Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal webshoppen have kundelogin eller ej?

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også det, jeg tænker på, at gøre brug af. Lidt ligesom www.saxo.com boghandler sitet.

Fra Søborg
Tilmeldt 22. Dec 06
Indlæg ialt: 103
Skrevet kl. 21:18

Jeg synes da klart at man skal have muligheden om man vil have en bruger eller ej.

Jeg vil personligt ikke have en, for gider ikke bruge tid på at skal oprette mig og hvis jeg køber igen, så taster jeg dem ind endnu engang. Men også bare min mening :)

/Rasmus

Alle ideer kan udleves!

Ejer af DreamsforKids.dk

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 22:32

Rasmus Jungersen:

Jeg synes da klart at man skal have muligheden om man vil have en bruger eller ej.

Jeg vil personligt ikke have en, for gider ikke bruge tid på at skal oprette mig og hvis jeg køber igen, så taster jeg dem ind endnu engang. Men også bare min mening :)

/Rasmus

Jeg vil sige at det kommer meget an på hvad det er du sælger.

Som udgangspunkt dropper jeg alle shops der tvinger mig til at oprette mig som bruger for at jeg kan få lov til allernådigst at købe en eller anden ting.

Men som andre har været inde på, så f.eks Amazon, som jeg bruger rigtigt meget, har jeg lavet undtagelsen - fordi de bare har det største udvalg af bøger inden fo rmit felt.

Også i forbindelse med indkøb af software hos diverse ISV'er kan det være en fordel at oprette sig, idet man så ofte får adgang til gratis opdateringer, gode opgraderingstilbud osv.

Men disse software-bikse har det heller ikke som et krav i købsøjeblikket - men man kan vælge at gøre bruge af det hvis man vil.

Så i nogle tilfælde kan det give god mening - men lad være med at gøre det til et krav.

mvh

Jan

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:20

Technocowboy:

Men som andre har været inde på, så f.eks Amazon, som jeg bruger rigtigt meget, har jeg lavet undtagelsen - fordi de bare har det største udvalg af bøger inden fo rmit felt.

Jo, men Amazon er åbenbart så ikke interesseret i at jeg køber for 200£ hos dem, da de forhindrer mig i at udføre købsprocessen. Og jeg tror ikke, at jeg er den eneste.

Men det jeg er ude i, det er at jeg vil lave det valgfrit. Og som bruger skal man kunne se ordrehistorik. Men er der andre features man kan give brugeren end ordrehistorik? Det skal jo ikke være alt for proppet, men overskueligt med nødvendige features.

Mvh.

Mads

Fra Odense
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 180
Fra  Noergaard Andersen Skrevet kl. 21:12

Hej Mads

Jeg synes også selv de steder hvor man SKAL oprette en bruger for at kunne handle, er rigtig irriterende, men samtidig synes jeg også det er en rar mulighed at KUNNE oprette en bruger, i tilfælde af at jeg nu vil gemme nogle favoritprodukter eller give et par bedømmelser osv.

Jeg tror derfor det er godt at have kundelogind som en mulighed, men ikke et krav.

Mvh Steffen

Steffen Nørgaard Andersen
Art director og grafisk designer - www.inze.it

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 21:24

Jeg er også modstander af tvungent kundelogin. Og for det meste er jeg væk fra siden hurtigere end den kan nå at loade færdig, hvis der lige pludselig kommer et krav om oprettelse. Der er meget få undtagelser så iTunes og et par stykker mere.

Der er to grunde til at jeg ikke gider bruge tid på en shop, der tvinger mig til at oprette mig:

1. Det skal de shoppen slet ikke blande sig i. Enten vil de have mine penge, eller ogå er der andre der vil
  2. Dårlige erfaringer. Jeg har for nogle år siden troligt oprettet mig, og det har ikke givet andet end problemer når jeg er kommet tilbage for at handle, og begynder at taste mine oplysninger igen, og jeg så ikke kan oprette mig, da jeg er oprettet tidligere. Oftest kunne jeg ikke huske min adgangskode, tastede forkert email eller andet, og så blev det simpelthen så besværligt, at jeg bare droppede det :o) (billetnet er et af stederne der er så latterligt indrettet)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 25. Mar 09
Indlæg ialt: 69
Fra  TraceAd Analytics Skrevet kl. 21:27

Hej Mads

Der er ikke en gylden opskrift på det, men erfaringer fra mange webshops viser at, de webshops der ikke tillader et køb før kunden har oprettet sig som bruger, mister rigtig mange førstegangs-salg/kunder. Som du selv kommer ind på er det irriterende i mange tilfælde.

Jeg er selv kunde hos amazon og er glad for mit bruger-login hvor jeg kan se min ordrehistorik osv. osv.

Hvis kunden får en fordel ved at oprette sig som bruger, og selv har muligheden for at købe i din webshop med og uden bruger login, så har du muligheden for at holde fast i de fleste uden at tabe de mange salg fra de kunder som ikke vil oprette sig som bruger.

Så begge muligheder vil du komme længst med.

Mvh

Martin Mollerup

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:59

Tak for jeres feedback alle sammen. Har noget at arbejde videre  på.

Og ja, ingen tvivl om at kunderne skal have muligheden for at blive bruger og ikke tvinges.

Mvh.
Mads

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15089
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:52

Lars Nielsen:

Jeg mener det skal være så nemt for brugeren som muligt, og det betyder at man ikke skal tvinges til at indtaste en masse første gang man vil købe. Men man bør kunne bruge de indtastede oplysninger til en minimal login-profil, så man senere kan logge ind og udvide sine oplysninger.

Navn, adresse, post nr, by, land, mail og tlf nummer er nødvendige for at kunne levere en vare... Hvilke info er det lige, som der skal udvides med senere hen?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15089
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:58

Mads Petersen:

Jo, men Amazon er åbenbart så ikke interesseret i at jeg køber for 200£ hos dem, da de forhindrer mig i at udføre købsprocessen. Og jeg tror ikke, at jeg er den eneste.

Du skal nok ik sammenligne Amazon med en almindelig webshop... Det er andre webshops eller butikker, som sælger via Amazon... Derfor kræver de mere seriøsitet og sikkerhed, end en ganske normal shop ;D

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)