Hej alle Jer på Amino Jeg igang med, at starte en netbutik og din forbindelse ville jeg høre, om det godt eller dårligt have kundelogin på sin netbutik? Her for et par dage siden, der skulle jeg handle på amazon.co.uk, men kom hurtigt væk fra websitet, da jeg så man skulle oprette sig som bruger. Er det også sådan i har det med sådanne typer webshops?? Jeg er mere tilhænger af, at man har en netbutik, hvor man kan handle uden kundelogin og så anden gang, så kan man indtaste den email eller tlf nr. man brugte ved sidste ordre, så man kan slippe for at skrive sin adresse igen. Er det en bedre måde? Eller skal kunden have muligheden for, at blive medlem uden at man skal være medlem, når kunden skal gennemføre købsprocessen? Jeg tænker på, om man skal "lokke" kunderne til at blive medlem, med specielle tilbud og rabatter??? Håber der er nogle som har erfaring med den slags :)
Mvh.
|
Hej Mads,
I mit firmas webshop, Nielcoshop.dk, var der først krav om brugeroprettelse.
Men efter gode råd fra flere webshop kyndige amino'er fjernede jeg kravet om oprettelse.
Nu er det en mulighed at oprette sig som bruger, så man kan se sin ordrehistorik. Men det er altså ikke et krav.
Mere end 50% af kunderne i Nielcoshop.dk køber i dag, uden at oprette sig som brugere.
De har derudover fået mulighed for at tjekke detaljer om deres køb via kombination af mail adresse og ordrenummer.
Ved at fjerne kravet om oprettelse er det lykkedes at øge konverteringsraten mærkbart.
Derfor er mit råd: Fjern den forhindring, som krav om brugeroprettelse er, og lav det i stedet til en mulighed, som giver endnu flere fordele.
Håber du kan bruge det.
Dbh. John