Hej Lars Mit bedste bud er Navicat - prøv at se, om det løser opgaven for dig. Mvh. Thomas |
Mikkel Mikjær Christensen:Lars Meyer:Nå, men uanset hvad så gav det da en masse svar, jeg tænkte nok det ville få nogen lidt op af stolen med lidt prikken til opensource miljøet, så jeg bedre kan få svar på mit spørgsmål :)
Det der har intet med opensource at gøre, det drejer sig om ganske simpel hjernekapacitet. Jeg er klar over at der er nogen som ikke er i stand til håndtere en kommandolinie ... synd og skam for dem, men det kan aldrig blive mit problem, og jeg nægter at lade mig begrænse af den årsag.Desuden er det fundamental unix-tankegang, og har som sådan intet med opensource specifikt at gøre. Det fungerer på fuldstændig samme måde på stort set alle andre unix'er, både de gratis og dem som koster spidsen af en jetjager.
Jeg tror du fuldstændig misser min ironi her, den er måske også svær at gennemskue hvis man er meget bogstaveligt anlagt. Jeg forklarer jo netop her, at jeg med vilje prikkede let provokerende til opensource miljøet for at få flere svar, da mit spørgsmål som sådan ellers er ret kedeligt og uinteressant.
Jeg er ganske udmærket klar over at det ikke er en problematik som udelukkende er tilknyttet opensource miljøet, eller som sådan i denne situation overhovedet har noget med det at gøre.
Bortset fra det, så er jeg enig i at commandline da kan være ganske fint, og jeg bruger det da også selv gladeligt i masser af henseender. Men hvorfor ikke give valget og tilbyde BÅDE gui og commandline. Det er der trods alt masser af gode tools og software der gør med succes.
Iøvrigt behøver en GUI ikke at være begrænsende, tværtimod, det er kun et spørgsmål om den er lavet ordentligt. Hvis man er bange for begrænsninger, kan man jo også bare vælge at styre og kode alt i assembly, fordi at flere lag i arkitekturen giver jo blot begrænsninger?
Visse ting løses med fordel med et GUI, andre ting er nemt med en commandline. F.eks. de ting som SQLdelta jeg linker til kan, ville være fuldstændigt umuligt med en commandline, medmindre man da kan overskue data som operatørerne i "The Matrix".