Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

mysql DB transfer tool / værktøj / program

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)
Tilmeldt 18. Sep 07
Indlæg ialt: 110
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Mit bedste bud er Navicat - prøv at se, om det løser opgaven for dig.

Mvh.

Thomas

E-købmand af guds nåde

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 1760
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 23:00

Mikkel Mikjær Christensen:

Lars Meyer:

Nå, men uanset hvad så gav det da en masse svar, jeg tænkte nok det ville få nogen lidt op af stolen med lidt prikken til opensource miljøet, så jeg bedre kan få svar på mit spørgsmål :)

Det der har intet med opensource at gøre, det drejer sig om ganske simpel hjernekapacitet. Jeg er klar over at der er nogen som ikke er i stand til håndtere en kommandolinie ... synd og skam for dem, men det kan aldrig blive mit problem, og jeg nægter at lade mig begrænse af den årsag.
Desuden er det fundamental unix-tankegang, og har som sådan intet med opensource specifikt at gøre. Det fungerer på fuldstændig samme måde på stort set alle andre unix'er, både de gratis og dem som koster spidsen af en jetjager.

Jeg tror du fuldstændig misser min ironi her, den er måske også svær at gennemskue hvis man er meget bogstaveligt anlagt. Jeg forklarer jo netop her, at jeg med vilje prikkede let provokerende til opensource miljøet for at få flere svar, da mit spørgsmål som sådan ellers er ret kedeligt og uinteressant.

Jeg er ganske udmærket klar over at det ikke er en problematik som udelukkende er tilknyttet opensource miljøet, eller som sådan i denne situation overhovedet har noget med det at gøre.

Bortset fra det, så er jeg enig i at commandline da kan være ganske fint, og jeg bruger det da også selv gladeligt i masser af henseender. Men hvorfor ikke give valget og tilbyde BÅDE gui og commandline. Det er der trods alt masser af gode tools og software der gør med succes.

Iøvrigt behøver en GUI ikke at være begrænsende, tværtimod, det er kun et spørgsmål om den er lavet ordentligt. Hvis man er bange for begrænsninger, kan man jo også bare vælge at styre og kode alt i assembly, fordi at flere lag i arkitekturen giver jo blot begrænsninger?

Visse ting løses med fordel med et GUI, andre ting er nemt med en commandline. F.eks. de ting som SQLdelta jeg linker til kan, ville være fuldstændigt umuligt med en commandline, medmindre man da kan overskue data som operatørerne i "The Matrix".

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 23:02

Divergens:

Hej Lars

Mit bedste bud er Navicat - prøv at se, om det løser opgaven for dig.

Mvh.

Thomas

Ah Yes, klasse Thomas, tak for det :)

Nu du nævner det kan jeg da også huske at jeg får mange år tilbage (måske 5-6 år siden), har brugt netop dette software med glæde.. Det er simpelthen bare så længe siden jeg har rodet med MySQL :D

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 23:05

Hvis bare folk lod være med at pille i ting de ikke have forstand på, så ville _meget_ her i verden være nemmere.

Så ville 90% eller mere af IT-folk i Danmark være arbejdsløse - Det ville da være kedeligt Surprise

Og der ville heller ikke være noget at brokke sig over. Uden fuck-ups ville det hele da være uendeligt kedeligt.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:07

Lars Meyer:

Så ville 90% eller mere af IT-folk i Danmark være arbejdsløse - Det ville da være kedeligt Surprise

Nu skal de bare holde sig fra de vigtige ting .. de må gerne rode med Facebook og alle dine fine gui'er ... men de skal ikke komme og udgive sig for at være webdesignere, udviklere og andet gøgemøj som ødelægger min dag :)

Derudover kan jeg SAGTENS stå for min fair share af fuck-ups uden at have n00bs rendende om knæhaserne på mig, jeg har go' erfaring i at få ting tl at gå ned :P

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 23:09

Lars Meyer:

Jeg tror du fuldstændig misser min ironi her

I lige måde :o)

Derudover puttede du mig i bås ... det bryder jeg mig ikke om, generelt er jeg bås-fri ... jeg koder det kunden ber om, kører det os kunden kræver og sørger generet for at have de holdninger der får mine kunder til at tjene flest penge :o)

Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 23:26

Nu skal de bare holde sig fra de vigtige ting .. de må gerne rode med Facebook og alle dine fine gui'er ... men de skal ikke komme og udgive sig for at være webdesignere, udviklere og andet gøgemøj som ødelægger min dag :)

Derudover kan jeg SAGTENS stå for min fair share af fuck-ups uden at have n00bs rendende om knæhaserne på mig, jeg har go' erfaring i at få ting tl at gå ned :P

Så er jeg ked af at sige det, men din dag er ødelagt. De alm. og teknisk uvidende er alle vegne, og de findes også som *nix admins, dem er der faktisk utroligt mange af, grundet der findes så mange gratis produkter.

Men ja, det er da rart hvis det eksempelvis kun er tekniske ansvarlige med de rette kompetencer som styrer kritiske systemer, såsom servere osv., men det skal ikke styres via ikke at tilbyde GUI'er, men ved hjælp af brugerrettighedsstyring og diverse sikkerhedsforanstalninger.

De fleste kan desværre godt finde ud af at google og copy/paste en tilfældig commandline ind i en shell. Det kræver slet ikke noget GUI for alm. brugere at lave fuck-ups.

Fra Sønderborg
Tilmeldt 26. Dec 05
Indlæg ialt: 442
Fra  Prospeed.dk Skrevet kl. 00:29
Fra København
Tilmeldt 22. Jan 09
Fra  Buehøjgård Møbler Skrevet kl. 01:22

elund.dk:

Tak, det vil jeg se på også som alternativ. Navicat ser dog ud til at have hvad jeg søger. Tak til alle jer alle for de gode links :)

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 02:09

Well....

Hvis du ikke får adgang til en terminal med mysqldump, så åbner de nok heller ikke en ekstra port eller tre hvor du kan bruge GUI-tools. Det er jo lede systemadministratorer og driftfolk (ligesom Mikkel) der sidder på den anden side, der i deres paranoia blokerer features for de produktive folk. "Sikkerhed" kalder de det sgu' :-)

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Side 2 ud af 4 (35 indlæg)