Med al respekt for SEO, så har jeg ikke kunnet lade være med at gøre mig nogle tanker omkring dette omdiskuterede område.
Nej, jeg er skam på ingen måde i tvivl om, hvad en SEO ekspert kan udrette, men: Er der nogen herinde, der kan fortælle mig nogle solstrålehistorier om, hvor langt de er nået udelukkende baseret på en hel masse godt indhold på deres website - altså uden at have tænkt yderligere i SEO?
Jeg mener, man siger jo generelt, at "indholdet er alt!" på et website.
Det kunne være spændende at høre mere om folks erfaringer i dét henseende! :-)
Dbh
Thomas
Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.
Godt og meget indhold kan sagtens være nok. Jeg har en kunde som er en landsdækkende virksomheder med over 400 ansatte. Her skriver forskellige ansatte løbende artikler på siden.
Det har de relativ stor succes med. De har en god hjemmeside, men der udføres ikke løbende linkbuilding. De får over 12.000 besøgende om måneden fra Google.
De får helt vanvittigt mange long-tail søgninger, og det giver meget relevante besøgende.
Lige gyldigt hvor meget SEO du kaster efter et projekt - batter det jo kun, hvis det du præsenterer sidder lige i skabet! Jeg ved ikke hvor mange gange jeg har søgt på google hvor det valgte site havde gjort utroligt meget ud af SEO og således rangerede højt, men hvor indeholdet simpelthen var utroværdigt, havde et uprofesionelt design og priser der alligvel ikke ramte min købsnerver.
At få kunder i butikken er én ting - men at få dem ned til grøntsagsafdelingen og putte noget i kurven er jo et spørgsmål om behov og god markedsføring.
Jeg glæder mig til at høre om folk der har nogle solstråle historier! Jeg er 100% sikker på at de findes og i store mængder!
"Indholdet er alt" er noget hippiefis og ønsketænkning. Bare for at fortsætte i samme tone.
Og mere seriøst, så kan man have nok så godt indhold og alligevel ikke nå til tops overfor konkurrenter, der bruger energi på andre aspekter af SEO-arbejdet også.
Når det så er sagt, har jeg selv tidligere oplevet ganske pæn succes på nogle testsites, hvor jeg ikke brugte to minutter på linkbuilding, men blot skrev en hulens masse indhold. Så det kan lade sig gøre at tiltrække en del besøgende uden at tænke SEO overhovedet - det er bare noget sværere, end hvis man lige har de der søgemaskiner i baghovedet, når man producerer indhold.
For lige at uddybe mit eget indlæg, så er der stor forskel på konkurrenceprægede, korte udtryk og long-tails eller ord uden nævneværdig konkurrence.
På sidstnævnte kategorier kan man komme langt på indhold alene, mens man ikke kommer til tops på konkurrenceprægede enkeltord uden aktivt arbejde med links fra andre sider.
Hvad angår "indholdet er alt!", så synes at det virker som om at der er et ækvivalens-punkt, hvor større sider med kvalitetsindhold sælger sig selv, så at sige, mens mindre sider der stadig har kvalitets indholds, må kæmpe hårdt med SEO. På den måde passer det jo stadig at "indholdet er alt", hvis man måler indholdet i både kvalitet og kvantitet.
Håber at der kommer et par solstrålehistorier på bordet, det kunne være interessant at høre om :-)
jeg synes da jeg er nået rimeligt langt , arbejder meste med indholdet , dog er lidt over de 12.000 om måneden unikke , som er ny besøgene som ikke har besøgte siden andre gange i løbet af måneden , jeg se kan nogle kommer igen og igen , og det er vel det afgørende , for det er kunder
har kun 10.000 back links til siden så har ikke gjort det vilde SEO endnu med arbejder videre, mod ny mål
poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows