sælger - faktisk langt fra - jeg har jo mine andre produkter som jeg satser på. Men så tænkte jeg bare, at jeg ville have enten et eller begge af disse Microsoft-produkter som lidt ekstra, hvis jeg selvfølgelig kan tjene på det.
Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Indlæg ialt: 344
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 10:59

Hvor har du den avance fra?

Wupti sælger Officepakken PLUS Norton 360  for 699 kr.

Det er godt nok kun ver. 2007, men du kan gratis opgradere til ver. 2010

Hmm, det er måske kun mig som ikke kan se det :-)

Hilsen

Finn Bennetsen
TILBUD.NU

Tilmeldt 25. Jul 10
Skrevet kl. 11:11

Finn Bennetsen:

Hvor har du den avance fra?

Wupti sælger Officepakken PLUS Norton 360  for 699 kr.

Det er godt nok kun ver. 2007, men du kan gratis opgradere til ver. 2010

Hmm, det er måske kun mig som ikke kan se det :-)

Hilsen

Finn Bennetsen
TILBUD.NU

Arh, jeg misforstod dig.

Jeg troede - med 481 kr. (601 kr.) - at du mente, at du købte det ind til 481,- og solgte det til 601,-

Men det er indkøbspris det hele, så 481,- uden moms og 601,- med moms, ikke?

Men skal jeg så selv sætte en salgspris, som jeg vurderer er nok indtjening for mig kontra hvad jeg gav i indkøbspris?

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 11:23

Eller også udtrykte jeg mig ikke klart nok Smile

Ja, de 601 kr. er inkl. moms men eksl. fragt fra leverandøren og til dig.

Ja, du bestemmer herefter salgsprisen.

Hilsen

Finn Bennetsen
TILBUD.NU

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:33

Inden vi lige lader os rive med i begejstring over priserne hos Vupti, er det måske værd at være opmærksom på, at de Office pakke produkter de sælger billigt, ikke indeholder et af de vigtigste programmer fra Office pakken.. Outlook

Vupti er bestemt en af markedets pris pressere, men det er vigtigt at være opmærksom på, hvad pakken indeholder til prisen. Skype-Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 25. Jul 10
Skrevet kl. 11:40

Finn Bennetsen:

Eller også udtrykte jeg mig ikke klart nok Smile

Ja, de 601 kr. er inkl. moms men eksl. fragt fra leverandøren og til dig.

Ja, du bestemmer herefter salgsprisen.

Hilsen

Finn Bennetsen
TILBUD.NU

Det er også en mulighed, ja - men nu fik jeg forstået det, og det er jo det vigtigste. Smile

Ja okay, så fragten skal lægges oveni (typisk 50 kr.) og herefter kan jeg så frit vurdere og bestemme salgsprisen. Hvad plejer man som hovedregel at fastsætte sin fortjeneste til?

Tilmeldt 25. Jul 10
Skrevet kl. 11:42

John Nielsen:

Inden vi lige lader os rive med i begejstring over priserne hos Vupti, er det måske værd at være opmærksom på, at de Office pakke produkter de sælger billigt, ikke indeholder et af de vigtigste programmer fra Office pakken.. Outlook

Vupti er bestemt en af markedets pris pressere, men det er vigtigt at være opmærksom på, hvad pakken indeholder til prisen. Skype-Smile

Hej John.

Det er selvfølgelig fuldstændig korrekt - det er også værd at have med i overvejelserne.

Forresten, har du ikke set min privat besked, eller hvorfor har du ikke svaret? Smile 

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 11:51

Det har du fulstændig ret i Smile

Men er HR. og FRU Danmark også klar over dette eller har de overhovedet brug for Outlook?
Jeg underviser til dagligt i IT og her bruger kursisterne LIVE mail, Gmail, Hotmail osv.

Hilsen

Finn Bennetsen
TILBUD.NU

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:52

André Kristensen:

Hej John.

Det er selvfølgelig fuldstændig korrekt - det er også værd at have med i overvejelserne.

Forresten, har du ikke set min privat besked, eller hvorfor har du ikke svaret? Smile 

Sorry. Der er svaret på din PM nu. Skype-Smile

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Find mig på LinkedIn

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:12
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Finn Bennetsen:
Men er HR. og FRU Danmark også klar over dette eller har de overhovedet brug for Outlook?

Om de ved købet er klar over produktets reelle indhold? Det håber jeg sandeligt.
Vupti lister jo under hver produkt, hvad der er med i pakken.Smile

Hr. og Fru Danmark køber som privatpersoner, og har normalt ikke de store udfordringer med, at produktet kun er licenseret til privat og studie brug. Produktet må nemlig ikke benyttes erhvervsmæssigt.

Helt anderledes vil det give de momsregistrerede iværksættere en mindre udfordring, hvis de vil købe og benytte produktet til deres virksomhed, hvor de også lige trækker momsen fra.
Produktet kan selvfølgelig i praksis installeres på computeren, selv om denne benyttes i virksomheden.
Men det vil være et klokkeklart brud på licensreglerne, og dermed sidestillet med pirateri.
Kedelige facts, men altså ikke desto mindre..

Det vigtige er at afklare, hvem der er den potentielle kundegruppe til de produkter, man ønsker at sælge.

Som der siges i den artikel i Comon, som Finn linker til:
"I stedet for at fokusere på Bilkas priser, opfordrer han de små forhandlere til at tænke i helheder og lave samlede tilbud til kunderne, hvor de samler computer, software, periferiprodukter og service."

Der vil ikke være de store indtjeningsmuligheder for mindre forhandlere, når der udelukkende tales salg af boksprodukter til private. Volumesælgere som Bilka, Elgiganten og Vupti kan man normalt ikke konkurrere med, når det gælder prisen.
I mit firmas webshop, Nielcoshop.dk er der p.t. ikke nogen Officeprodukter på hylderne. Dette skyldes primært det simple faktum, at avancen ved "boxsalg" ganske enkelt er for lille, set i forhold til omfanget af arbejde, lagerbinding m.m.

Find mig på LinkedIn

Side 2 ud af 3 (25 indlæg)