Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nyhedsbrev på facebook

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Må man sende nyhedsbreve ud til folk som har tilmeldt / "liked/synes godt om" ens Facebook page?

I det de trykker på Synes godt om / Like, giver de så tilladelse til at man sender mails til deres adresser, så længe man forklarer i nyhedsbrevet at man modtager mails fordi man er tilmeldt sig gruppen på facebook, og at man kan afmelde ved at trykke på følgende link?

Jeg har nemlig selv oplevet at modtage nyhedsbreve, og så har jeg fundet ud af at det er fordi jeg har synes godt om noget på facebook.

Fra Østerbro
Tilmeldt 14. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 15:05

Nej ,det må man ikke.

Der er mulighed for at integrerer direkte nyhedsbrev tilmeldingen inden i din facebook gruppe

Partner @ The Social Agency 

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Indlæg ialt: 524
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 00:05

Her synes at være begrebsforvirring.

Hvis jeg med min profil "thomas bigum" er administrator af en Facebook side må jeg opdatere med hvad som helst (selvfølgelig). Så længe det er indenfor Facebooks almindelige betingelser om at holde sig fra sex, vold, gambling etc.

De som har trykket synes godt om, har ved dette tryk accepteret at modtage opdateringer på deres facebook-forside (feed). Uanset hvad der måtte komme.

Det samme gælder post til indbakken på Facebook - dvs udsendt til medlemmer af en facebookgruppe som jeg til eksempel ville have oprettet fra min personlige profil thomas bigum.

At sende nyhedsbreve handler om emails, og derfor ikke et facebook-begreb. Her er der særlige regler i Danmark om at man skal have orienteret hvad man kan forvente at modtage når man melder sig til at få mails. Jeg gætter på det er lige præcis den regel du vil have i spil.. og nej, den gælder ikke på Facebook.

Tillad mig til slut at henvise til dette indlæg der opfordrer til at lægge ordet "nyhedsbrev" ind i årbogen for årene før 2010 - og aldrig mere tage det frem igen. Ordet i sig selv sælger MEGET dårligt.

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 00:12

Jeg ved ikke hvor meget man skal lægge i det, men forbrugerombudsmandens side om spam, sluttes der af med en kort passage vedr. sociale medier:

"Husk at du også skal overholde markedsføringslovens regler på Facebook og andre sociale medier."

Som sagt ved jeg ikke hvad man skal lægge i det, ud over at de også er opmærksomme på den del :o)

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 15:18

ThomasBigum:

Her er der særlige regler i Danmark om at man skal have orienteret hvad man kan forvente at modtage når man melder sig til at få mails. Jeg gætter på det er lige præcis den regel du vil have i spil.. og nej, den gælder ikke på Facebook.

Og det betyder? Må man eller må man ikke?

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 23:12

Må jeg gætte på, at du spørger (igen) fordi du synes der er en ogginok der sender dig alt mulig junk?

Han kan ikke røres.
Læringen er at man skal trykke "fjern tilkendegivelse af du synes godt om", for at slippe for opdateringer fra en facebookside der ikke skriver noget relevant.

Er det en gruppe skal man trykke "forlad gruppe"

/bigum

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 13:38

ThomasBigum:

Må jeg gætte på, at du spørger (igen) fordi du synes der er en ogginok der sender dig alt mulig junk?

/bigum

Forkert, jeg spørger fordi jeg vil vide om jeg må sende nyhedsbreve til mine facebook "likere".. Simpelt ja eller nej ville være fint.

Fra København
Tilmeldt 23. Aug 10
Fra  Bigum&Co Skrevet kl. 14:08

:-)
Kan ikke svare simpelt når du fortsat benytter ordet nyhedsbrev, som slet ikke er et ord for det man sender ud på Facebook.

Sende en opdatering/wallpost/vægbesked/status?
Simpelt ja.

Fra Haslev
Tilmeldt 16. Feb 09
Indlæg ialt: 582
Fra  DirectHost Skrevet kl. 14:15

ThomasBigum:

:-)
Kan ikke svare simpelt når du fortsat benytter ordet nyhedsbrev, som slet ikke er et ord for det man sender ud på Facebook.

Sende en opdatering/wallpost/vægbesked/status?
Simpelt ja.

Måske manden godt ville vide om han må tage hans "likeres" mailadresse, og sende et nyhedsbrev til den.

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 14:34

Frederik - DirectHost:

Måske manden godt ville vide om han må tage hans "likeres" mailadresse, og sende et nyhedsbrev til den.

Præcis

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)