Hej Folkens Jeg er den glade giver Thomas Bigum, som i stedet for at give dette gode råd til hver enkelt der sysler så meget med deres nyhedsbrev, at de søger ned i denne underkategori, vælger jeg at oprette en tråd og ramme bredt. Jeg ser en masse tale om nyhedsbreve, og ved få klik ender jeg steder med store blinkende skilte a la "TILMELD DIG VORES NYHEDSBREV" Smag lige engang på ordet Nyhedsbrev. Mærk hvordan tungen straks rammes af den intense smag af 'reklame'. Mærk den liflige fornemmelse af bismagen 'kedelige intetsigende nyheder' der nærmest hensynsløst river efter smagsløgene på kanterne af tungen, som var det en kradsbørstig moutarde forde på en god gammeldags hotdog. Mums!.. tænker alle dem, som bare RIGTIG gerne vil høre mere fra den fantastiske afsender. De opdager ikke bismagen af 'uønsket', for den drukner i beruselsen over brandets værdi hos den ophøjede afsender. Men hvad så med alle tvivlerne, der lige kom forbi for at snuse lidt? Så hermed et simpelt, og sandsynligvis brugbart, retorisk spørgsmål fra mig, Thomas Bigum i egen ydmyge person. Tiden er løbet fra ordet. Hvad var navnet? Jeg er kommet frem til følgende klarsyn - Thomas Bigum, du behøver ikke kalde det noget som helst!!. Ordet dækker over noget der giver sig selv, og da det kan være vanskeligt at bevare det åbne sind hos kunden, så er der da kun meget lidt grund til at trække et minusord op af hatten. Dem som lige nu har et stort og flot skilt blinkende "TILMELD DIG VORES NYHEDSBREV", sidder muligvis lige nu og grubler lidt. Jeg håber jeg har skubbet jer mod et klarsyn, og hvis ikke det kommer har jeg lyst til at dele følgende forslag. Sluk strømmen til det blinkende skilt, og glem at ordet Nyhedsbrev fandtes engang. -Vær nu ikke så tåbelig, og sig man ikke skal have sig en tilmeldingsformular til nyhedsbrevet Hr. Bigum!! -Ok, men vær så ikke så naiv at tro, at det er tidssvarende at forvente kunder og potentielle kunder helt frivilligt træder hinanden over tæerne for at blive skrevet op til dine "nyheder". Hvad gør vi i stedet?
Nøglen ligger i at glemme alle forestillinger om at folk giver den til dig uden at få noget igen. Med den nøgle i hånden slukker den opportunistiske entreprenør strømmen til sit blinkende "TILMELD DIG VORES NYHEDSBREV" anno 2003, og tænker i 2010-baner. -Held og lykke i dit fortsatte virke De bedste hilsner |
Superrelevant indlæg.
Jeg hæftede mig ved overskriften. Jeg har tidligere læst indlæg, der har dømt nyhedsbrevet dødt. Med de sociale mediers indtog, så ser mange det "almindelige" nyhedsbrev som overflødigt. Det er der (mange) delte meninger om.
Jeg mener nu ikke, at det er overflødigt og et rigtigt udformet og designet nyhedsbrev kan stadig skabe en enorm værdi. Det skal bare gøres simpelt og direkte, så det er nemt at tolke.