Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal webshoppen have kundelogin eller ej?

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Jer på Amino

Jeg igang med, at starte en netbutik og din forbindelse ville jeg høre, om det godt eller dårligt have kundelogin på sin netbutik?
Jeg synes personligt, at det er noget irriterende halløj, men hvis det er bedst at have, så vil jeg da overveje det.

Her for et par dage siden, der skulle jeg handle på amazon.co.uk, men kom hurtigt væk fra websitet, da jeg så man skulle oprette sig som bruger. Er det også sådan i har det med sådanne typer webshops??

Jeg er mere tilhænger af, at man har en netbutik, hvor man kan handle uden kundelogin og så anden gang, så kan man indtaste den email eller tlf nr. man brugte ved sidste ordre, så man kan slippe for at skrive sin adresse igen. Er det en bedre måde?

Eller skal kunden have muligheden for, at blive medlem uden at man skal være medlem, når kunden skal gennemføre købsprocessen? Jeg tænker på, om man skal "lokke" kunderne til at blive medlem, med specielle tilbud og rabatter???

Håber der er nogle som har erfaring med den slags :)

Mvh.
Mads

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 10:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Mads, Skype-Smile

I mit firmas webshop, Nielcoshop.dk, var der først krav om brugeroprettelse.
Men efter gode råd fra flere webshop kyndige amino'er fjernede jeg kravet om oprettelse.
Nu er det en mulighed at oprette sig som bruger, så man kan se sin ordrehistorik. Men det er altså ikke et krav.

Mere end 50% af kunderne i Nielcoshop.dk køber i dag, uden at oprette sig som brugere.
De har derudover fået mulighed for at tjekke detaljer om deres køb via kombination af mail adresse og ordrenummer.
Ved at fjerne kravet om oprettelse er det lykkedes at øge konverteringsraten mærkbart.

Derfor er mit råd: Fjern den forhindring, som krav om brugeroprettelse er, og lav det i stedet til en mulighed, som giver endnu flere fordele.

Håber du kan bruge det.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:05

Tak for dit svar John. Det også den idé jeg er mest positiv overfor.

Men de kunder som ikke er medlem på din side, og hvis de kommer anden gang, har du så tilføjet den mulighed, at de kan indtaste deres emil/tlf. nr. så de slipper for at indtaste adressen igen eller hva? Er det en dårlig idé?

Mvh.

Mads

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 11:15

Mads Petersen:
Tak for dit svar John. Det også den idé jeg er mest positiv overfor.

Men de kunder som ikke er medlem på din side, og hvis de kommer anden gang, har du så tilføjet den mulighed, at de kan indtaste deres emil/tlf. nr. så de slipper for at indtaste adressen igen eller hva? Er det en dårlig idé?

Mvh.

Mads

Nej, den funktion har jeg ikke implementeret i shoppen.
Ønsker de ikke at blive oprettet som bruger, må de lige have ulejligheden at skrive deres adresse igen.

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:16

Den korte forklaring er såmænd blot : Jp nemmere det er for kunden at handle i din shop, jo større er chancen for at kunden rent faktisk gennemfører ordren.

Personligt har jeg det fint med Amazons måde at gøre tingene på, men det er så primært fordi de på den måde husker mine kortoplysninger så jeg (alt for) nemt kan handle hos dem igen og igen!

Hvorfor ikke blot lade folk vælge om de har en profil og hvis ikke, så automatisk oprette en profil til dem når de handler der første gang - De behøver jo stadigvæk kun at taste deres oplysninger ind en gang, så kan du bare bruge deres mailadresse som brugernavn og så ellers maile dem en kode automatisk.

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Næstved
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 1663
Fra  xxx Skrevet kl. 11:32

Et kunde log on er da et must for alle shops - for mig at se så er kunden fri for at taste alt ind endnu engang ved køb nr to og frem, når man bare logger ind, som naturligvis valgfri mulighed men jeg ville fortrække at bruge det.

Venligst René Buch

Venligst

René Buch

Fra Århus
Tilmeldt 18. Feb 06
Indlæg ialt: 4322
Skrevet kl. 11:39

Hr. Buch:

Et kunde log on er da et must for alle shops - for mig at se så er kunden fri for at taste alt ind endnu engang ved køb nr to og frem, når man bare logger ind, som naturligvis valgfri mulighed men jeg ville fortrække at bruge det.

Jeg er ganske enig, man skal bare ikke tvinges til at oprette en profil for at handle der, systemet skal bare oprette en profil udfra de adresseoplysninger osv, man indtaster - Det andet giver bare brugeren et ekstra punkt i købsforløbet og jo flere jo værre..

Safeticket - Dit enkle og fleksible billetsystem.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Aug 07
Indlæg ialt: 2539
Fra  redWEB ApS Skrevet kl. 13:01

i redSHOP har vi lavet 4 muligheder:

Valgfri kontooprettelse
Tvungen kontooprettelse
Ingen kontooprettelse
Automatisk kontooprettelse (vi laver en for kunden automatisk)

Så kan webshop ejeren selv vælge hvad de synes de vil - men der er ingen tvivl om at vi anbefaler valgfri eller automatisk :)

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:29

Anders Christensen:

Hvorfor ikke blot lade folk vælge om de har en profil og hvis ikke, så automatisk oprette en profil til dem når de handler der første gang - De behøver jo stadigvæk kun at taste deres oplysninger ind en gang, så kan du bare bruge deres mailadresse som brugernavn og så ellers maile dem en kode automatisk.

Jo det kan man også. Men laver man så ikke en forhindring anden gang kunden vil købe noget? Jeg tænker på, hvis kunden så skal tjekke sin mail for at gennemføre købet.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:32

Jeg mener det skal være så nemt for brugeren som muligt, og det betyder at man ikke skal tvinges til at indtaste en masse første gang man vil købe. Men man bør kunne bruge de indtastede oplysninger til en minimal login-profil, så man senere kan logge ind og udvide sine oplysninger.

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)