@simon At have en customized landingsside tjener primært det formål at byde velkommen og friste potentielle fans. Hvis muligheden for at have frit råderum over de 3-6 sekunder man har til at fange en ny besøgendes opmærksomhed forsvinder, er det meget sværere at skabe et incitament for at trykke 'synes godt om'. Du taler, så vidt jeg forstår det, om værdien af siden efter den er fyldt op med fans - betragtninger som jeg i øvrigt giver dig fuldstændig ret i. Tilføjet eksempel: |
Jeg er meget stor fan af Facebook - rigtig meget endda - men jeg synes stadigvæk, at man som webmaster/annoncør/virksomhed skal spørge sig selv, om man ønsker at opbygge en trafikkanal hos Facebook eller hos sig selv.
Hver dag taler jeg med kunder i GoSocial, som er helt vilde med at opbygge en customized Facebook-fanside og indkøbe 10.000+ fans til den. Men når man spørger dem "Hvorfor?", så bliver de utrolig tavse. Ja, nogen ligefrem sure på mig.
Der er rigtig mange fordele ved en Facebook Fanside, men så meget anderledes er det nu heller ikke, end at have en aktiv blog/klumme på sit eget website, hvor man kan interagere med kunderne.
Det er klart, at det ikke er lige så nemt - som på Facebook - eller så integreret i en totalløsning - som på Facebook - men omvendt har man den fulde kontrol over brugerne, hvis man får dem ind på sit EGET website.
Min pointe er i hvert fald til jer webmastere derude: tænk jer nu godt om, inden I løber samme vej som alle andre.
- Hvad er det, I vil have ud af investeringen? Hvadenten den er økonomisk eller tidsmæssig.
- Hvilke fordele/ulemper er der ved at opbygge det på eget website fremfor på Facebook.
Mange hlisener
Robin Roy Hansen
GoSocial.dk
- der er stadig ikke har set en grund til at lave en Facebook Fanside for sin virksomhed, selvom virksomheden bruger 7 cifre per måned på markedsføring på Facebook.